Beli disini dijamin 100% Selamat
Lebih daripada 600 produk dijual disini
Khusus untuk anda ↓

Tergolek Hatiku Kerana Kamu

RM 27
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Imanisa Riana

Reference :Gedebook

No ISBN : 978-967-0185-64-4

Sipnosis
​Kehilangan insan tersayang telah mengubah episod hidupnya. Daripada gembira berfoya-foya dengan harta yang tidak akan luak hingga ke anak cucu, bertukar menjadi punca utama nyawanya diburu.

Kehadiran Israr dalam hidup Tengku Kiesha Kalila telah menyemai cinta baru. Namun status suami isteri antara Tengku Kiesha dengan pengawal peribadinya, gagal disahihkan. Tengku Budriz mengambil kesempatan dalam kesempitan Tengku Kiesha.

“Kenapa tenung abang macam tu? Kiesha kena ingat Kiesha masih berpuasa. Jangan nanti terbatal puasa sedangkan tak sampai sejam lagi nak berbuka. Abang ni tak apalah sebab tak puasa.” Israr

Raja Azrin yang telah meragut kesucian dirinya kembali menjilat ludah sendiri, dan berharap Tengku Kiesha akan menjadi pengganti suri hidupnya.

“I cuma bagi you peluang yang you dah terlepas. Terima je, Kiesha. Bukan ke you cintakan 1?” Raja Azrin

Tengku Kiesha dipaksa bernikah dengan Tengku Budriz, dan kelemahan yang ditonjolkan merupakan perangkap untuk Tengku Budriz dan bondanya.

“Riz, dah gila ke? Sebulan mana lepas edah Kiesha lagi. Tu pun kalau betul suami Kiesha meninggal dunia. Kalau bukan, Kiesha haram dinikahi.” Tengku Kiesha

“Walau berjuta you nak bayar, I tak akan lepaskan Kiesha. Sekali I dapat dia, selamanya dia akan bersama I.” Tengku Budriz

Adakah mereka benar-benar ingin memiliki Tengku Kiesha? Atau sekadar suatu rebutan yang menjulang juara?
119.2122
Lihat Detail

Maharaja Napoleon

RM 24
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Abdul Latip bin Talib

Reference :PTS

No ISBN : 978-967-411-642-2

Sipnosis
Waktu ini Napoleon sudah merajai Eropah. Satu per satu medan tempur dia kuasai.

Tidak ada kuasa yang dapat berkata tidak kepada Napoleon Bonaparte. Baik dalam negara, mahupun luar negara.

Empayar Perancis semakin kuat. Sehingga Napoleon Bonaparte mendapat gelaran tertinggi, iaitu Maharaja Napoleon.

Namun semua itu berubah apabila Maharaja Napoleon bersama dengan 650,00 Orang tentera, berarak ke Empayar Rusia.

Apa akhirnya empayar ini?
119.2122
Lihat Detail

Sebab Saya Suka Dia

RM 23
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Ellyne Alyana

Reference :Fajar Pakeer

No ISBN : 978-967-365-162-7

Sipnosis
Dia seorang gadis yang sempurna serba-serbi sehinggalah Muhammad Amirul Adib muncul dalam hidupnya dan merosakkan segala-gala yang telah dirancang rapi.

“Awak tahu tak betapa berdosanya seorang isteri jika menyimpan perasaan istimewa terhadap lelaki lain yang bukan suami? Afrina Airisya, saya tak nak jadi suami dayus! Ya, hubungan ni baru sahaja nak bernafas. Tapi tak bermakna awak boleh lakukan apa yang awak nak! Saya tak nak terjerat sama dalam jurang maksiat yang bakal awak lakukan dengan bekas tunang awak tu!”

“So? Aku bukannya milik kau, Amirul Adib! Bukan milik kau untuk kau paksa aku buat itu dan ini!”

“Kau milik aku, Afrina Airisya. Semuanya milik aku. Jangan paksa aku untuk tuntut apa yang sepatutnya aku dapat malam semalam! Aku suami kau, ingat tu.”

Tidak . Tidak dan tidak mungkin dia akan mencintai Muhammad Amirul Adib sedangkan dia percaya bahawa hatinya telah kukuh bersama lelaki yang mencintainya sepenuh hati, Afif Ezaniey. Ya , Adib pernah menjadi lelaki yang didambanya suatu ketika dahulu tetapi itu adalah cerita yang lama dan dia harus bangkit daripada terus mencintai lelaki yang tidak mungkin akan mencintainya kembali.

“Adib, awak tak cintakan saya. Dan saya pun tak cintakan awak. Kenapa masih hendak teruskan perkahwinan ini? Saya pun ada life! Saya pun hendak hidup macam orang lain! Jadi, lepaskanlah saya. Saya yakin saya boleh hidup bahagia dengan Ezaniey!”

“Apa dia? Saya tak cintakan awak dan awak pun tak cintakan saya. Siapa awak nak duga hati saya?

Adakah hubungan mereka akan menemui kegagalan pada akhirnya? Mampukah mereka melengkapi antara satu sama lain? Adakah Ezaniey akan kekal di hati Afrina Airisya atau Amirul Adib yang sentiasa berada di sudut hati Afrina Airisya yang paling dalam? Sebab saya suka dia… empat sebab saya suka dia…

“Sebab saya suka dia... Pertama, tiada sebab. Kedua, tiada sebab. Ketiga, tiada sebab. Dalam cinta, tak sepatutnya ada sebab mengapa kita cintakan dia kerana jika benar kita cintakan seseorang itu, kita tidak akan memandang segala kelebihan dan kekurangannya. Airisy cuma sayangkan abang dan jangan harap abang boleh tinggalkan Airisy.”
119.2122
Lihat Detail

Dia Tunang Aku!

RM 27.90
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Dhieya Adlynna

Reference :Buku Prima

No ISBN : 978-967-0535-22-7

Sipnosis
Dzaquan serba salah. Dia dalam dilema. Menerima ‘lamaran’ daripada Datuk Zaman atau berpisah dengan adik-adiknya? Menerima, bermakna dia akan melukakan sekeping hati seorang gadis yang tidak bersalah. Menolak, bermakna dia sanggup dipisahkan dengan adik-adiknya. Sudahnya, dia nekad. Satu keputusan harus dibuat. Dia terpaksa menjadi orang yang pentingkan diri sendiri demi mempertahankan adik-adiknya. Tapi, sanggupkah dia melukakan hati dan perasaan Aneesa, sedangkan dia tahu tiada ruang untuknya di hati itu?Aneesa pula sudah geleng kepala.Mr.Waiter? Rasa macam tak percaya saja dengan apa yang baru didengari daripada mulut rakannya itu. Terpikat dengan Dzaquan a.k.a tunang aku? Apa lebihnya Dzaquan, sampaikan dia menjadi kegilaan ramai perempuan di luar sana? Dah buta ke mata mereka? Dzaquan yang selekeh dan berambut panjang itu pula, dikatakan kacak dengan rambutnya diikat kemas? Senyuman dia boleh buat angau, suara dan layanan dia boleh buat jatuh cinta? Sah! Mereka semua dah tak betul! Tapi sejak bila pulak dia jadi waiter di CafĂ© S2? Kenapa dia langsung tak cakap pada aku? Aku kan tunang dia? Eh, kejap. Sejak bila aku akui dia sebagai tunang? Mereka bertunang pun kerana kedegilan papa. Di hatinya hanya ada Amsyar. Cinta aku hanya untuk Amsyar dan bukannya Mr.Waiter seperti Dzaquan tu!

“Ikatan yang ada di antara kita ni, tak penting ke untuk kau?” - Dzaquan

“Aku tak sangka orang macam kau hanya pentingkan diri sendiri! Yang boleh dibeli dengan wang ringgit! Aku benci kau! Aku benci kau!” - Aneesa
119.2122
Lihat Detail

Seseorang Untuk Dinikahi

RM 26
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Ratu Bulan

Reference :Fajar Pakeer

No ISBN : 978-967-365-1894

Sipnosis
Jatuh cinta. Bercinta .Putus cinta . bercinta kembali.

Itu sudah jadi rutin hidup Nur Arissa. walaupun sudah banyak kali dikecewakan , tetapi dia tidak pernah membenci cinta atau menutup pintu hatinya . Dia tetap memburu cinta sejati kerana dia percaya , Selagi ada usaha , dia tentu akan bertemu dengan cinta sejati . Namun , tanpa diduga , dia terjatuh cinta dengan sahabatnya sendiri , Nazwan Syah .

Cinta perlu dicari . Nak cari cinta kita perlu ada usaha . Macam mana nak berusaha ? itulah yang dikatakan memburu cinta - Arissa .

Nazwan Syah bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang biarpun dia rapat dan baik dengan Arissa memikat Nazwan . Apatah lagi cintanya itu sering ditentang oleh dua orang kawan mereka , Luqman dan Sarah , yang licik mengatur rancangan jahat mereka. Namun , Arissa tidak peduli . Dia terus melamar nazwan sebagai kekasihnya .

"Nazwan , jom jom kita dating ; ujar Arissa tanpa berkias - kias lagi . "jangan setuju , Nazwan . dia dah gila ," ujar Luqman mendesak Nazwan menolak .

"jomlah dating," ujar Arissa dengan manja separuh gedik . "okey," jawab Nazwan pendek. "what?" sarah dan luqman memandang Nazwan . "yes!" sorak Arissa gembira.

Namum , Nazwan tidak pernah serius. setelah berlaku suatu insiden, kedua - dua keluarga berpakat hendak mengikat mereka berdua dengan tali pertunangan . ketika pertunangan itu berlangsung, Nazwan mengambil keputusan melarikan diri ke luar Negara . kecewa memang kecewa , tetapi Arissa tetap menjalani kehidupannya tanpa Nazwan di sisi .

Dua tahun berlalu , ketika hati semakin sembuh , muncul Mr . Iphone yang menceriakan hari - harinya . Dalam masa yang sama juga , Nazwan muncul semula dalam hidupnya . mampukah cinta lama berputik kembali ? Dan apa yang Nazwan sembunyikan daripada Arissa selama ini ? 
119.2122
Lihat Detail

Suamiku Paling Sweet

RM 29
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Anjell

Reference :Karya Seni

No ISBN : 978-967-0246-84-0

Sipnosis
“Mama... Nak tolong tu memanglah boleh. Tapi ada ke patut suruh Sya jadi orang gaji rumah dia? Waaa... Mama,

Sya goreng telur pun boleh terbelah lima kuali, tahu tak?”- QISYA IRIS

Rela dalam paksa, Qisya terpaksa mengikut kata mamanya, menjadi orang gaji di rumah kawan mamanya. Dua bulan.

Namun, sudah cukup untuk mengubah hidupnya bila dia terpaksa menjadi isteri dan mummy orang dalam usia yang cukup muda, 22 tahun.

Marah. Benci. Tak boleh terima kenyataan. Cukup membayangkan perasaan Qisya sehingga hampir sahaja Izz Haikal diterajangnya

pada malam perkahwinan mereka. Tapi, berbeza pula dengan penerimaan Izz. Hanya tenang dan menerima semuanya.

“Macam mana cincin ni ada kat sini?” - IZZ

“Macam mana cincin ni ada kat sini? Sebab dia tak ada dalam kotaklah.”- QISYA

“Wrong answer. Cincin ni ada kat sini sebab dia dah temui pemilik dia.”- IZZ

Cincin tersarung di jari Qisya menandakan kesudian Qisya untuk terus hidup bersama Izz.

Hari demi hari berlalu, cukup untuk Izz leburkan hati Qisya. Diikutkan saja kepala isterinya yang masih remaja itu.

Baik, penyayang, penyabar, romantik. Pendek kata Izz sangat sempurna pada Qisya.

Sampaikan kalaulah boleh diceritakan kepada semua orang, nak saja dia bukukan, letak tajuk

Suamiku Paling Sweet sebab memang dia rasa Izzlah suami yang sangat sempurna padanya. Dan Qisya tahu satu rahsia besar! Rahsia

yang buat air matanya tak henti-henti mengalir. Rahsia yang buatkan Qisya mahu cium tangan Izz untuk meminta keampunan.

Buatkan dia mahu peluk Izz ketat-ketat sebagai tanda terima kasih tak terkira. Sesungguhnya Izz tahu segalanya.
119.2122
Lihat Detail

Pencuri Hati Vs Penembak Cinta

RM 30
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Ailah Diela

Reference :October

No ISBN : 978-967-0707-16-7

Sipnosis
I want a girl with a short skirt,

And long... long jacket...

Kenapa Gun kata lirik lagu ni memang kena dengan Maira? Ah… Bagi Maira, Gun ni hanya tahu menembak saja. Menembak dengan kata-kata yang menyakitkan, menembak dengan pandangan mata… dan mampu juga menembak hingga menusuk ke dalam hati Maira sehingga Maira dapat rasakan… sesuatu!

“Kau pernah pakai tudung tak? Umi cakap, rambut perempuan tu aurat. Kenapa kau tak pakai? You must look so beautiful when you wear the scarf. I can imagine that. Mesti kau nampak cute gila kan?”

Maira semakin gelisah apabila ada satu rasa yang dia sendiri tidak pasti apabila bersama dengan Gun, lelaki yang dulunya dia gelarkan sebagai mr. naughty. Tapi bagaimana dengan tunangnya, Fatah? Mr. handsome yang selama ini Maira rasakan paling handsome, paling romantik dan mempunyai senyuman yang paling menawan itu? Adakah Maira telah curang dengan tunangnya sendiri? Ohhh… macam tak sesuai aje! Baginya, Fatah tetap segala-galanya. Gun hanyalah sesuatu yang belum pasti.

Adakah Gun telah berjaya membuatkan hati Maira berubah arah? Adakah hati Gun juga berjaya ditawan oleh Maira, seorang gadis yang penuh persona dan sentiasa dapat memikat mana-mana lelaki yang memandangnya? Dan adakah Fatah akan menerima semua itu dengan hati yang terbuka tanpa mahu mempertahankan cintanya terhadap Maira?

“It’s true, my lovely hubby. You are the most handsome guy that I have ever meet. Mata yang memukau pandangan. Hidung yang macho. Bibir yang tersangatlah seksi. Dan janggut kambing yang very interesting!”
119.2122
Lihat Detail

Abdul Rahman Bin Auf

RM 22
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Al Ghazali

Reference :PTS

No ISBN : 978-967-408-143-0

Sipnosis
Kisah hidup Abdul Rahman bin Auf sejak beliau dari kecil sehingga wafat. Kisah bagaimana beliau memeluk Islam, bagaimana dia mula-mula sampai ke Madinah dan banyak lagi kisah menarik.
119.2122
Lihat Detail

Kerna Engkau Nyawaku

RM 24
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Fathi Fatim

Reference :October

No ISBN : 978-967-0707-26-6

Sipnosis
“Saya pergi sehari aje. Lepas habis kerja, saya baliklah. Kan saya dah janji, nak temankan awak nanti. Selama kita kahwin tak pernah lagi saya mungkir janji kan?”

Demi mencari rezeki untuk pemaisuri hati, Nazneen dan insan yang bakal menyerikan hidup mereka, Esman harus bekerja bersungguh-sungguh. Sehingga dia terpaksa menolak rasa kurang senang apabila terpaksa meninggalkan Nazneen untuk bertugas di luar daerah.

“Kau tak suka aku kan?”

“Ya. Memang tak suka. Kau selalu menyusahkan aku. Buat aku serabut. Masa mula-mula jumpa pun kau dah buat hal.”

“Siapa suruh kau menyibuk sangat kejar penyangak tu? Aku tak suruh pun.”

Esman dan Jauza dipertemukan dalam keadaan yang tidak terkawal. Esman yang memang pantang nampak sesiapa ditindas, pantas ‘mengerjakan’ manusia yang meragut beg tangan seorang gadis. Dan gara-gara ‘sesi’ itu, kedua-duanya datang lambat ke tempat kerja, pada hari pertama.

Mereka menjadi rapat sebagai rakan sekerja, namun bagi Esman, diri Jauza masih menjadi misteri dek sikap gadis itu yang jarang bercerita tentang kehidupannya.

Tiada yang lebih penting dalam hidup Esman selain daripada si kecil, hadiah daripada Nazneen buatnya. Tapi, mampukah dia menjadi seorang walid dan seorang umi kepada bayi kecil itu?

Demi ‘nyawanya’ itu, Esman sanggup melakukan apa saja untuk memberi kesenangan kepada masa depan anaknya, dan demi bayi kecil itu juga, Esman sanggup mengetepikan perasaannya. Sehinggalah… dia tersedar akan kewujudan seseorang yang selalu ada dengannya, dan gadis itu selalu mampu menerima kehadiran dirinya bersama anaknya itu.

“Selama ni kau ingat aku syok kat kau la?”

“Boleh jadi juga. Kau kan perempuan yang penuh dengan kejutan.”

“Takkanlah aku nak syok kat lelaki yang ada anak kut? Aku bukan perempuan jenis tu, Ais. Aku tak suka yang pakej-pakej ni. Aku nak yang solo aje. Senang.”

Walaupun gadis itu menafikan, namun Esman pasti Jauza membatalkan perkahwinannya pada saat ijab dan kabul bakal dilafazkan, adalah disebabkan oleh dirinya. Namun Esman tak tahu, Jauza melakukannya bukan semata-mata kerana Esman, tapi ada satu sebab yang tak mampu diberitahu demi menjaga maruah bakal pengantin lelaki.

“Maafkan aku Jauza sebab dah banyak sangat sakitkan hati kau. Mesti kau banyak menangis sebab aku kan?”

“Kalau sayangkan seseorang, memang air mata jadi murah sangat. Aku pun tak tahu kenapa. Padahal sebelum ni aku bukan jenis yang senang menangis.”
119.2122
Lihat Detail

Something Stupid

RM 23
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Dekna Lee

Reference :Lovenovel

No ISBN : 978-967-0657-57-8

Sipnosis
“Saya dihina awak depan orang ramai, saya ditolak mentah-mentah. Bila saya datang nak menghulur bantuan, awak masih dengan sikap angkuh awak. Awak nak saya layan awak buruk jugak, kan? Itu yang awak nak selama ni, kan?” ~ Irsyad

Kerana rasa tercabar dilayan bagaikan tidak wujud oleh gadis pujaannya, ditambah pula dengan rasa cemburunya terhadap Aiman, Irsyad tega merampas mahkota gadis itu. Padanya, Zara miliknya yang abadi. Bukan milik Aiman dan bukan juga milik sesiapa. Hanya milik dia.

Zara kecewa dengan Irsyad. Lelaki itu memang berhati binatang! Sanggup melakukan sedemikian terhadapnya. Dia menyepikan diri bertahun lamanya.

Salah faham yang pernah terjadi, lambat terbongkar. Zara sudah menghilang. Irsyad menyesal! Enam tahun berlalu begitu sahaja, Irsyad dan Zara dipertemukan semula tanpa dirancang.

“Zara, saya... saya datang nak minta maaf. Zara, saya berdosa. Saya tahu. Izinkan saya bertanggungjawab atas perbuatan saya dulu. Bukan niat saya... Tolonglah, Zara.” ~ Irsyad

“Get lost!!” ~ Zara.

Fikir Zara, semuanya kembali normal jika Irsyad pergi. Namun kemunculan tidak terduga Aiman sewaktu Irsyad menagih kemaafan daripadanya telah merumitkan keadaan. Irsyad merayu kepada Aiman untuk memperisterikan Zara.

Apakah yang harus dilakukan oleh Zara? Terima saja Irsyad yang banyak melukai hatinya atau... menyepikan diri sekali lagi?
119.2122
Lihat Detail

Titian Cinta

RM 30
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Ridhya Iman

Reference :Idea Kreatif

No ISBN : 978-967-11925-4-2

Sipnosis
Dulu, dia pernah dihalau bagai kucing kurap oleh suami sendiri. Kini, setelah empat tahun membawa diri di bumi asing, ‘Aisy pulang dengan nekad mahu menuntut janji yang pernah dilafazkan oleh sang suami. Namun, tatkala bertemu, lain pula yang terjadi. “Tak baik seorang isteri menipu suaminya sendiri. Berdosa..” –Harris “Minta maaf Encik Umayr Harris Tan Sri Hakim. Saya bukan lagi isteri sesiapa.” –‘Aisy “Dan untuk pengetahuan Puan Rahadatul ‘Aisy Hilmi, talak berada di tangan suami. Seingat akal abang yang masih waras ini, abang tak pernah ceraikan ‘Aisy.” – Harris Kepulangan ‘Aisy memang dinanti Harris. Dia ingin menebus khilafnya. Kerana cemburu, dia sanggup menghina isteri sendiri. Kerana gagal mengawal baran, dia tegar menyakiti tubuh isteri dengan tangan sendiri. Kini, dia mahu menebus semuanya. “Saya tak cukup baik nak maafkan awak, Harris. Kembali hidup dengan awak, that’s the last thing I will do.” – Aisy Pun begitu, kesungguhan dan kesabaran Harris meladeni setiap onar yang sengaja diciptanya membuatkan tekad ‘Aisy semakin goyah. Penerimaan Harris terhadap kekurangan dirinya buatkan ‘Aisy akur pada jodoh dan ketentuan Ilahi. Saat bahagia menjelma, mendung datang lagi. Kemunculan Rayyan, lelaki tampan bermata hazel membuatkan Harris dihambat rasa cemburu yang tak bertepi. Siapakah Rayyan sebenarnya di hati ‘Aisy? Akankah bahagia menjadi milik mereka nanti? Mampukah titian cinta mereka yang sudah retak menanti belah itu dicantum kembali? Atau, mungkinkah Rayyan layak menjadi pengganti?
119.2122
Lihat Detail

Bukan Milikku Jadi Milikku

RM 31
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Arsha

Reference :October

No ISBN : 978-967-0707-23-5

Sipnosis
“Kalau abang sudi, jadi yang halal untuk Siti. Tapi Siti dapat agak jawapan abang. Tak mungkin abang akan jadi yang halal pada Siti. Siti tak layak untuk abang...”

Eshaq Hakimi bukan tak sayangkan Siti Shafura. Tapi peristiwa daripada pertemuan pertama mereka yang telah menyebabkan Eshaq Hakimi bagai berdendam dengan gadis yang sopan dan sangat memelihara agamanya itu. Dia tak pernah menyangka akan bertemu dengan gadis itu sekali lagi, lebih-lebih lagi perasaan marahnya masih belum reda.

Siti Shafura juga tidak menyangka, mereka akan dipertemukan lagi dan tak hairanlah jika lelaki itu masih cam wajahnya dek kesalahan yang dilakukannya tempoh hari. Tapi memang tidak adakah ruang kemaafan untuknya walaupun dia berusaha untuk menebusnya?

Dan kerana hutang yang belum diganti itulah yang menyebabkan Siti Shafura akur dengan setiap permintaan lelaki itu.

Siapa sangka, dalam diam ada bunga yang mekar dalam hati lelaki itu. Tapi dek rasa takut selepas dikecewakan, dia cuba menidakkan perasaan itu. Namun takdir juga bagai mengerti dan jodoh mereka bagai telah tertulis apabila Siti Shafura meminta dirinya dinikahi oleh lelaki itu dengan harapan lelaki itu akan menjadi haknya yang halal.

“Aku setuju nikah dengan kau, tapi aku ada syarat aku sendiri.”

Syarat? Adakah Siti Shafura akan menerima syarat itu dengan hati yang terbuka padahal seorang wanita yang bergelar isteri haruslah menjadi seorang yang bertanggungjawab terhadap suaminya sendiri? Kerana syurga seorang isteri itu mudah diperoleh jika taat dan patuh kepada si suami.

Kini, hubungan yang masih baru terjalin, tambah rumit apabila datang Datin Julia yang menuntut janji yang dibuatnya dengan Eshaq Hakimi. Saat lelaki itu hendak ‘cuci tangan’, banyak halangan yang terpaksa ditempuhinya. Semuanya demi insan yang mula mendapat tempat dalam hidupnya.

“Orang yang dah bertaubat nasuha, takkan ulang dan takkan buat lagi benda-benda yang dia nak tinggalkan tu...”

Mampukah Eshaq Hakimi melawan segala dugaan yang datang untuk kembali ke jalan-Nya? Dan adakah mudah untuk Siti Shafura menerima kenyataan tentang kisah lampau suami yang dicintainya?

“Terima kasih sebab kau sudi jadi isteri aku. Aku takut kau pergi dari aku.”

“Selagi memang dah tertulis jodoh tu milik kita, walau apa pun jadi, Siti tetap jodoh abang... Insya-Allah...”
119.2122
Lihat Detail

Si Dia Dari Boston

RM 21
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Norliza Baharom

Reference :Jemari Seni

No ISBN : 978-967-0851-01-3

Sipnosis
Si dia adalah cintanya, pelengkap jiwanya.

Si dia adalah kekuatannya, penghembus semangatnya.

Pemergian Haninah ke Boston membawa hati yang masih lagi dirantai besi kenangan lalu. Namun sejak kali pertama dia melihat sepasang mata biru dan sebaris senyuman yang putih bersih itu, perasaannya mula bergolak. Rasa bersalah, keliru, takut dan cinta bercampur baur dalam hatinya.

Andrew Cohen, bukan sembarangan orang. Dengan tutur katanya yang tenang dan bijaksana, hati Haninah mula yakin dan memekar dengan bunga cinta.

Tetapi mengharapkan abahnya menerima lelaki asing itu bagai menanti putihnya si gagak hitam. Ditambah lagi dengan onar abangnya yang sentiasa iri dan harapan lelaki pilihan abah yang setia menunggu dari dulu, cinta tulus mereka terus diuji. Apakah bermati-matian mempertahankan cinta bakal mengundang bahagia jua akhirnya? Atau hanya akan membuah lara?
119.2122
Lihat Detail

Cinta High Heels

RM 23
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Farida Nur Zahra

Reference :Buku Prima

No ISBN : 978-967-446-193-5

Sipnosis
AMIRA Fatiha tidak pernah impikan kebahagiaan yang tinggi melangit. Tapi, cukuplah sekadar dia tahu siapa dirinya sebenar. Duduk dengan insan yang dipanggil pak long dan mak long, pasti rasanya tidak sama duduk dengan keluarga sendiri. Amira dirisik seorang pemuda kampung, Iskandar, yang dalam diam menyimpan perasaan kepadanya. Namun, mak longnya yang tidak mahu dia hidup bersama Iskandar, telah ‘menolak’ anaknya, Shariha, untuk dijodohkan dengan Iskandar. Amira pasrah. Hari berganti hari, bulan berganti bulan. Hati Amira diisi dengan sinar cinta daripada Fitri. Namun, tidak siapa menduga, harapan baru yang menjelma, sekali lagi terpasung apabila mak longnya memainkan peranan. Masih mahu Shariha yang menjadi ganti. Saat hati membawa luka, Iskandar sekali lagi muncul dalam hidup Amira. Mampukah Amira menjalani pelbagai dugaan yang mengujinya? Masihkah ada ruang untuk Fitri di hati Amira? Masih utuhkah janji keramat lelaki itu yang suatu ketika dahulu terpateri di dinding hati Amira? Atau, berjayakah Iskandar meruntuhkan tembok yang dibina Amira sekali gus ‘memegang’ sekeping hati milik Amira?
119.2122
Lihat Detail

Pujuk

RM 20
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Arlina Banana

Reference :Buku Pojok

No ISBN : 9789671393307

Sipnosis
Kalau bukan kita yang pujuk diri sendiri, siapa lagi?Aku harap kau juga mampu pujuk diri kau sendiri nanti sebab akan ada masa kau hanya ada diri sendiri sahaja.
119.2122
Lihat Detail

31 Mei Gerhana Mentari Cinta

RM 28
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Nass Alina Noah

Reference :Kaki Novel

No ISBN : 978-967-0448-30-5

Sipnosis
Puteri, namanya melambangkan seorang wanita yang hidupnya dilimpahi kemewahan dan kebahagiaan. Tetapi, tidak. Pelbagai dugaan mendatang membuatkan dirinya hampir-hampir berputus asa untuk meneruskan kehidupan.

Puteri yang menjadi ayam tambatan keluarganya untuk keluar dari kepompong kemiskinan telah hilang arah setelah kekasihnya yang berjanji akan melamarnya tidak kunjung tiba. Hilang lesap begitu sahaja. Dia dibuang keluarga dan tidak dapat meneruskan pengajiannya.

Namun, hidupnya mula disinari cahaya bahagia apabila ditawarkan menjadi pengasuh kepada anak-anak Hakimi. Sementelah, anak-anak Hakimi amat menyayanginya dan menerimanya sebagai mama mereka.

Tanpa diduga, Puteri dan Hakimi saling jatuh cinta di antara satu sama lain. Hakimi melamarnya, membuatkan Puteri semakin bahagia.

Namun, hidup Puteri sekali lagi diduga. Hakimi tidak menyentuhnya dan diam membisu setiap kali Puteri ingin berbincang perihal rumah tangga mereka. Puteri benar-benar keliru. Kekeliruan dan kehampaan ini telah merubah sikap Puteri. Hatinya telah dilukai buat kali kedua oleh kaum Adam. Dia menjadi seorang yang pendendam.

Rupa-rupanya Hakimi mempunyai agenda tersendiri mendirikan rumah tangga dengan Puteri. Malah, ada rahsia besar yang tersembunyi di rumah Hakimi.

Apakah rahsia besar itu? Puteri pula... apa kaitannya dengan agenda Hakimi dan rahsia besar yang tersembunyi itu?

“Malam pertama kita telah berakhir... dan itu telah mengakhiri semuanya.”
119.2122
Lihat Detail

Si Pemandu Hati

RM 25
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Nazira Ilias

Reference :Jemari Seni

No ISBN : 978-967-0851-10-5

Sipnosis
Apabila Najihah yang suka berterus-terang berkata-kata… “Handsome? Handsome tu… tak perlu sekacak James Franco, cuma cukup ada satu rasa yang indah apabila kita pandang wajahnya. Wajah yang boleh buat aku tersenyum sampai ke hati.”

Apabila Farid, Si Mat Bunga menyusun kata-kata… “Berapa umur you? Kalau tak keberatan… minta nombor telefon boleh?”

Dan apabila Najmi yang banyak keraguan terpaksa berkata-kata… “Helo... yup! Hmmmm…” diam kejap. “Ermm… oh, okey!” Diam lagi. “Err... er… a’ah.”

Di antara Najihah, Farid dan Najmi, mereka melalui episod cerita yang sama iaitu jatuh cinta pandang pertama. Namun, hanya ada satu nama yang melekat di hati Najihah.

Tetapi, tak semua cerita cinta Najihah itu berjalan dengan indah apabila ada sesuatu yang tersirat mengenai pilihan hatinya telah dibongkar dalam satu majlis. Adakah hati Najihah akan berubah arah? Orang kata cinta pertama sukar untuk dilupakan. Tapi, tak mustahil. Jadi, biar Najihah yang bercerita tentang hatinya.

***

Kisah cinta pandang pertama antara Najihah, Farid dan Najmi, satu kisah cinta yang biasa kita dengar dan baca. Namun Nazira Ilias berjaya mengolahnya dan menjadikan Si Pemandu Hati ini menarik dengan caranya tersendiri. Pembaca akan terhibur dengan lawak selamba dalam novel ini dan turut merasa apa yang Najihah rasa.
119.2122
Lihat Detail

Siapa Aku Di Sinimu

RM 30
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Alina Haizar

Reference:Kaki Novel

No ISBN: 978-967-0448-74-9

Sipnosis
Siti Hajar dan Izwan terpisah akibat kemalangan jalan raya. Setelah sekian lama, Izwan yang menghidap amnesia dikejutkan dengan surat permohonan cerai daripada Siti Hajar.

Bila masa dia berkahwin dengan Siti Hajar? Siapa Siti Hajar? Keadaan semakin meruncing dengan kehadiran Azrul yang ingin memiliki semula Siti Hajar.

“Aku reda dengan perpisahan ini kerana cinta tidak semestinya bersama. Biarlah kuundur diri….”
119.2122
Lihat Detail

marine essence perawat kulit anda

RM 120
Condition: Baru [New]
TUE34
Dalam Stok.
Harga produk tidak termasuk harga pos
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Sedikit penerangan:
Marine Essence ini diperbuat daripada Garam Buluh yang buat kulit anda bertambah baik dari hari ke hari ini gambar testimoni mereka yang dah gunakan produk ini:
Lihat Detail

Perangkap Dua Hati

RM 22
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Farisya Natasha

Reference:Lovenovel

No ISBN:

Berat:

Sipnosis
Cinta tidak semestinya mudah untuk bersatu. Ungkapan itu menggambarkan perjalanan kisah Nuh Qays dan Qisya Zulaikha yang saling memendam perasaan semenjak dari zaman universiti lagi. Biarpun ada rasa indah di hati, namun segalanya terpaksa dipendamkan gara-gara kebencian adik Nuh Qays terhadap Qisya Zulaikha. Kemunculan Izdiyad yang menghimpit diri, ditambah dengan tohmahan-tohmahan busuk dari mulut sepupunya sendiri, Qisya Zulaikha kian sesak mengatur hidup.

Tiga tahun menjalani kehidupan masing-masing, sekali lagi jodoh menemukan mereka berdua. Mengikut aturan takdir yang telah ditentukan, Nuh Qays akhirnya bekerja di bawah satu bumbung yang sama dengan gadis idamannya itu. Biar banyak halangan yang mendatang, dia tekad untuk berjuang. Dan kali ini dia berikrar untuk melindungi Qisya Zulaikha dari gangguan Izdiyad mahupun adiknya sendiri, Qairina. Di kehidupan mana manusia mampu lari dari menghadapi ujian Tuhan? Dan apa yang berlaku kali ini benar-benar memberi tamparan hebat kepada Qisya Zulaikha.

“Tolong Ikha mak su. Ikha kena nikah malam ni juga. Tolong datang ke sini. Ikha perlukan kekuatan.” - Qisya Zulaikha.

Dan di atas rasa tanggungjawab terhadap salah faham itu, Nuh Qays menghulur tangan untuk memperisterikan Qisya Zulaikha.

“Terima kasih sebab sudi jadi isteri saya. Saya harap tak ada perkataan menyesal dalam diri awak tentang pernikahan kita.” – Nuh Qays Mampukah sebuah perkahwinan atas rasa tanggungjawab melenyapkan segala duka dalam catatan hidup Qisya Zulaikha? Dan cinta yang dipupuk selepas pernikahan, mampukah ia kekal bahagia selamanya?
119.2122
Lihat Detail

UK Aku Mai

RM 25
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Maklumat lanjut tentang buku:
Penulis : Shahkang

Reference : Puteh Press

No ISBN : 978-967-369-301-6

Sipnosis
Puji-pujian untuk Manchester, Aku Mai.

“Oleh sebab Shahkang biasa menulis karya kreatif, khususnya cerpen dan novel, beliau boleh bercerita dengan baik. Antara kelebihan Shahkang ialah bermain cerita / kata-kata dengan sinis tetapi tidak mencederakan perasaan orang lain. Kelebihan ini turut dibawa ke tahap cerpen-cerpen satira yang pernah Shahkang hasilkan.” - Nisah Haron, penulis.

“Buku ini bercerita tentang pengalaman orang Malaysia di Manchester dari sudut-sudut trivia yang jarang didendang. Ditulis dengan santai dan kasual tetapi menggarap makna yang begitu deep dan thought-provoking. Saya suka!” - Dr. Rem Dambul, penulis.

“Terasa sangat dekat dengan semua situasi yang diceritakan dalam buku ini kerana 2 faktor; mengenali shahkang secara peribadi dan pernah tinggal di Manchester. Namun paling menarik adalah pembaca dapat melihat situasi-situasi ini dari perspektif seorang shahkang. Sungguh, banyak pengalaman menarik yang telah direkodkan didalam buku ini. Bacaan ringan yang amat menarik.” - Ahmad Hakym bin Ahmad Hilmy, pengasas KL Sketchnation.

Isi Kandungan

Jom Terbang!
Rayakah Aku?
Budak Baru Nak Up
Old Trafford dan Tragedi Pork Gelatine
Kambing Manis
Manusia dalam Jamban
Jangan Peluk Aku!
Dikejar Zombie Gay
Rumah Baru, Seorang Runi
Setinggan Banff Road
Hantu Plymouth
Romeo, Ustazah dan Labah-Labah 50 Sen
Cerita Orang Bangladesh
Tragedi Malam Tahun Baru
Jazeera Bukan Agensi Berita
Warga Batu Kari
Pilu Seorang Jon
Drama Zainab ke Edinburgh
Cinta Bas XYZ
Cenderamata Paling Bermakna
Mind Your Language
Kebencian Terhadap London
Zombie Menjelang World Cup
Diet Gadis Tiramisu di Hari Raya
Rombongan Kang ke Sukan Komanwel
119.2122
Lihat Detail

Seindah Pelangi

RM 18
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Aini Atiera

Reference:Fajar Pakeer

No ISBN: 978-967-365-087-3

Sipnosis
Kematian Najihah telah banyak merubah kehidupan Nu’aim. Rahsia yang disimpan Najihah terbongkar dengan kematiannya. Dan Nu’aim berjanji, dia akan mencari penyebab dan punca segalanya. Dalam Nu’aim mencari jawapan atas segala yang berlaku, pertemuan demi pertemua berlaku antara dirinya dan Amna. Amna, gadis yang berjaya membuatkan hati kecil milik Nu’aim menyanyi riang. Nu’aim tekad mahu memliki Amna biarpun gadis itu mempunyai banyak alasan.

Cinta ibarat kupu-kupu, makin dikejar, makin ia menghindar. Tapi bila ia dibiarkan terbang, ia akan menghampiri kita di saat kita tidak menduga. Cinta mampu membahagiakan kita, tapi sering pula ia menyakitkan. Tapi cinta itu akan menjadi istimewa bila kita berikannya kepada seseorang yang kita rasa boleh membahagiakan kita hingga ke akhir hayat. Kalau dah jodoh, lari ke mana pun, jodoh tetap jodoh. Namun, dugaan datang melanda. Kewujudan Razif membuatkan api cemburu Nu’aim diuji. Rahsia Najihah yang melibatkan Ammar, abang kandung Amna, membuatkan Nu’aim hilang akal dalam membuat keputusan.

Siapakah Razif yang muncul dalam hidup Nu’aim dan Amna? Rahsia apakah yang melibatkan Ammar hingga Nu’aim hilang pertimbangan? Akan adakah sinar seindah pelangi dalam rumah tangga yang dibina Nu’aim dan Amna?
119.2122
Lihat Detail

Bukan Taste Aku!

RM 18
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Syikin Zainal

Reference:Buku Prima

No ISBN: 978-967-446-177-5

Sipnosis
IRDINA dan Zafri, ibarat anjing dan kucing. Pantang bersua muka. Ada sahaja perkara yang mahu ditelagahkan. Makin cuba menjauh, makin ia dekat. Namun, dekat itu tidak mendatangkan apa-apa. Perang tetap perang. Namun, kuasa ALLAH, siapa yang mampu menghalang. Saat perang terus dilancar, ada satu kejadian yang buat Irdina memberi perspektif baru tentang Zafri. Dan Zafri, mula nampak bahagian putih milik Irdina. Mulut cuba menafikan, tapi hati, sudah saling terpaut. Sehari tidak dilihat bayangan orang yang mula bertempat di hati, seharian menjadi sasau. Zafri terus memasang angan. Irdina akan menjadi suri hatinya. Irdina pula mula mengimpikan. Zafri mahu dijadikan imamnya. Namun, ia semua hanya disimpan dalam hati. Tidak ada siapa antara mereka yang berani menyuarakan. Sehingga satu saat, Irdina mahu ditunangkan. Hati Zafri mula menjadi rawan. Tekad mula dipasang. Irdina hanya miliknya. Mampukah Zafri mempertahankan Irdina untuk menjadi suri hatinya? Mahukah Irdina ditunangkan dengan orang yang tidak dicintainya? Mampukah hubungan yang pada awalnya bagai anjing dan kucing, menjadi hubungan yang disulami kasih dan sayang?
119.2122
Lihat Detail

Kau Tetap Milikku

RM 30
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Hairynn Salehuddin

Reference:Karya Seni

No ISBN: 978-967-0246-90-1

Sipnosis
“Arina... Arina... Jodoh kita memang kuat. I betul betul tak sangka dapat berjumpa dengan you lagi. You know what, I just nak beritahu dekat you yang you kena ikut cakap I sebab I ada simpan gambar-gambar you tanpa...” – Dato Haris Iskandar

“A... Apa yang Haris nak daripada Arina sebenarnya? Haris nak buat apa dengan gambar tu? Tolonglah, Haris. Jangan benarkan orang lain melihatnya.” – Nurul Arina

Pertemuan semula Arina dengan Haris selepas beberapa tahun membawa malang buat Arina. Kerana ugutan daripada Haris, terpaksa dia mengikut segala arahan daripada lelaki playboy itu demi menjaga nama baiknya. Tetapi sayang seribu kali sayang, nasib tidak menyebelahinya apabila dia hilang kehormatannya. Atas desakan daripada Arina, mereka disatukan walaupun tiada cinta antara mereka.

Selepas insiden malang itu, dia terus menjauhkan diri daripada Haris meskipun dia masih memegang status sebagai seorang isteri. Tetapi dirasakan dirinya tidak bernasib baik apabila dia mendapat tahu bahawa bos di tempat kerja barunya merupakan mama kepada Haris. Arina tersepit antara kepentingan diri atau kesempitan hidup keluarganya.

Munculnya Carliff Azeem dalam hidup Arina membuatkan dia selesa berkawan dengan lelaki itu. Kesederhanaan layanan yang diberikan kepada Arina membuatkan Arina senang untuk berurusan dengan Carliff walaupun Carliff merupakan seorang anak Tan Sri. Carlifflah satu-satunya lelaki yang rapat dengan Arina.

“Kenapa Encik Carliff bagi bunga dekat saya?”- Nurul Arina “I love you, Arina.”- Carliff Azeem

Kini, barulah Arina mengerti bahawa layanan baik kepadanya rupa-rupanya Carliff menyimpan perasaan

terhadapnya. Bagi Haris pula, dia mula tercabar dengan kemunculan Carliff. Dia masih mengharapkan peluang kedua buat dirinya untuk menebus segala kesalahannya terhadap Arina.

Arina, don’t forget that you are still my wife. Nurul Arina masih isteri kepada Haris Iskandar. Remember that, my dear. – Haris Iskandar

Arina makin keliru dengan dirinya. Antara status diri atau perasaan yang menjadi keutamaan. Dapatkah Haris Iskandar menawan hati Nurul Arina sepenuhnya atau terpaksa melepaskan Arina untuk menjadi milik orang lain... Siapakah yang akan Arina pilih? Haris, lelaki yang pernah merosakkan hidupnya dulu atau Carliff, lelaki yang semakin hari semakin rapat dengannya.
119.2122
Lihat Detail

Bakal Isteriku, Gengsternya!

RM 22
Condition: Baru [New]
(Harga buku tidak termasuk harga pos)
Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078
Penerangan tentang buku:
Penulis: Crystal Anabella

Reference:Fajar Pakeer

No ISBN: 978-967-365-126-9

Sipnosis
Zyya Adrianna Bella, nama yang indah secantik rupanya, tapi perangai macam gengster. Berumur 17 tahun dan bersekolah dalam sebuah sekolah persendirian yang didirikan papanya, Tan Sri Iskandar. Dikelilingi hero-hero yang sentiasa menjaga kebajikannya, Rayya, Ilham, Faryzal dan Nazarul.

Tengku Syamrein Ashraf, pewaris tunggal empayar Harizen Corporation yang baru pulang dari Amerika. Niat di hati ingin mencari Zyya yang dirindui. Akhirnya bertembung dengan Bella, langsung jatuh hati. Sanggup jadi tutor peribadi di sisi ‘Gangster Princess’ hanya kerana nak ubah perangai Bella supaya jadi Zyya.

“Awak tau tak Bella, walau setinggi mana pun awak dijunjung, jangan sesekali awak terniat untuk menindas orang di bawah awak. Saya tahulah awak tu princess, tapi tak payahlah sampai nak cederakan orang lain! Awak tak ada otak ke untuk berfikir mana yang baik mana yang buruk!”

Mampukah Syamrein mengubah perangai Bella yang agak gengster dan menyakitkan hati itu? Apakah dia sebenarnya memang sudah jatuh hati pada Bella? Bisakan Bella yang gangster menjadi seorang yang lemah lembut? Apa yang pasti, Syamrein dan Bella, bolehkah berjalan seiring?
119.2122
Lihat Detail
 
Copyright © 2014. BukaBaju Template - Design: Gusti Adnyana