MARRY ME SENORITA

MARRY ME SENORITA

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : MARRY ME SENORITA
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM30.00
ISBN : 978-967-2300-01-4
Mukasurat :

Sinopsis

“Marry me, seƱorita.” - Isa Alejandro.

Tak habis-habis lelaki kacukan Sepanyol itu melamar Sofiy Leia sehingga gadis itu kusut dan serabut dibuatnya! Takkanlah nak terima lamaran lelaki yang baru dikenalinya tak sampai seminggu itu? Sudahlah lepas laku. Pengetahuan agama lelaki itu pulak boleh dikatakan zero! Atuk dan nenda pun susah nak percaya yang cucu mereka mahu memilih gadis Muslimah seperti Sofiy sebagai bakal isteri.

“Lain pulak taste dia kali ni, abang….” - Engku Zaharah.

“Boleh percaya ke cucu bertuah awak tu nak kahwin dengan gadis begini?” - Engku Aziz.

Isa Alejandro hadir saat Sofiy Leia tidak mempunyai siapa-siapa dan berada dalam bahaya.

“Tak ke awak rasa pernikahan ini tak akan diberkati? Satu masa nanti awak akan tinggalkan saya, kan? Sebab awak tak cintakan saya. Perkahwinan sepatutnya menjadi satu ibadah. Kita harus ikhlas bernikah kerana Allah.” - Sofiy Leia.

“Berkat? Well, terus terang aku tak arif tentang itu. What I know, we’ll make a good pair and this is a win-win situation. Kau tolong aku dan aku tolong kau.” - Isa Alejandro.

Terpaksa atau rela? Itu bukan soalnya. Persoalannya sekarang, dapatkah perkahwinan ini bertahan sehingga ke akhirnya? Sudahlah mereka berasal dari dunia yang yang terlalu jauh berbeza. Si perempuan Sepanyol celup, Rosa Arabella a.k.a Rosmina Sukardi pun turut sama menagih cinta Isa Alejandro. Belum lagi bercakap tentang mama dan papa Isa Alejandro yang sukakan pelakon ‘sendu’ tu. Dalam kekusutan, ada gelora cinta yang semakin membahang. Namun, bahagianya cuma sementara. Badai yang melanda memisahkan dua jiwa yang sedang asyik dilamun asmara. Namun, benarkah apa yang telah ditakdirkan untuk kita, akan tetap menjadi milik kita akhirnya?

“Now pandang sini dan bagitau abang yang Sofiy tak cintakan abang.” - Isa Alejandro.

“Benarlah garis waktu tak akan mampu menghapuskan rasa itu.” - Sofiy Leia.

Masihkah ada harapan untuk cinta mereka mekar semula?
NUR 2

NUR 2

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : NUR 2
Penulis : Rose Harissa
Harga : RM30.00
ISBN : 978-967-469-113-4
Mukasurat :

Sinopsis

Angkara percaya, tergadai bahagia

Terlepas dari cengkaman sihir, Adam nekad membawa Nur tinggal di rumah tinggalan milik Allahyarham Cik Mona. Dia berazam untuk menjaga dan melindungi cahaya cintanya itu sepenuh hati.

Adam menyokong baik niat murni Nur membuka kelas pengajian untuk kanak-kanak di sekitar kawasan yang dianggap daki masyarakat. Manakala Nur juga seikhlas nurani mengizinkan Adam turun ke lorong demi berdakwah agar ramai lagi golongan tunasusila dapat kembali ke pangkal jalan, sama seperti dirinya.

“Kalau ikutkan Nur... Nur lagi suka abang pakai kurta yang selalu abang pakai tu. Handsome!” - Nur

“Tapi kalau abang pakai macam tu, nanti lari pula semua orang.” - Adam

Mereka bahagia dengan cara mereka sendiri. Dengan kegembiraan yang mereka ciptakan sendiri.

Namun jauh di sudut hati Hajah Musalmah, ibunya Adam, dia bagai tidak merelakan pemergian Adam untuk menetap di rumah tinggalan Nur itu. Dalam hatinya berharap Adam mahu kembali menetap bersama dengannya.

“Jangan-jangan Adam dah berubah... Dah tak ada imej ustaz-ustaz... Dah tak ke masjid tapi... Bila tinggal kat lorong, tentu dia dah jadi...” - Hajah Musalmah

Tanggapan buruk singgah mengacau benak Hajah Musalmah. Baginya, dia tak sanggup jika Adam membesarkan anak-anaknya kelak di lorong itu. Tetapi mana mungkin Nur betah berada di dalam rumah keluarga Haji Mukhsin itu kerana Hamadi muncul kembali, membuatkan Nur ketakutan risau kehormatannya cuba digugah Hamadi.

Muncul pula Juita, teman Nur sewaktu di lorong. Bagi Nur, Juita harus dibantu. Bagi Adam, wanita itu sesuatu. Bagi Juita, dia tak sama seperti dulu. Yang sentiasa kalah kerana Nur, yang sentiasa terhina kerana Nur.

Dia tahu, titik kelemahan Nur kini ialah Adam. Lalu Juita merapati Adam yang sedang menanggung beban hutang Darul Mukhsin.

“Saya... Saya sebenarnya serba salah, Cik Juita... Memang betul sekolah ni tengah berdepan dengan masalah kewangan. Memang betul saya alu-alukan sumbangan dari orang ramai dalam membantu kami menguruskan sekolah ni... Tapi saya... Saya tak jangka sumbangan tu datang dari seorang...” - Adam

“Dari seorang pelacur macam saya?” - Juita

“Kalau ustaz boleh tolong Nur keluar dari lorong tu... Kenapa ustaz tak boleh tolong saya juga? Bukankah Nur juga asalnya perempuan seperti saya? Di mana keikhlasan ustaz dalam berdakwah kalau belum apa-apa lagi ustaz sendiri dah tetapkan dalam hati memilih-milih siapa yang ustaz patut dekati?!” - Juita

Dan Adam berasa tertampar mendengar tuduhan Juita itu. Benarkah dia memilih-milih kepada siapa dia mahu berdakwah?
AKU YANG KAU TINGGALKAN

AKU YANG KAU TINGGALKAN

RM 33

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : AKU YANG KAU TINGGALKAN
Penulis : Alina Haizar
Harga : RM33.00
ISBN : 978-967-16962-1-7
Mukasurat :

Sinopsis

“Ani tak sanggup kahwin dengan Zaril Ikhwan. Maafkan Ani” Nota daripada Ani sekelip mata merubah kehidupan Nia Athirah. Nia mengambil keputusan untuk menggantkan tempat Ani, mengahwini Zaril Ikhwan bukan atas dasar cinta. Pengorbanan yang Nia harus lakukan demi membantu keluarganya. “Zaril dah jadi bodoh” kata mama… Kemalangan negri telah menjadikan Zaril Ikhwan seorang yang tidak berupaya, memerangkap Zaril Ikhwan dalam dirinya sendiri. Tiada siapa yang dapat memahaminya. Zaril Ikhwan memerlukan seseorang untuk menjaganya. Cinta datang tanpa disedari. Dalam diam Nia jatuh cinta dengan suaminya sendiri. Segunung harapan agar perkahwinannya ini kekal selamanya. Demi kasih pada suaminya yang tercinta, Nia berusaha mencari jalan untuk merawatnya. Sentuhan kasih Nia yang mempunyai kuasa untuk memulihkan dirinya dalam apa keadaan pun. Sayanglah segala-segalanya pada Zaril Ikhwan. Demi Sayang, dia mahu pulih, ingin menjadi lelaki sempurna untuk Sayang. "I will love you forever…" Ucapan suaminya ketika dia meninggalkan Nia untuk ke Paris bagi mendapatkan rawatan. Sebaik sahaja Zaril Ikhwan pulih sepenuhnya dan kembali normal, Nia telah disingkirkan. “Sayang akan sentiasa ada dengan abang,” Tetapi di manakah keikhlasan dan kesetian seorang isteri jika semua yang dilakukan semata-mata kerana wang. Nia meninggalkan suaminya setelah mendapat bayaran atas segala usahanya selama ini menjaga Zaril Ikhwan. Bumi Turin menjadi saksi pertemuan dua insan yang pernah saling mencintai tetapi kini yang tinggal hanyalah perasaan benci, marah dan dendam yang terbuku di hati masing-masing. "Ti amo amore mio …." Menelusuri kota-kota bersejarah dengan permandangan indah dan romatik … mengembalikan rasa cinta dalam hati yang sudah lama hilang… Kehidupan harus diteruskan… Langkah sudah jauh ke hadapan, tidak ada jalan kembali. Perpisahan secara rasmi adalah jalan yang terbaik buat mereka. Namun kekusutan tidak terungkai, Zaril Ikhwan masih tidak mengerti dengan tindakan Nia.Nia mempunyai alasannya sendiri tetapi sampai bila-bila pun dia tekad akan merahsiakannya. Mampukah Nia bertahan dengan segala tuduhan dan tohmahan ke atasnya? Kerana realitinya, kebenaran hanya akan mendatangkan kesedihan yang Nia tidak sanggup hadapi.
100 RESIPI KEK, BISKUT, MANISAN & KUDAPAN

100 RESIPI KEK, BISKUT, MANISAN & KUDAPAN

100 RESIPI KEK, BISKUT, MANISAN & KUDAPAN RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : 100 Resipi Kek, Biskut, Manisan & Kudapan
Penulis : Chef Norzailina Nordin
Harga : RM27.00
ISBN : 978-967-411-744-3
Mukasurat : 216

Sinopsis
Karya ke 43 Chef Norzailina Nordin ini menjanjikan kelainan kerana di dalam buku ini mengandungi himpunan resipi kek, biskut, manisan dan kudapan. Pembaca tidak perlu tercari-cari resipi yang diperlukan di dalam buku-buku yang berlainan. Di samping itu Chef Norzailina juga menggunakan bahan-bahan yang ringkas dan mudah didapati. Penyediaan yang disertakan dengan gambar langkah demi langkah dapat membantu pembaca menyediakan resipi yang diidamkan.

Selamat mencuba!

ISI KANDUNGAN

Resipi Kek

Kek Batik Moka
Kek Lapis Pelangi
Kek Kelapa
Kek Kukus Kurma
Kek Coklat Moist
Kek Marmar Mudah
Kek Cawan Coklat
Kek Oren
Kek Span
Kek Tanpa Telur

Resipi Biskut

Biskut Coklat Badam
Biskut Badam
Biskut Shortbread
Biskut Coklat Urai
Biskut Roda Trio
Biskut Suji Mudah
Biskut Bijan
Biskut Bunga
Biskut Susu
Biskut Seroja
KERANA DIA MANUSIA BIASA

KERANA DIA MANUSIA BIASA

KERANA DIA MANUSIA BIASA RM 29

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Kerana Dia Manusia Biasa
Penulis : Wan Nur Najihah
Harga : RM29.00
ISBN : 978-967-0567-80-8


Sinopsis
Disebabkan kesilapan orang lain, Nurin Aira terpaksa menanggung fitnah dan umpatan orang luar. Pada usia yang muda, dia dengan rasa tanggungjawab memikul amanah menjaga Alia. Ditatang Alia dengan penuh kasih sayang yang bukan sedikit.

Tengku Shamil Zaquan. Kepergian isterinya membawa mendung ke dalam jiwanya. Lebih menyedihkan, isterinya pergi setelah diragut insan yang tidak berperikemanusiaan.

“Abang minta maaf. Abang tak boleh biarkan peragut tu macam tu aje. Hati abang sakit. Abang kena balas dendam atas perbuatan mereka. Biar mereka rasa apa yang Sya rasa.”

Dalam satu insiden yang memalukan, dia dan Nurin Aira disatukan dalam satu ikatan walau dalam hati, Tengku Shamil tidak pernah terfikir untuk menduakan arwah isterinya. Nurin Aira hanya pasrah dan berkorban demi menyelamatkan Tengku Shamil daripada bergelar anak derhaka. Namun pada pandangan Tengku Shamil, Nurin Aira hanya perempuan murahan.

“Kesian dengan orang yang kena tipu dengan kau.Tapi, paling kesian akulah. Sebab aku yang kena hidup dengan perempuan penipu macam kau ni. Kau dengan anak kau sama aje.” – Tengku Shamil

“Walau apa pun yang awak cakap pasal Alia, Alia itu anak halal. Saya tak pernah buat kerja terkutuk tu.” – Nurin Aira

Sakit, perit. Itulah yang dirasakannya. Nurin Aira reda. Segala kata hinaan lelaki itu diterimanya dengan hati yang terbuka.

Bagi Tengku Shamil, Nurin Aira patut terima pembalasan akibat perbuatan jahat adik kandungnya sendiri. Dendamnya makin membara, apapun yang terjadi Nurin Aira perlu menderita. Itu tekadnya.

“Kau jangan risaulah,aku tak akan sentuh kau sebab nak pegang kau pun aku dah geli tau. Aku benci dengan keturunan pembunuh macam kau.” – Tengku Shamil.

Sehebat mana dendam yang ada, Tengku Shamil akhirnya tewas pada kuasa cinta. Kesabaran Nurin Aira telah melembutkan hatinya.

Saat hati mula bahagia, dirinya difitnah akibat sikapnya yang terlalu percayakan orang luar. Rumah tangga mereka bergoncang.

“Penipu. Kau tahu tak kau penipu? Aku dah jadi bodoh sebab percayakan kau. Ini yang kau balas kat aku. Aku punyalah sayang kau, tapi kau senang-senang curang depan aku. Kau ni perempuan jenis apa?!” – Tengku Shamil

“Habis abang nak Aira buat apa? Sujud kat kaki abang, macam tu?” – Nurin Aira

Mampukah Nurin Aira menerima Tengku Shamil setelah hatinya disakiti buat kali kedua? Adakah dendam dalam hati Tengku Shamil akan hadir semula?
SPLIT

SPLIT

SPLIT RM 23

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Split
Penulis : Nurul Ain Syuhada
Harga : RM23.00
ISBN : 9789674690571

Sinopsis
MARYAM, gadis yang umurnya kian lanjut usia dan belum terbuka pintu hatinya buat sang arjuna setelah pernah dikecewakan… Sehinggalah dirinya mula didatangi seseorang yang baik bicaranya, murah dengan senyumannya. Tanpa diduga, mereka berdua menetap di bawah satu kondo yang sama!

“Kenapa saya tak pernah nampak awak?” – MIKAEL

“Resident kat sini mungkin beribu. Probability awak nak terserempak dengan saya macam satu nisbah tujuh ribu. So, memanglah kita tak pernah terserempak.” – MARYAM

Hari demi hari pun berganti sehinggalah karakter yang berbeza dalam tubuh yang sama buat pertama kali muncul di hadapan Maryam! Jejaka penuh misteri itu kadang-kadang boleh berubah menjadi seorang pemarah, kasar, jahat dan semua sikap mazmumahlah senang cakap!

“Hoi? Kau hoikan aku? Aku ada nama okey. Nama aku bukan hoi. Hafez. H-A-F-E-Z. Hafez.” – HAFEZ

“Mikael, tak payah nak main-mainlah! Siang tadi awak tak buat perangai macam ni pun.” – MARYAM

Persoalan mula bermain di minda Maryam. Siapa MIKAEL? Dan siapa pula HAFEZ? Belum lagi reda hal Mikael dan Hafez, muncul pula karakter kanak-kanak bernama Adam yang mencari ibunya! Bertambah kalut Maryam jadinya! Siapa pula ADAM?

Perhubungan Mikael dan Maryam semakin rapat dan hampir beralih ke gerbang perkahwinan setelah desakan daripada ayah Maryam yang tak habis-habis meminta supaya Maryam segera berkahwin. Pada waktu itu, Maryam merasakan Mikael calon yang paling layak. Setelah berkahwin, ada lagi kejutan yang dialami Maryam. Kejutan apakah itu? Ada tiga sahajakah personaliti Mikael? Akan tersingkapkah lagi personaliti Mikael yang belum diketahui Maryam? Mampukah Maryam terus hidup dengan karakter-karakter lain Mikael? Semuanya akan terjawab dalam Split.
HIKAYAT RAJA BABI

HIKAYAT RAJA BABI

HIKAYAT RAJA BABI RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Hikayat Raja Babi
Penulis : Usup Abdul Kadir
Harga : RM20.00
ISBN : 9789670750668

Sinopsis
HIKAYAT RAJA BABI ditulis pada 1775 oleh seorang pedagang yang sedang berlayar dari Semarang ke Palembang. Buku yang anda sedang pegang merupakan versi tulisan Rumi yang pertama di dunia.

Hikayat berunsur aksi-fantasi-mistik ini menceritakan adventur seorang putera yang telah disumpah untuk lahir sebagai seekor babi. Sifat fizikalnya itu membuat bapanya sendiri jijik dan malu, tapi kepandaiannya berpantun sebaik saja keluar dari perut ibunya membuat semua orang kagum. Biarpun dicampak ke dalam hutan atas nasihat para nujum, putera babi ini diselamatkan dan dibesarkan di istana yang lain.

Raja Babi melalui pelbagai cabaran dan berperang dengan pelbagai pihak. Adegan-adegan perang yang melibatkan aksi terbang dan letupan ini sangat ganas dan mirip Dragon Ball.

Raja Babi mula dikenali dan disegani di kalangan kawan dan lawan. Tapi adakah sebab dia merupakan seekor babi, dia turut disumpah untuk tidak boleh bercinta?
SEJARAH YAHUDI

SEJARAH YAHUDI

Sejarah Yahudi RM 35.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Sejarah Yahudi
Penulis : Muhammad Danial Ramli
Harga : RM35.90
ISBN : 9789675391569

Sinopsis
Kemunculan Misteri Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman
- Ibnu Tuzah -

Sabda Nabi SAW: "Al-Mahdi akan datang setelah munculnya panji-panji hitam dari sebelah timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan manapun" - Ibnu Majah

Kenapa perlu membaca buku ini?

Menyingkap jendela akhir zaman dari pandangan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Menyelongkar misteri Bani Tamim sebagai watak penting pada akhir zaman yang jarang dibincangkan. Dikupas berdasarkan dalil Al-Quran dan hadis-hadis sahih. Menunjukkan kaitan sebenar antara Bani Tamim dengan akhir zaman. Merungkai persoalan kaitan antara Bani Tamim dengan Bani Jawi. Adakah telah wujud Bani Tamim pada hari ini? Merungkai persoalan tentang siapakah Panji-Panji Hitam. Merungkai persoalan tentang As-Sufyani.
BAHASA MELAYU SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN TAHUN 6

BAHASA MELAYU SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN TAHUN 6

BAHASA MELAYU SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN TAHUN 6 RM 11.20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Bahasa Melayu Sekolah Jenis Kebangsaan Tahun 6 Penulis : Dewan Bahasa Dan Pustaka Harga : RM11.20 ISBN : 978-983-49-0718-1
BAHASA CINA SEKOLAH KEBANGSAAN TAHUN 6

BAHASA CINA SEKOLAH KEBANGSAAN TAHUN 6

BAHASA CINA SEKOLAH KEBANGSAAN TAHUN 6 RM 12.40

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Bahasa Cina Sekolah Kebangsaan Tahun 6 Penulis : Dewan Bahasa Dan Pustaka Harga : RM12.40 ISBN : 372-1531-00280-2102
THE MISADVENTURES OF CIK REEN & EN. NGOK NGEK

THE MISADVENTURES OF CIK REEN & EN. NGOK NGEK

THE MISADVENTURES OF CIK REEN & EN. NGOK NGEK RM 29

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : The Misadventures Of Cik Reen & En. Ngok Ngek
Penulis : Maya Adira
Harga : RM29.00
ISBN : 9789672035121

Sinopsis

'Kalut! Beberapa hari sebelum majlis pernikahan, Izyan dan Iqram menghilang. Semutar dua keluarga mencari, namun dua sejoli itu bagai hilang ditelan kabus. Che Embun sudah hilang daya, mahu terguling. Hajah Jawaher pula terduduk, pening kepala. Kata Haji Manaf dan Che Azhan, gantikan saja dengan pasangan lain. Nak buat macam mana, kad jemputan sudah diedar. What? Kahwin?? Dengan abang si Iqram, bakal adik ipar yang tiba-tiba halimunan. Dengan Harris, si ngok ngek perasan muka macam hensem sangat. (Memang dia hensem, tapi mulut macam longkang! Berlagak! Ptuiii!!!) What the hell?

Dengan Azreen, cikgu tadika tu? Please… Abah ni nak bunuh aku ke? Mana aku nak letak muka? Tak ada class langsung. Aku nak kawin dengan Zaza tapi mereka yang kasi (sebenarnya Zaza yang tak mau lagi. Adehhh). Hoooohhhh, takkkan. Tak mungkin terjadi! Kalau dah berkat doa orang tua, masin mulut katakan. Jadi tetap jadi. Sudahnya Harris yang bersalam dengan tok kadi, Azreen yang jadi isterinya. Selamat dah kenduri tu. Zaza? Bagai mahu gila, namun kerana tugasan di luar negara, tak mampu nak menghalang. Tunggulah dia pulang ke Malaysia nanti, dia akan ajar Azreen cukup-cukup. Berani dia rampas Harris!

Pengembaraan mereka mencari Izyan dan Iqram bersama rupa-rupanya mengikat emosi. Azreen mula jatuh hati. Walaupun mulut kata benci, dia tidak mampu menolak. Hatinya melekap pada Harris bak magnet. Dia tahu, dia perasan Si Rain, Rain Go Away mula berubah. Dia cuba tolak, halau jauh-jauh. Zaza, kekasih hatinya, dia hanya cintakan Zaza, mahukan Zaza. Buat apa terus bersama dengan cikgu tadika yang serba kolot. Jumpa saja malaun berdua tu nanti, dia akan lepaskan Azreen. Abah dan ummi nak marah? Marahlah, dia terima.

“Dah ada masjid yang serba sempurna, kenapa mahu runtuhkan?” Kereta rosak. Jumpa hantu (kot). Jumpa Inspektor Hasani dan Inspektor Khairul… Ehhh? Ni cerita Polis Evo tu ke? Bermalam di tepi jalan. Disamun mat rempit. Sesat dalam hutan, jumpa nenek kebayan. Betul ke semua ni? Harris bingung, kenapa bila di hujung perjalanan, dia tidak mampu memilih tangan mana yang mahu terus dipegang.
LELAKI KIRIMAN TUHAN

LELAKI KIRIMAN TUHAN

LELAKI KIRIMAN TUHAN RM 22

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:

Tajuk : Lelaki Kiriman Tuhan
Penulis : Umie Nadzimah
Harga : RM22.00
ISBN : 9789672102106

Siponosis

Naira, si gadis garang dan selalu berwajah masam. Dia tidak percaya pada lelaki yang cuba mendekatinya. Semua tak ikhlas dan suka ambil kesempatan. Lelaki yang mengaku mencintainya separuh mati pun akan pergi bila tahu dia banyak tanggung beban hutang keluarga. Nampak sangat tak bersungguh menyayangi dia, tak mahu susah bersama.

Tiba-tiba muncul lelaki berperangai hantu ganggu hidup Naira. Iqbal Raid namanya. Raid seronok untuk tawan hati Naira yang muka macam jeruk, ego dan sombong itu. Macam-macam cara Raid cuba untuk berbaik-baik dengan Naira. "Terima kasih sebab prihatin pada saya. Tapi lain kali jangan menyibuk la, hantu!" - Naira

"Ops... Hati hantu ni degil. Nak juga kacau Cik Naira yang berwajah asam ni. Gelisah kalau tak tengok muka." - Raid

"Sebab awak tu miring!" - Naira

Raid selalu ada bila Naira susah dan bermasalah. Dia sanggup buat apa saja, berkorban segalanya untuk Naira dan tidak lari seperti lelaki lain. Lama-lama Raid yang miring dan hantu itulah yang Naira rindu. Tidak mahu bercinta sebelum nikah, Naira setuju kahwin segera walau dibantah oleh abang kandung sendiri, Mirza.

Musim bulan madu berlalu dengan indah, baru terbongkar satu per satu rahsia Raid yang penuh misteri. Ketika itu, bolehkah Naira menerima Raid seadanya? Apakah kesudahan rumahtangga mereka? Terus bahagia atau sebaliknya?

Siapakah Iqbal Raid sebenarnya? Manusia biasa, hantu atau manusia sebaik malaikat? Temui jawapannya dalam LELAKI KIRIMAN TUHAN...
KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU

KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU

KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Klik! Pengantin Musim Salju
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-0448-64-0
Mukasurat : 750
Berat :

Sinopsis
Demi kesihatan neneknya, Adam Putra mengajak Kay, gadis brutal yang langsung tak feminin untuk berlakon sebagai pengantin olok-oloknya kerana tunangnya (Karlisha Zandra) membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir. Kay yang tidak mahu disatukan dengan Irham, mamat sewel yang menyakitkan hatinya itu bersetuju berlakon sebagai pengantin olok-olok Adam Putra dan mengikut lelaki itu ke Jepun untuk bertemu dengan nenek Adam Putra.

Musim dingin dan salju tebal di Jepun menjadi saksi cinta mereka bersemi. Dalam mengharungi hari-hari sebagai pasangan pengantin olok-olok, mereka terjebak dalam gelora cinta yang hangat membara hingga akhirnya mereka betul-betul jadi pengantin.

Asyiknya mereka menyulam cinta setelah berkahwin di bumi Jepun sehinggakan mereka tidak menyangka ada badai yang sedang menanti setelah mereka pulang ke Malaysia. Cinta mereka diuji dengan kehadiran Hud Mikael, sepupu Adam Putra yang pernah sukakan Kay dan juga bekas tunang Adam Putra iaitu Karlisha Zandra.

Berjayakah pengantin musim salju ini mempertahankan cinta suci mereka?
PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER)

PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER)

PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER) RM 40

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Parti Amanah Negara
Penulis : Ahmad Lutfi Othman
Harga : RM40.00
ISBN : 9789671428511

Sinopsis
Antara persoalan yang kerap dilemparkan, wajarkah ditubuhkan sebuah lagi parti Islam selepas wujud Pas sejak sekian lama? Apakah Amanah hanya berbeda dengan Pas, daripada segi pendekatan dan gaya berpolitik, iaitu kewujudannya sekadar Pas 2,0? Benarkah pengasas Amanah merupakan golongan yang kecewa kerana kalah dalam pemilihan Pas 2015? Benarkah Amanah menganggap Pas adalah seteru kuatnya, sepertimana Pas menganggap Amanah perlu “dibunuh” demi survivalnya? Golongan asatizah tiada tempat dalam Amanah dan kedudukan Majlis Penasihat Pakar jauh lebih rendah berbanding Majlis Syura Ulama Pas? Jika Ustaz Abdul Hadi Awang tidak lagi memimpin Pas, maka Amanah boleh sahaja dibubarkan dan kembali bergabung? Mengapa Amanah begitu mudah menerima Dr Mahathir Mohamad? Apakah tiada syarat ketat untuk Amanah mengadakan kerjasama politik dengan pihak luar? Jika Pakatan Harapan menang PRU14, apa sumbangan Amanah dalam kerajaan baru terutama dari segi memartabatkan agenda Islam, memandangkan jumlah kerusi Parlimen yang diperuntukkannya agak kecil?

Penubuhan Parti Amanah menimbulkan pelbagai salah faham dan tafsiran yang menyimpang. Para pemimpinnya dianggap golongan kecewa yang tidak dapat menerima kekalahan dalam Muktamar Pas 2015. Mereka dilabel pengkhianat, khadam DAP, malah "difatwakan darah halal dan wajar dihapuskan". Ia juga dijangka tidak dapat bertahan lama. Namun begitu Amanah dilihat pengkaji politik sebagai parti masa depan yang cukup berpotensi dan berperanan besar menangani faham ekstremisme yang semakin merebak. Pendekatannya yang sederhana, membawa mesej Islam yang progresif, juga bersikap peduli rakyat dan insklusif. Buku ini cuba menjawab berbagai-bagai persoalan dan keraguan yang timbul serta membawa penjelasan daripada pengasas Amanah sendiri.
PEMILIK HATI PALING CHILL

PEMILIK HATI PALING CHILL

PEMILIK HATI PALING CHILL RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Pemilik Hati Paling Chill
Penulis : Eina Afrina
Harga : RM20.00
ISBN : 978-967-86-0855-8

Sinopsis

Permintaan Mak Leha untuk menjodohkan Syamin dengan Nazril membuatkan Syamin dalam dilema. Hana, sahabat baiknya meminati Nazril dalam diam. Takkan dia mahu potong jalan Hana macam tu saja? Antara ibu dan sahabat, yang mana satu harus dia utamakan?

“Sya tolak sebab Sya sangka Hana pun sukakan abang. Sya tak sanggup nak lukakan hati Hana. Susah tau Sya nak buat keputusan. Tiga hari tiga malam Sya fikirkan sampai naik sewel.” - Syamin

Saat Syamin dibelenggu pelbagai tekanan, Nazril buat pengakuan berani mati yang dia cintakan Syamin. Saat Syamin sedar kesilapannya, dia harus menagih semula cinta yang sudah dilepaskan.

“Iyalah, anak manja tapi anak manja inilah yang jadi pilihan calon menantu ibu untuk anak gadis dia, kan?” - Nazril
DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD RM 59.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Doktor Umum : Memoir Tun Dr Mahathir Mohamad (Edisi Bahasa Melayu)
Penulis : Tun Dr Mahathir Mohamad
Harga : RM59.90
ISBN : 978-967-415-025-9

Sinopsis
Barat menyifatkannya sebagai seorang yang keras kepala, perkauman, anti-Yahudi dan angkuh. Negara membangun bagaimanapun, memandang bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai juara wawasan dan pemimpin luar biasa yang menyuntik semangat kepada setiap individu Dunia Ketiga untuk berdiri megah. Bahkan pengkritik beliau yang paling lantang pun tidak dapat menafikan bahawa di sebalik semua ini, Tun Dr Mahathir memberikan negara-negara yang terpinggir keberanian dan menunjukkan jalan ke arah masa depan yang penuh harapan.

Sungguhpun demikian, beliau tidak terlepas daripada kontroversi. Selama 22 tahun memimpin negara, beliau digambarkan sebagai seorang diktator dan juga perangsang. Tidak ramai pemimpin yang berjaya mengubah keseluruhan negara daripada ekonomi agraria kepada kuasa perindustrian dalam tempoh singkat selama dua dekad.

Di sini, dengan ketepatan pembedahan, Dr Mahathir menjejaki susur galur sejarah dan menghalusi peranan beliau sendiri dalam membentuk Malaysia moden.

BIODATA PENULIS
Dalam masa 22 tahun sebagai Perdana Menteri Malaysia, Dr Mahathir Mohamad mengubah negaranya daripada sebuah negara pertanian yang mundur kepada sebuah kuasa perindustrian dan negara perdagangan ke-17 terbesar di dunia.

Pencapaian yang mengagumkan itu bagaimanapun, membawa bersamanya kontroversi. Wawasan Dr Mahathir yang luar biasa dan cengkaman kuat beliau ke atas pentadbiran melahirkan musuh dan peminat tegar di dalam dan luar Malaysia. Beliau dilabelkan, sama ada secara tipikal atau paradoksikal, sebagai diktator yang zalim dan ditakuti mahupun sebagai pembela yang memberi ilham, berani dan lantang kepada Dunia Ketiga, Muslim sederhana serta golongan tertindas.

Di setiap persimpangan yang dilaluinya, Dr Mahathir menulis semula hukum dan peraturan. Autobiografi ini menjadi jendela bagi mengintai cara luar biasa beliau berfikir dan bagaimana pemikiran beliau dipengaruhi oleh peristiwa-peristiwa besar dalam sejarah Malaysia, daripada Perang Dunia Kedua dan Perjanjian MacMichael kepada kemerdekaan, perindustrian serta pembentukan Malaysia moden, krisis politik dan kewangan pada akhir 1990-an, serta cabaran abad baru.

Buku ini mendedahkan ciri-ciri yang sebelum ini tidak diketahui mengenai seorang insan yang tidak suka menonjolkan diri, tetapi akhirnya menjadi negarawan yang berani. Buku ini menceritakan politik Malaysia moden melalui kaca mata salah seorang daripada pengukirnya yang agung. Ia bukan untuk meminta pengampunan atau percubaan mempertahankan diri, tetapi pengisahan yang tegas, menambat perhatian dan menarik mengenai bagaimana serta mengapa Dr Mahathir mencatat begitu banyak kejayaan dalam masa yang singkat.

Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Perdana Menteri Malaysia yang keempat dari 1981 hingga 2003. Beliau kini menetap di Kuala Lumpur.
KAU KATA KAU CINTA

KAU KATA KAU CINTA

KAU KATA KAU CINTA RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Kau Kata Kau Cinta
Penulis : Ana Sofiya
Harga : RM24.00
ISBN :

Sinopsis

Dua insan yang berbeza, namun punya satu hati yang sama, ingin dicintai.
Anis nampak sneakers berwarna pink. Laju keningnya terangkat. Lelaki pakai kasut pink?
“Boleh saya duduk sini?”
“Diam aje? Boleh ke tidak ni?”
Soalan diiring sekuntum senyum yang menawan.
“Dah duduk dah pun. Tanya apa lagi?”
Garang saja suara Anis didengari Edzra. Senyuman Edzra menjadi semakin lebar kerana dia suka jawapan itu. Melawan!
Pertemuan pertama berpanjangan menjadi pertemuan seterusnya. Pelbagai telatah Edzra yang memualkan Anis dan pelbagai karenah Anis yang melucukan Edzra. Anis yang
manis, suka main tarik tali. Edzra pulak tak akan lepaskan tali itu. Dia akan tarik, ikat dan simpul sampai mati.
Saat hati Edzra dan Anis mula bahagia. Ada halangan yang akan mengubah 100% cinta mereka. Ketika Anis bersedia untuk menjadi isteri, hadir Azza yang mengaku dia tunang
Edzra. Datang pulak Rania, kakak kandung yang membencinya sejak lahir.
“Aku tak nak budak tu. Kalau kamu nak dia, kamu ambil.” – Rania
Rania merancang bijak sekali. Dia bawa mama dan papa ke rumah dan tunjukkan Anis yang tiba-tiba ada anak kecil. Anis disakiti oleh kedua-duanya sehingga terbongkar
siapa Anis dari mulut mamanya. Anis tergaman. Dia anak....
Anis kemudian hilangkan dirinya.
“Saya pergi bukan sebab saya marah. Saya pergi sebab ini perkara terbaikyang harus saya lakukan." Anis
Betulkah perpisahan itu terbaik untuk Edzra dan Anis?
Siapakah Anis yang sebenar sehingga dia tidak mampu pertahankan cintanya kepada Edzra?
Akan selamakah derita yang ditanggung atau mungkin nanti ada cahaya di hujung terowong?
Mungkin saja, kita perlu hargai apa yang kita ada dan bukan menangisi apa yang kita tak punya.
#GHOST

#GHOST

#GHOST RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : #Ghost
Penulis : Zura Rahman
Harga : RM28.00
ISBN : 9789674062606

Sinopsis
Dia bagaikan seorang halimunan. Kewujudannya diakui, tetapi tidak kelihatan di mana-mana. Gerakannya tangkas dan cukup senyap. Kejam dengan senjatanya; dia membunuh tanpa belas kasihan. Dia bergerak di atas satu nama. Codenamenya - GHOST.

Apabila Geng Gagak Hitam mengesyaki ada anggotanya belot, mereka melancarkan buruan. Pencarian mereka membawa Geng Gagak Hitam kepada lelaki yang bergelar GHOST. Terselamat dari cubaan dibunuh, dia tercedera. Takdir menemukan dia dengan seorang doktor yang prihatin, yang berada di tempat yang betul, pada waktu yang tepat. Budi yang ditabur, telah mengheret Dr Daryn Areena ke kancah dunia gelap mereka. Dia turut diburu oleh Geng Gagak Hitam, namun diselamatkan oleh lelaki yang digelar GHOST.

Keadaan tergugat apabila dia mengetahui sesuatu tentang lelaki itu. Siapa yang cukup jahat untuk diburu begitu? Apabila melarikan diri satu-satunya pilihan yang dia ada, Dr. Daryn Areena tersepit. Antara hidup dan mati, dia memilih untuk hidup. Antara percaya dan tidak, dia keliru. If there is no one else that you can trust, trust yourself. But, if you can't even trust yourself, you have to trust me - Ghost

Akhirnya kedua-dua mereka berada di dalam pelarian untuk menyelamatkan diri dari pihak-pihak yang rakus memburu mereka. Tetapi mampukah Dr Daryn Areena meletakkan sepenuh kepercayaannya kepada lelaki itu? Ada perkara yang gelap tentang dia. Biar wajahnya tanpa riak, matanya itu... penuh kedukaan. Dia... diselubungi tanda tanya. Misteri tentangnya tiada bernoktah. - Dr Daryn Areena

Siapa dia yang sebenarnya?
RAJUK RINDU

RAJUK RINDU

RAJUK RINDU RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Rajuk Rindu
Penulis : Aisya Sofea
Harga : RM30.00
ISBN : 978-967-86-0866-4

Sinopsis

SHEIKH Amiruddin, lelaki kacak dan berkarisma. Sekali pandang mampu menawan mana-mana hati wanita. Namun tidak pada Su. Padanya, lelaki itu sombong, angkuh dan ego. Setelah mengetahui mereka adalah adik-beradik sepupu, segalanya berubah.

Sheikh Amiruddin mula menyenangkan hati Su. Malah kehadiran dua orang anak saudaranya mendekatkan lagi hubungan Su dengan lelaki itu. Namun kemunculan angah adik lelaki Sheikh Amiruddin seolah-olah mencabar keeogannya. Kehadiran Sherina yang kononnya ingin menawan hati anak-anak yang ditinggalkan pada Sheikh Amiruddin turut mengganggu-gugat hubungan mereka.

Hubungan Sheikh Amiruddin dan Su semakin tegang. Su pula mempersoalkan tentang kejujuran Sherina. Ternyata Sheikh Amiruddin lebih percayakan bekas kekasihnya hingga menuduh Su cemburu dan mengadakan cerita.

Bagaimana akhirnya hubungan Su dan Sheikh Amiruddin? Sampai bilakah cemburu Sheikh Amiruddin akan hubungan adiknya dengan Su? Dan bagaimana pula hubungan Sherina dengan anak-anak yang dibesarkan Sheikh Amiruddin? Apakah wanita itu seorang mummy yang boleh dipercayai?
OPERA DI GONTOR

OPERA DI GONTOR

OPERA DI GONTOR RM 13.30

Condition: Baru [New] RM19 Only RM13.30
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Opera Di Gontor
Penulis : Amroeh Adiwijaya
Harga : RM19.00
ISBN : 978-967-408-002-0
Mukasurat : 320

Sinopsis Dia masih muda, namun demi cintanya kepada orang tuanya, dia gagahkan jua langkah kaki mendaftar di Pondok Gontor.

Dia pujuk diri dengan kata-kata semangat:

"Aku akan berdiri sendiri, tidak ada pembela atau sesiapa pun."

"Nabi juga sering kali berdiri sendiri."

"Nabi Isa berdiri sendiri, hanya beberapa orang pengikut berada di sampingnya."

"Lao Tze berdiri sendiri, tiada siapa berada di sampingnya. Pun demikian keyakinannya tidak goyah dan semangatnya tidak patah."

"Sebaliknya Hitler yang pernah disokong oleh orang ramai berputus asa dan patah semangat. Keyakinan pada kemampuan diri menjadi goyah sehingga dia akhirnya membunuh diri!"

Suka, duka, tawa, tangis, takut, berani, sombong, mesra...semuanya ada dalam kehidupan di sekolah pondok itu. Hidup dia teruskan dengan fikiran positif, tahulah dia mengapa dia berada di ambang kejayaan pada hari ini.
PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA

PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA

PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Panahan Cinta Mr. Agoraphobia
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM28.00
ISBN : 9789671540879

Sinopsis Tok! Tok!

Tidak ada jawapan.

"Assalamualaikum.." Aku cuba memberikan salam pula.

Masih tidak ada jawapan. Apa aku nak buat ni? Terkulat-kulat aku sendirian. Mungkin dia dah tidur agaknya. Ah, abort mission, Thalia. Abort mission! Aku mula memberikan arahan buat diri sendiri. Lagipun tiba-tiba rasa tak berani pulak.

Baru sahaja kaki hendak melangkah, pintu dipulas dari dalam. Terkuak luas daun pintu yang aku ketuk-ketuk tadi dan susuk tubuh lelaki itu menjelma di muka pintu. Hanya memakai seluar tracksuit biru dan tidak berbaju, menampakkan tubuh tegap dan maskulin miliknya. Masalah ni! Aku cuba fokuskan pandangan pada wajahnya sahaja. Nampaknya, anak mata Tuan Faleeq sudah mula berlari ke arah rambutku yang terlepas bebas dan turun ke leherku. Aku nampak riaknya berubah dan pandangannya kembali melekat pada mataku semula.

"Tuan Faleeq.." Hanya itu sahaja yang mampu keluar dari bibirku. Tadi berani sangat Thalia..sekarang kenapa jantung rasa macam nak pecah ni? Dia merenung ke arahku dengan penuh tanda tanya.

"Why are you still awake at this hour?" Soalnya dengan penuh prihatin. Pandangan redup itu bertamu di wajah membuatkan aku sedikit tidak keruan.

"Err..saya nak kasi ni." Terus aku menghulurkan dulang di tangan ke arahnya dengan gugup.

"Thank you." Ucapnya yang mahu mengambil cawan dari dalam dulang.

"Don't.." Terburu-buru aku menghalang. Dia dah tayang riak pelik. Aku tersenyum sedikit. "Cawan tu masih panas lagi. Saya letakkan dulang ni atas meja ya?" Sebaik sahaja berkata begitu, dia bergerak ke sebelah kiri pintu bagi memberi laluan kepadaku untuk masuk.

Dengan cermat aku melangkah ke dalam. Kalau aku tak masuk, bagaimana aku nak cari tahu tentang sebab dia berlagak begitu denganku? Manalah tahu aku dapat jumpa apa-apa pembayang atau hint kat dalam ni. Tuan Faleeq juga turut sama masuk ke dalam bilik ini. Pintu ditutupnya rapat dan aku mulalah kekok. Nafas aku tarik dalam-dalam.

Setelah meletakkan dulang ke atas meja kerjanya, aku terus menoleh ke arah lelaki itu. Nyata dia sedang merenung ke mari. Tshirt yang terdampar di atas sofa dicapainya dan dia terus sarungkan ke tubuh. No more freeshow ya! Aku lihat dia meraupkan wajahnya apabila pandangan kami bertemu. Dah kenapa macam tak keruan pula keadaan lelaki yang selalu berkeyakinan tinggi itu?

"Ini bilik kerja awak?" Soalku sekadar berbahasa basi. Dia angguk kecil.

"Yes..my working zone." Itu sahaja yang keluar dari bibirnya dan dia sudah mula duduk kembali di atas kerusi.

Fail dicapai dan seluruh fokusnya hanya di situ. Nak goda konon, sembang dengan kau pun dia tak nak! Macam ada berlian dalam mulutnya tu. Pandanganku terhala pada rak yang dipenuhi dengan pelbagai jenis kereta mainan di sudut kanan bilik. Menarik! "Tu semua awak punya ke?" Soalku. Cuba untuk ajak dia berbual. Mungkin dengan mendekatinya begini hubungan kami akan semakin berkembang.

"Hm." Hanya itu sahaja yang keluar dari bibirnya. Tidak, dia tak pun pandang ke sini. Aku terus melangkah ke sudut yang dipenuhi dengan pelbagai jenis replika kereta-kereta mewah itu.

"Ni semua koleksi awak masa kecik dulu ye?" Soalku lagi. Aku menoleh ke arahnya. Dia hanya angguk dengan wajah yang sangat serius.

"Boleh saya tengok?" Soalku lagi. Aku lihat dia sudah mula menarik nafas dalam-dalam. Seperti sedang mengumpul kesabaran pun ada. Alamak..! Kepalanya ditoleh ke mari. Aku dah mula gigit bibir bawah. Kenapa dia tenung aku macam nak makan pula? Tak suka agaknya aku berlama-lama di sini.

"I think you should leave now. It's already late you know. Keluar." Tegas suara itu bergema dengan sedikit tidak selesa. Isk, sadisnya! Aku dah kena halau. Entah keberanian dari mana yang datang, boleh pula aku menggeleng ke arahnya.

"Tak nak keluar." Tegasku. Lelaki itu dah mula usap dagu pandang sini. Misteri sungguh renungannya tu.

"Ala...bolehlah saya lepak kat sini kejap..pleaseeeee.." Rengekku separuh merayu.

Aku lihat wajahnya terus berubah seratus peratus. Aku juga pelik bagaimana aku boleh bersuara manja-manja begini dengannya. Terus dia berdehem dan melarikan anak mata ke arah fail di atas meja.

"Well, please be fast ya..and close the door bila keluar nanti." Tegasnya tanpa memandang ke mari. Yes, berhasil!

"Thanks!" Bersama senyuman aku terus menoleh ke hadapan semula.

Tapi menarik betullah kereta-kereta mainan ni. Dari yang kecik-kecik tapak tangan sampai yang besar sikit dari kotak kasut ada di dalam koleksinya. Wah..ni mesti permainan lelaki tu masa kecil dulu. Eh, ada helikopter lah kat bahagian rak yang paling atas. Siap bercorak askar lagi. Teringat terus aku kat ayah di kampung. Ayah kan askar pencen! Dengan baju tidur satin paras lutut di tubuh, aku terus mengginjatkan kaki untuk mencapainya. Terkenang pula memori saat ayah bawak aku dan Tira untuk saksikan pertunjukan aerobatik oleh pasukan tentera udara masa kecil dulu. Mengimbau kenangan betul. Ala..tak sampailah nak ambil helikopter ni! Sedikit lagi boleh capai ni. Aku cuba lagi ginjatkan kaki dan tanpa aku duga tangan dah tersentuh sesuatu. Aduss..ada benda dah terjun ke bawah. Aku tunduk pandang lantai. Replika kereta BMW dah tergolek tepi kaki.

"Aysara!"

Alamak, dia marah aku ke? Terus aku toleh ke belakang. Aku lihat wajah ketat Tuan Faleeq sedang menarik nafas dalam-dalam dan kemudian fail di hadapan mata ditutupnya terus.

Gulp!

Mati aku! Dengan sedikit rasa cemas aku terus mengutip kereta mainan tersebut dari atas lantai. Nyata apabila aku panggung kepala, Tuan Faleeq sudah berada di hadapanku. Aku terus mengundur beberapa langkah ke belakang dan dia juga mengambil jumlah langkah yang sama sehingga aku sudah tidak ada ruang untuk melangkah lagi. Tersandar pada dinding bilik akhirnya diriku ini.

Pap!

Tangan kanan ditekapkan kemas di sisi kanan wajahku. Tubuh tinggi lampainya dibongkokkan sedikit dan anak matanya yang tajam itu sudah pun menikam mataku.

"Sorry..nah!" Kelam-kabut aku bersuara seraya menghulurkan kereta BMW merah dalam genggaman ke arahnya dengan wajah yang cemas. Tapi dia tak ambil pun. Aku telan liur. Ah, mesti dia marah sangat ni!

"Okay fine, saya keluar sekarang." Ucapku bersama debaran yang sudah mula menggunung gara-gara terlalu gugup. Dengan senyuman yang sedikit aneh dia menggelengkan kepala.

"Too late, Sara..too late." Bisiknya romantik, mampu buat tubuhku jadi keras kejung. Kenapa renungannya semakin lama semakin redup dan penuh pesona? Pandangan yang penuh misteri itu benar-benar buat jantung aku tak keruan. Sabar Thalia..sabar! Kenapa kacak sangat dia ni?

"Aysara..you're making it hard for me tonight. All I want now is you. Your sexiness is distracting me.." Bisiknya di antara dengar dan tidak.

Pucat lesi terus wajah aku saat ini. Bagai berliter-liter darah disedut drakula. "Tuan Faleeq.."
MUSIBAT

MUSIBAT

MUSIBAT RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Musibat
Penulis : Naim Tamdjis
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-446-410-3

Sinopsis

Zin telah ditawarkan menjadi pemain gendang Nengkara di Istana Melaka. Mitos yang berlegar di media sosial dan sumber internet menyatakan gendang Nengkara berasal dari zaman Srivijaya dan diperbuat daripada kulit ibu mengandung. Gendang tersebut jatuh ke tangan Majapahit lalu dijadikan alat kebesaran dan kebanggaan kerajaan tersebut kerana dapat memusnahkan kerajaan Srivijaya. Dilarikan oleh Parameswara ke Temasik bagi memalukan Majapahit. Kemudian akibat kemusnahan kerajaannya akibat diserang Majapahit, Paramesawara membawa gendang tersebut ke Melaka. Menjadi alat keagungan dan simbol kesultanan Melaka sehingga ke hari ini.

Sejak mula menjadi pemain gendang Nengkara, pelbagai perkara aneh dan mistik dialaminya. Dia sering bermimpi kembali ke zaman Srivijaya untuk mengetahui asal-usul gendang Nengkara. Sering terdengar suara perempuan menyanyi serangkap lagu. Nampak kelibat perempuan wanita mengandung memakai baju batik puteri zaman dahulukala. Dia juga berkenalan dengan Puteri Dayang, anak kepada Sultan Melaka yang baginya berkelakuan agak aneh. Rupanya itulah sumpahan yang berlaku sejak dari zaman dahulu dan satu-persatu misteri gendang Nengkara dapat dirungkaikan. Semuanya atas sebab dendam dan sumpahan dari Zaman Srivijaya dan Zin diperlukan untuk merungkaikan sumpahan tersebut!
LELAKIMU YANG DULU

LELAKIMU YANG DULU

LELAKIMU YANG DULU RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Lelakimu Yang Dulu
Penulis : Farah Darianna
Harga : RM27.00
ISBN : 9789672137290

Sinopsis

Bertemu, bercinta dan berkahwin. Mudah aturan hidup Hazrul dan Daliya. Tetapi bukan manusia namanya jika hidup tidak diuji. Ketika sedang bahagia, Hazrul ditimpa musibah.

"Tolong beritahu Liya, bukan abang yang lakukan semua tu?" - Daliya

Kebisuan si suami untuk menafikan tuduhan buatkan Daliya kecewa. Dia pergi membawa hati yang lara.

Pertemuan semula selepas dua tahun membongkar rahsia yang selama ini Daliya simpan. Rupanya, mereka ada zuriat. Heidi Isyraf bin Hazrul Izzuddin itu buktinya. Bagi Hazrul, Daliya isteri yang tidak setia. Meninggalkannya saat dia kehilangan segalanya.

"I nak jumpa anak I!" - Hazrul

"Lepas apa yang you buat, you masih nak mengaku yang Heidi tu anak you?" - Daliya

Daliya bukan lagi perempuan lemah seperti dulu. Dia tak mungkin akur pada kehendak Hazrul yang masih bergelar suaminya.

Hazrul pula, bukan lelaki yang mudah mengalah. Si anak dijadikan alasan untuk memerangkap Daliya agar kembali padanya. Dan kuasa yang dimiliki Hazrul buatkan Daliya tidak punya pilihan.

"I promise, apa yang kita buat ni adalah untuk Heidi. Only for him." - Hazrul

"Tapi tak bermakna kita akan berkongsi bilik yang sama, kan?" - Daliya

"Come on, Daliya. You kembali sebagai isteri I, bukan housemate. So, we're sharing this room." - Hazrul

Setelah apa yang terjadi, apakah tiada sisa cinta di hati mereka? Benarkah segalanya dilakukan hanya kerana si anak?
DHEA GADIS 'DREAMER'

DHEA GADIS 'DREAMER'

DHEA GADIS 'DREAMER' RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Dhea Gadis 'Dreamer'
Penulis : Liza Nur
Harga : RM20.00
ISBN : 978-967-86-0854-1

Sinopsis

Dhea, seorang gadis yang kuat berangan. Dia berkawan baik dengan Adli.

Apabila disuruh menyiasat status ‘prince charming’ Yaya, Dhea terpaksa merapati Hayden.

Dhea tersedar yang dia sebenarnya menyukai lelaki botak dan selekeh yang selalu berada di sampingnya.

Dhea tidak teragak-agak untuk memilih selepas menerima surat tawaran biasiswa. Soal jodoh dibiarkan menjadi ketentuan-NYA.

“Dalam hidup ni, tak ada prince charming yang akan selamatkan kau kalau kau tak nak selamatkan diri sendiri!”- Dhea

KEKUATAN :

Novel Dhea Gadis ‘Dreamer’ merupakan karya penulis prolifik Liza Nur yang ke-14 dengan Karangkraf setelah bercuti selama setahun.

Kali ini Liza Nur berkisah tentang impian seorang gadis bernama Dhea yang kuat berangan. Dhea Gadis ‘Dreamer’ bukan kisah cinta tengku mahkota mahupun anak dato. Dhea Gadis ‘Dreamer’ kisah realistik manusia biasa yang berani bermimpi dan berusaha mengejar cita-cita.

Kisah romantik komedi ini didukung oleh dua sahabat karib, Dhea dan Adli yang mempunyai sejarah hidup masing-masing. Keluarga yang bermasalah bukan alasan untuk mereka menjadi sampah masyarakat. Dhea dan Adli tidak taksub dengan cinta. Tetapi, tanpa disedari, mereka taksub dengan kehadiran antara satu sama lain.

Pembaca diajak ketawa dan menangis melalui karya pendek Liza Nur yang sarat dengan mesej ini. Tiap manusia berani bermimpi tetapi tidak ramai yang berani mengejar mimpi. Kisah ini memberi kekuatan kepada mereka di luar sana yang takut untuk bermimpi. Happy ending bukan hanya untuk Dhea, barangkali untuk anda juga!
MR. GREY

MR. GREY

Mr Grey RM 34

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

No Longer in stock.

Detail produk:
Tajuk : Mr. Grey
Penulis : Syamnuriezmil
Harga : RM34.00
ISBN :
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis
Setia itu mahal yang tak mampu dipertahankan oleh orang murahan.

“Malique Gregory Kamal bin Grey Muslim...”

“Saya...”

“Aku nikahkan dikau dengan anak saudara aku, Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000 ringgit tunai...”

“Aku terima nikahnya Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya RM1000 tunai.”

Keputusan mereka untuk berkahwin memecahkan dua hati. Hati Datin Musalma, mummy Mr. Grey yang menuduh Nisa menggoda anaknya demi harta dan hati Ilham Arsyad yang mencintai Nisa sejak daripada kecil lagi. Tetapi, kedua-dua hati telah membuat keputusan yang berbeza. Datin Musalma memilih untuk terus membenci. Ilham Arsyad memilih untuk terus menyayangi.

“Tak susah kan kalau saling mencintai? Tak ada risiko.” - NISA

“Hesy, siapa cakap tak ada risiko? Semua perkara ada risiko. Risiko mencintai ialah hati kita akan sakit kalau orang tu tak mencintai balik. Risiko dicintai ialah kita akan menyakiti hati orang tu kalau kita tak cintai dia balik. Risiko saling mencintai pula, kita akan saling kehilangan.” – MR. GREY

Ilham terus menyayangi Nisa walaupun gadis itu telah menjadi milik orang lain. Terus menjaga dari jauh dan sentiasa tahu kemahuan gadis itu. Dia menyayangi dengan caranya yang tersendiri hingga timbul persoalan dalam diri Nisa kenapa dia tidak memilih Ilham.

Saat diulit bahagia...

Mr. Grey membuat pilihan untuk menghilangkan diri. Dia memutuskan untuk kembali kepada Datin Musalma.

“Abang nak minta maaf. It’s not you, it’s me.” – MR. GREY

Apakah pilihan Nisa? Membuat keputusan untuk terus setia kepada Mr. Grey yang tegar meninggalkannya? Atau membuat keputusan untuk memilih Ilham Arsyad?

“Nisa maafkan abang tak sebab mencintai Nisa dan tak boleh lupakan Nisa?” - ILHAM

“Buat apalah nak maafkan abang. Bak kata abang, Nisa tak ada hak untuk halang abang sukakan Nisa.” – NISA

Ya, hidup itu memang kelabu. Tapi, kita selalu ada pilihan...



Code: 119.2122
JODOH HAK MILIK ALLAH

JODOH HAK MILIK ALLAH

Jodoh Hak Milik Allah RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Jodoh Hak Milik Allah
Penulis : Siti Khadijah
Harga : RM25.00
ISBN :

Sinopsis Apabila…Yang seakan sudah pasti menjadi ragu, yang awalnya diragukan menjadi pasti.

“Daripada kebetulan itulah akan mengalir satu ikatan yang kuat dan ia akan menghasilkan jodoh.”

Itulah prinsip dan kepercayaan yang dipegang oleh MARISSA. Bagi Marissa, kebetulan dan jodoh datang seriringan. Dengan prinsip dan kepercayaan itulah dia mencipta ‘permainan jodoh’ untuk menguji sejauh mana kekuatan jodoh antara dia dan lelaki yang cuba mendekatinya. Beberapa orang lelaki yang cuba menyahut cabaran Marissa, tetapi semuanya gagal.

Namun, pertemuan demi pertemuan secara tidak sengaja dengan lelaki di Dubai berada di luar jangkaan Marissa. Sikap lelaki itu yang menjengkelkan, memaksa Marissa untuk menjauhkan diri. Makin dia cuba menjauh, makin acap kali dia terserempak dengan lelaki itu.

“Baru saya perasan, masa dekat Burj Khalifa tadi pun awak ada sekali. Dekat mana saya pergi mesti saya terserempak dengan awak. Awak ni siapa sebenarnya?” – MARISSA

“Saya bakal imam awak…” – HANS YUSUF HANS YUSUF, lelaki yang punya segalanya kecuali jodoh. Percutian singkatnya ke Dubai menemukan dia dengan Marissa. Tanpa sedar, hatinya terpaut sejak kali pertama dia terpandang gadis itu. Namun, untuk mendapatkan sekeping hati Marissa bukan mudah. Dia perlu melepasi ujian jodoh yang telah dicipta oleh Marissa bagi menentukan kekuatan jodoh mereka. Hans terkedu!

“Kalau awak jumpa semula wang kertas yang tertulis nombor saya dan nombor awak tadi, awak boleh call saya. Begitu juga sebaliknya. Kita dah letak nombor kita dekat duit tu kan? Kalau jodoh, pasti kita bertemu.” – MARISSA

“Saya ikut apa yang awak nak ni bukan sebab saya percaya akan ujian jodoh awak tu. Semua ni saya lakukan disebabkan awak. Hanya awak.” – HANS YUSUF

Ternyata, Hans akhirnya gagal dalam ujian jodoh Marissa. Timbul rasa kecewa dalam diri Marissa kerana jauh di dasar hatinya dia turut tertarik kepada Hans walaupun pertemuan mereka hanya seketika. Hans turut kecewa. Dek hatinya yang kecewa, satu rancangan telah diatur untuk menyedarkan Marissa daripada mimpinya.

Sedangkan Marissa keliru apabila wujud lagi pertemuan antara dia dan Hans walaupun ada lelaki lain yang telah berjaya melepasi ujian jodohnya. Benarkah lelaki itu jodoh yang ditakdirkan untuknya? Mampukah dia menafikan cinta yang wujud untuk Hans demi mengejar jodoh dengan caranya yang tersendiri? Atau sememangnya cinta dan jodoh itu tidak sehaluan?
 
Created By SoraTemplates | Distributed By MyBloggerThemes