KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU

KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU

KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Klik! Pengantin Musim Salju
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-0448-64-0
Mukasurat : 750
Berat :

Sinopsis
Demi kesihatan neneknya, Adam Putra mengajak Kay, gadis brutal yang langsung tak feminin untuk berlakon sebagai pengantin olok-oloknya kerana tunangnya (Karlisha Zandra) membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir. Kay yang tidak mahu disatukan dengan Irham, mamat sewel yang menyakitkan hatinya itu bersetuju berlakon sebagai pengantin olok-olok Adam Putra dan mengikut lelaki itu ke Jepun untuk bertemu dengan nenek Adam Putra.

Musim dingin dan salju tebal di Jepun menjadi saksi cinta mereka bersemi. Dalam mengharungi hari-hari sebagai pasangan pengantin olok-olok, mereka terjebak dalam gelora cinta yang hangat membara hingga akhirnya mereka betul-betul jadi pengantin.

Asyiknya mereka menyulam cinta setelah berkahwin di bumi Jepun sehinggakan mereka tidak menyangka ada badai yang sedang menanti setelah mereka pulang ke Malaysia. Cinta mereka diuji dengan kehadiran Hud Mikael, sepupu Adam Putra yang pernah sukakan Kay dan juga bekas tunang Adam Putra iaitu Karlisha Zandra.

Berjayakah pengantin musim salju ini mempertahankan cinta suci mereka?
PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER)

PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER)

PARTI AMANAH NEGARA (PRE-ORDER) RM 40

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Parti Amanah Negara
Penulis : Ahmad Lutfi Othman
Harga : RM40.00
ISBN : 9789671428511

Sinopsis
Antara persoalan yang kerap dilemparkan, wajarkah ditubuhkan sebuah lagi parti Islam selepas wujud Pas sejak sekian lama? Apakah Amanah hanya berbeda dengan Pas, daripada segi pendekatan dan gaya berpolitik, iaitu kewujudannya sekadar Pas 2,0? Benarkah pengasas Amanah merupakan golongan yang kecewa kerana kalah dalam pemilihan Pas 2015? Benarkah Amanah menganggap Pas adalah seteru kuatnya, sepertimana Pas menganggap Amanah perlu “dibunuh” demi survivalnya? Golongan asatizah tiada tempat dalam Amanah dan kedudukan Majlis Penasihat Pakar jauh lebih rendah berbanding Majlis Syura Ulama Pas? Jika Ustaz Abdul Hadi Awang tidak lagi memimpin Pas, maka Amanah boleh sahaja dibubarkan dan kembali bergabung? Mengapa Amanah begitu mudah menerima Dr Mahathir Mohamad? Apakah tiada syarat ketat untuk Amanah mengadakan kerjasama politik dengan pihak luar? Jika Pakatan Harapan menang PRU14, apa sumbangan Amanah dalam kerajaan baru terutama dari segi memartabatkan agenda Islam, memandangkan jumlah kerusi Parlimen yang diperuntukkannya agak kecil?

Penubuhan Parti Amanah menimbulkan pelbagai salah faham dan tafsiran yang menyimpang. Para pemimpinnya dianggap golongan kecewa yang tidak dapat menerima kekalahan dalam Muktamar Pas 2015. Mereka dilabel pengkhianat, khadam DAP, malah "difatwakan darah halal dan wajar dihapuskan". Ia juga dijangka tidak dapat bertahan lama. Namun begitu Amanah dilihat pengkaji politik sebagai parti masa depan yang cukup berpotensi dan berperanan besar menangani faham ekstremisme yang semakin merebak. Pendekatannya yang sederhana, membawa mesej Islam yang progresif, juga bersikap peduli rakyat dan insklusif. Buku ini cuba menjawab berbagai-bagai persoalan dan keraguan yang timbul serta membawa penjelasan daripada pengasas Amanah sendiri.
PEMILIK HATI PALING CHILL

PEMILIK HATI PALING CHILL

PEMILIK HATI PALING CHILL RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Pemilik Hati Paling Chill
Penulis : Eina Afrina
Harga : RM20.00
ISBN : 978-967-86-0855-8

Sinopsis

Permintaan Mak Leha untuk menjodohkan Syamin dengan Nazril membuatkan Syamin dalam dilema. Hana, sahabat baiknya meminati Nazril dalam diam. Takkan dia mahu potong jalan Hana macam tu saja? Antara ibu dan sahabat, yang mana satu harus dia utamakan?

“Sya tolak sebab Sya sangka Hana pun sukakan abang. Sya tak sanggup nak lukakan hati Hana. Susah tau Sya nak buat keputusan. Tiga hari tiga malam Sya fikirkan sampai naik sewel.” - Syamin

Saat Syamin dibelenggu pelbagai tekanan, Nazril buat pengakuan berani mati yang dia cintakan Syamin. Saat Syamin sedar kesilapannya, dia harus menagih semula cinta yang sudah dilepaskan.

“Iyalah, anak manja tapi anak manja inilah yang jadi pilihan calon menantu ibu untuk anak gadis dia, kan?” - Nazril
DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

DOKTOR UMUM : MEMOIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD RM 59.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Doktor Umum : Memoir Tun Dr Mahathir Mohamad (Edisi Bahasa Melayu)
Penulis : Tun Dr Mahathir Mohamad
Harga : RM59.90
ISBN : 978-967-415-025-9

Sinopsis
Barat menyifatkannya sebagai seorang yang keras kepala, perkauman, anti-Yahudi dan angkuh. Negara membangun bagaimanapun, memandang bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai juara wawasan dan pemimpin luar biasa yang menyuntik semangat kepada setiap individu Dunia Ketiga untuk berdiri megah. Bahkan pengkritik beliau yang paling lantang pun tidak dapat menafikan bahawa di sebalik semua ini, Tun Dr Mahathir memberikan negara-negara yang terpinggir keberanian dan menunjukkan jalan ke arah masa depan yang penuh harapan.

Sungguhpun demikian, beliau tidak terlepas daripada kontroversi. Selama 22 tahun memimpin negara, beliau digambarkan sebagai seorang diktator dan juga perangsang. Tidak ramai pemimpin yang berjaya mengubah keseluruhan negara daripada ekonomi agraria kepada kuasa perindustrian dalam tempoh singkat selama dua dekad.

Di sini, dengan ketepatan pembedahan, Dr Mahathir menjejaki susur galur sejarah dan menghalusi peranan beliau sendiri dalam membentuk Malaysia moden.

BIODATA PENULIS
Dalam masa 22 tahun sebagai Perdana Menteri Malaysia, Dr Mahathir Mohamad mengubah negaranya daripada sebuah negara pertanian yang mundur kepada sebuah kuasa perindustrian dan negara perdagangan ke-17 terbesar di dunia.

Pencapaian yang mengagumkan itu bagaimanapun, membawa bersamanya kontroversi. Wawasan Dr Mahathir yang luar biasa dan cengkaman kuat beliau ke atas pentadbiran melahirkan musuh dan peminat tegar di dalam dan luar Malaysia. Beliau dilabelkan, sama ada secara tipikal atau paradoksikal, sebagai diktator yang zalim dan ditakuti mahupun sebagai pembela yang memberi ilham, berani dan lantang kepada Dunia Ketiga, Muslim sederhana serta golongan tertindas.

Di setiap persimpangan yang dilaluinya, Dr Mahathir menulis semula hukum dan peraturan. Autobiografi ini menjadi jendela bagi mengintai cara luar biasa beliau berfikir dan bagaimana pemikiran beliau dipengaruhi oleh peristiwa-peristiwa besar dalam sejarah Malaysia, daripada Perang Dunia Kedua dan Perjanjian MacMichael kepada kemerdekaan, perindustrian serta pembentukan Malaysia moden, krisis politik dan kewangan pada akhir 1990-an, serta cabaran abad baru.

Buku ini mendedahkan ciri-ciri yang sebelum ini tidak diketahui mengenai seorang insan yang tidak suka menonjolkan diri, tetapi akhirnya menjadi negarawan yang berani. Buku ini menceritakan politik Malaysia moden melalui kaca mata salah seorang daripada pengukirnya yang agung. Ia bukan untuk meminta pengampunan atau percubaan mempertahankan diri, tetapi pengisahan yang tegas, menambat perhatian dan menarik mengenai bagaimana serta mengapa Dr Mahathir mencatat begitu banyak kejayaan dalam masa yang singkat.

Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Perdana Menteri Malaysia yang keempat dari 1981 hingga 2003. Beliau kini menetap di Kuala Lumpur.
KAU KATA KAU CINTA

KAU KATA KAU CINTA

KAU KATA KAU CINTA RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Kau Kata Kau Cinta
Penulis : Ana Sofiya
Harga : RM24.00
ISBN :

Sinopsis

Dua insan yang berbeza, namun punya satu hati yang sama, ingin dicintai.
Anis nampak sneakers berwarna pink. Laju keningnya terangkat. Lelaki pakai kasut pink?
“Boleh saya duduk sini?”
“Diam aje? Boleh ke tidak ni?”
Soalan diiring sekuntum senyum yang menawan.
“Dah duduk dah pun. Tanya apa lagi?”
Garang saja suara Anis didengari Edzra. Senyuman Edzra menjadi semakin lebar kerana dia suka jawapan itu. Melawan!
Pertemuan pertama berpanjangan menjadi pertemuan seterusnya. Pelbagai telatah Edzra yang memualkan Anis dan pelbagai karenah Anis yang melucukan Edzra. Anis yang
manis, suka main tarik tali. Edzra pulak tak akan lepaskan tali itu. Dia akan tarik, ikat dan simpul sampai mati.
Saat hati Edzra dan Anis mula bahagia. Ada halangan yang akan mengubah 100% cinta mereka. Ketika Anis bersedia untuk menjadi isteri, hadir Azza yang mengaku dia tunang
Edzra. Datang pulak Rania, kakak kandung yang membencinya sejak lahir.
“Aku tak nak budak tu. Kalau kamu nak dia, kamu ambil.” – Rania
Rania merancang bijak sekali. Dia bawa mama dan papa ke rumah dan tunjukkan Anis yang tiba-tiba ada anak kecil. Anis disakiti oleh kedua-duanya sehingga terbongkar
siapa Anis dari mulut mamanya. Anis tergaman. Dia anak....
Anis kemudian hilangkan dirinya.
“Saya pergi bukan sebab saya marah. Saya pergi sebab ini perkara terbaikyang harus saya lakukan." Anis
Betulkah perpisahan itu terbaik untuk Edzra dan Anis?
Siapakah Anis yang sebenar sehingga dia tidak mampu pertahankan cintanya kepada Edzra?
Akan selamakah derita yang ditanggung atau mungkin nanti ada cahaya di hujung terowong?
Mungkin saja, kita perlu hargai apa yang kita ada dan bukan menangisi apa yang kita tak punya.
#GHOST

#GHOST

#GHOST RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : #Ghost
Penulis : Zura Rahman
Harga : RM28.00
ISBN : 9789674062606

Sinopsis
Dia bagaikan seorang halimunan. Kewujudannya diakui, tetapi tidak kelihatan di mana-mana. Gerakannya tangkas dan cukup senyap. Kejam dengan senjatanya; dia membunuh tanpa belas kasihan. Dia bergerak di atas satu nama. Codenamenya - GHOST.

Apabila Geng Gagak Hitam mengesyaki ada anggotanya belot, mereka melancarkan buruan. Pencarian mereka membawa Geng Gagak Hitam kepada lelaki yang bergelar GHOST. Terselamat dari cubaan dibunuh, dia tercedera. Takdir menemukan dia dengan seorang doktor yang prihatin, yang berada di tempat yang betul, pada waktu yang tepat. Budi yang ditabur, telah mengheret Dr Daryn Areena ke kancah dunia gelap mereka. Dia turut diburu oleh Geng Gagak Hitam, namun diselamatkan oleh lelaki yang digelar GHOST.

Keadaan tergugat apabila dia mengetahui sesuatu tentang lelaki itu. Siapa yang cukup jahat untuk diburu begitu? Apabila melarikan diri satu-satunya pilihan yang dia ada, Dr. Daryn Areena tersepit. Antara hidup dan mati, dia memilih untuk hidup. Antara percaya dan tidak, dia keliru. If there is no one else that you can trust, trust yourself. But, if you can't even trust yourself, you have to trust me - Ghost

Akhirnya kedua-dua mereka berada di dalam pelarian untuk menyelamatkan diri dari pihak-pihak yang rakus memburu mereka. Tetapi mampukah Dr Daryn Areena meletakkan sepenuh kepercayaannya kepada lelaki itu? Ada perkara yang gelap tentang dia. Biar wajahnya tanpa riak, matanya itu... penuh kedukaan. Dia... diselubungi tanda tanya. Misteri tentangnya tiada bernoktah. - Dr Daryn Areena

Siapa dia yang sebenarnya?
RAJUK RINDU

RAJUK RINDU

RAJUK RINDU RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Rajuk Rindu
Penulis : Aisya Sofea
Harga : RM30.00
ISBN : 978-967-86-0866-4

Sinopsis

SHEIKH Amiruddin, lelaki kacak dan berkarisma. Sekali pandang mampu menawan mana-mana hati wanita. Namun tidak pada Su. Padanya, lelaki itu sombong, angkuh dan ego. Setelah mengetahui mereka adalah adik-beradik sepupu, segalanya berubah.

Sheikh Amiruddin mula menyenangkan hati Su. Malah kehadiran dua orang anak saudaranya mendekatkan lagi hubungan Su dengan lelaki itu. Namun kemunculan angah adik lelaki Sheikh Amiruddin seolah-olah mencabar keeogannya. Kehadiran Sherina yang kononnya ingin menawan hati anak-anak yang ditinggalkan pada Sheikh Amiruddin turut mengganggu-gugat hubungan mereka.

Hubungan Sheikh Amiruddin dan Su semakin tegang. Su pula mempersoalkan tentang kejujuran Sherina. Ternyata Sheikh Amiruddin lebih percayakan bekas kekasihnya hingga menuduh Su cemburu dan mengadakan cerita.

Bagaimana akhirnya hubungan Su dan Sheikh Amiruddin? Sampai bilakah cemburu Sheikh Amiruddin akan hubungan adiknya dengan Su? Dan bagaimana pula hubungan Sherina dengan anak-anak yang dibesarkan Sheikh Amiruddin? Apakah wanita itu seorang mummy yang boleh dipercayai?
OPERA DI GONTOR

OPERA DI GONTOR

OPERA DI GONTOR RM 13.30

Condition: Baru [New] RM19 Only RM13.30
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Opera Di Gontor
Penulis : Amroeh Adiwijaya
Harga : RM19.00
ISBN : 978-967-408-002-0
Mukasurat : 320

Sinopsis Dia masih muda, namun demi cintanya kepada orang tuanya, dia gagahkan jua langkah kaki mendaftar di Pondok Gontor.

Dia pujuk diri dengan kata-kata semangat:

"Aku akan berdiri sendiri, tidak ada pembela atau sesiapa pun."

"Nabi juga sering kali berdiri sendiri."

"Nabi Isa berdiri sendiri, hanya beberapa orang pengikut berada di sampingnya."

"Lao Tze berdiri sendiri, tiada siapa berada di sampingnya. Pun demikian keyakinannya tidak goyah dan semangatnya tidak patah."

"Sebaliknya Hitler yang pernah disokong oleh orang ramai berputus asa dan patah semangat. Keyakinan pada kemampuan diri menjadi goyah sehingga dia akhirnya membunuh diri!"

Suka, duka, tawa, tangis, takut, berani, sombong, mesra...semuanya ada dalam kehidupan di sekolah pondok itu. Hidup dia teruskan dengan fikiran positif, tahulah dia mengapa dia berada di ambang kejayaan pada hari ini.
PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA

PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA

PANAHAN CINTA MR. AGORAPHOBIA RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Panahan Cinta Mr. Agoraphobia
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM28.00
ISBN : 9789671540879

Sinopsis Tok! Tok!

Tidak ada jawapan.

"Assalamualaikum.." Aku cuba memberikan salam pula.

Masih tidak ada jawapan. Apa aku nak buat ni? Terkulat-kulat aku sendirian. Mungkin dia dah tidur agaknya. Ah, abort mission, Thalia. Abort mission! Aku mula memberikan arahan buat diri sendiri. Lagipun tiba-tiba rasa tak berani pulak.

Baru sahaja kaki hendak melangkah, pintu dipulas dari dalam. Terkuak luas daun pintu yang aku ketuk-ketuk tadi dan susuk tubuh lelaki itu menjelma di muka pintu. Hanya memakai seluar tracksuit biru dan tidak berbaju, menampakkan tubuh tegap dan maskulin miliknya. Masalah ni! Aku cuba fokuskan pandangan pada wajahnya sahaja. Nampaknya, anak mata Tuan Faleeq sudah mula berlari ke arah rambutku yang terlepas bebas dan turun ke leherku. Aku nampak riaknya berubah dan pandangannya kembali melekat pada mataku semula.

"Tuan Faleeq.." Hanya itu sahaja yang mampu keluar dari bibirku. Tadi berani sangat Thalia..sekarang kenapa jantung rasa macam nak pecah ni? Dia merenung ke arahku dengan penuh tanda tanya.

"Why are you still awake at this hour?" Soalnya dengan penuh prihatin. Pandangan redup itu bertamu di wajah membuatkan aku sedikit tidak keruan.

"Err..saya nak kasi ni." Terus aku menghulurkan dulang di tangan ke arahnya dengan gugup.

"Thank you." Ucapnya yang mahu mengambil cawan dari dalam dulang.

"Don't.." Terburu-buru aku menghalang. Dia dah tayang riak pelik. Aku tersenyum sedikit. "Cawan tu masih panas lagi. Saya letakkan dulang ni atas meja ya?" Sebaik sahaja berkata begitu, dia bergerak ke sebelah kiri pintu bagi memberi laluan kepadaku untuk masuk.

Dengan cermat aku melangkah ke dalam. Kalau aku tak masuk, bagaimana aku nak cari tahu tentang sebab dia berlagak begitu denganku? Manalah tahu aku dapat jumpa apa-apa pembayang atau hint kat dalam ni. Tuan Faleeq juga turut sama masuk ke dalam bilik ini. Pintu ditutupnya rapat dan aku mulalah kekok. Nafas aku tarik dalam-dalam.

Setelah meletakkan dulang ke atas meja kerjanya, aku terus menoleh ke arah lelaki itu. Nyata dia sedang merenung ke mari. Tshirt yang terdampar di atas sofa dicapainya dan dia terus sarungkan ke tubuh. No more freeshow ya! Aku lihat dia meraupkan wajahnya apabila pandangan kami bertemu. Dah kenapa macam tak keruan pula keadaan lelaki yang selalu berkeyakinan tinggi itu?

"Ini bilik kerja awak?" Soalku sekadar berbahasa basi. Dia angguk kecil.

"Yes..my working zone." Itu sahaja yang keluar dari bibirnya dan dia sudah mula duduk kembali di atas kerusi.

Fail dicapai dan seluruh fokusnya hanya di situ. Nak goda konon, sembang dengan kau pun dia tak nak! Macam ada berlian dalam mulutnya tu. Pandanganku terhala pada rak yang dipenuhi dengan pelbagai jenis kereta mainan di sudut kanan bilik. Menarik! "Tu semua awak punya ke?" Soalku. Cuba untuk ajak dia berbual. Mungkin dengan mendekatinya begini hubungan kami akan semakin berkembang.

"Hm." Hanya itu sahaja yang keluar dari bibirnya. Tidak, dia tak pun pandang ke sini. Aku terus melangkah ke sudut yang dipenuhi dengan pelbagai jenis replika kereta-kereta mewah itu.

"Ni semua koleksi awak masa kecik dulu ye?" Soalku lagi. Aku menoleh ke arahnya. Dia hanya angguk dengan wajah yang sangat serius.

"Boleh saya tengok?" Soalku lagi. Aku lihat dia sudah mula menarik nafas dalam-dalam. Seperti sedang mengumpul kesabaran pun ada. Alamak..! Kepalanya ditoleh ke mari. Aku dah mula gigit bibir bawah. Kenapa dia tenung aku macam nak makan pula? Tak suka agaknya aku berlama-lama di sini.

"I think you should leave now. It's already late you know. Keluar." Tegas suara itu bergema dengan sedikit tidak selesa. Isk, sadisnya! Aku dah kena halau. Entah keberanian dari mana yang datang, boleh pula aku menggeleng ke arahnya.

"Tak nak keluar." Tegasku. Lelaki itu dah mula usap dagu pandang sini. Misteri sungguh renungannya tu.

"Ala...bolehlah saya lepak kat sini kejap..pleaseeeee.." Rengekku separuh merayu.

Aku lihat wajahnya terus berubah seratus peratus. Aku juga pelik bagaimana aku boleh bersuara manja-manja begini dengannya. Terus dia berdehem dan melarikan anak mata ke arah fail di atas meja.

"Well, please be fast ya..and close the door bila keluar nanti." Tegasnya tanpa memandang ke mari. Yes, berhasil!

"Thanks!" Bersama senyuman aku terus menoleh ke hadapan semula.

Tapi menarik betullah kereta-kereta mainan ni. Dari yang kecik-kecik tapak tangan sampai yang besar sikit dari kotak kasut ada di dalam koleksinya. Wah..ni mesti permainan lelaki tu masa kecil dulu. Eh, ada helikopter lah kat bahagian rak yang paling atas. Siap bercorak askar lagi. Teringat terus aku kat ayah di kampung. Ayah kan askar pencen! Dengan baju tidur satin paras lutut di tubuh, aku terus mengginjatkan kaki untuk mencapainya. Terkenang pula memori saat ayah bawak aku dan Tira untuk saksikan pertunjukan aerobatik oleh pasukan tentera udara masa kecil dulu. Mengimbau kenangan betul. Ala..tak sampailah nak ambil helikopter ni! Sedikit lagi boleh capai ni. Aku cuba lagi ginjatkan kaki dan tanpa aku duga tangan dah tersentuh sesuatu. Aduss..ada benda dah terjun ke bawah. Aku tunduk pandang lantai. Replika kereta BMW dah tergolek tepi kaki.

"Aysara!"

Alamak, dia marah aku ke? Terus aku toleh ke belakang. Aku lihat wajah ketat Tuan Faleeq sedang menarik nafas dalam-dalam dan kemudian fail di hadapan mata ditutupnya terus.

Gulp!

Mati aku! Dengan sedikit rasa cemas aku terus mengutip kereta mainan tersebut dari atas lantai. Nyata apabila aku panggung kepala, Tuan Faleeq sudah berada di hadapanku. Aku terus mengundur beberapa langkah ke belakang dan dia juga mengambil jumlah langkah yang sama sehingga aku sudah tidak ada ruang untuk melangkah lagi. Tersandar pada dinding bilik akhirnya diriku ini.

Pap!

Tangan kanan ditekapkan kemas di sisi kanan wajahku. Tubuh tinggi lampainya dibongkokkan sedikit dan anak matanya yang tajam itu sudah pun menikam mataku.

"Sorry..nah!" Kelam-kabut aku bersuara seraya menghulurkan kereta BMW merah dalam genggaman ke arahnya dengan wajah yang cemas. Tapi dia tak ambil pun. Aku telan liur. Ah, mesti dia marah sangat ni!

"Okay fine, saya keluar sekarang." Ucapku bersama debaran yang sudah mula menggunung gara-gara terlalu gugup. Dengan senyuman yang sedikit aneh dia menggelengkan kepala.

"Too late, Sara..too late." Bisiknya romantik, mampu buat tubuhku jadi keras kejung. Kenapa renungannya semakin lama semakin redup dan penuh pesona? Pandangan yang penuh misteri itu benar-benar buat jantung aku tak keruan. Sabar Thalia..sabar! Kenapa kacak sangat dia ni?

"Aysara..you're making it hard for me tonight. All I want now is you. Your sexiness is distracting me.." Bisiknya di antara dengar dan tidak.

Pucat lesi terus wajah aku saat ini. Bagai berliter-liter darah disedut drakula. "Tuan Faleeq.."
MUSIBAT

MUSIBAT

MUSIBAT RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Musibat
Penulis : Naim Tamdjis
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-446-410-3

Sinopsis

Zin telah ditawarkan menjadi pemain gendang Nengkara di Istana Melaka. Mitos yang berlegar di media sosial dan sumber internet menyatakan gendang Nengkara berasal dari zaman Srivijaya dan diperbuat daripada kulit ibu mengandung. Gendang tersebut jatuh ke tangan Majapahit lalu dijadikan alat kebesaran dan kebanggaan kerajaan tersebut kerana dapat memusnahkan kerajaan Srivijaya. Dilarikan oleh Parameswara ke Temasik bagi memalukan Majapahit. Kemudian akibat kemusnahan kerajaannya akibat diserang Majapahit, Paramesawara membawa gendang tersebut ke Melaka. Menjadi alat keagungan dan simbol kesultanan Melaka sehingga ke hari ini.

Sejak mula menjadi pemain gendang Nengkara, pelbagai perkara aneh dan mistik dialaminya. Dia sering bermimpi kembali ke zaman Srivijaya untuk mengetahui asal-usul gendang Nengkara. Sering terdengar suara perempuan menyanyi serangkap lagu. Nampak kelibat perempuan wanita mengandung memakai baju batik puteri zaman dahulukala. Dia juga berkenalan dengan Puteri Dayang, anak kepada Sultan Melaka yang baginya berkelakuan agak aneh. Rupanya itulah sumpahan yang berlaku sejak dari zaman dahulu dan satu-persatu misteri gendang Nengkara dapat dirungkaikan. Semuanya atas sebab dendam dan sumpahan dari Zaman Srivijaya dan Zin diperlukan untuk merungkaikan sumpahan tersebut!
LELAKIMU YANG DULU

LELAKIMU YANG DULU

LELAKIMU YANG DULU RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Lelakimu Yang Dulu
Penulis : Farah Darianna
Harga : RM27.00
ISBN : 9789672137290

Sinopsis

Bertemu, bercinta dan berkahwin. Mudah aturan hidup Hazrul dan Daliya. Tetapi bukan manusia namanya jika hidup tidak diuji. Ketika sedang bahagia, Hazrul ditimpa musibah.

"Tolong beritahu Liya, bukan abang yang lakukan semua tu?" - Daliya

Kebisuan si suami untuk menafikan tuduhan buatkan Daliya kecewa. Dia pergi membawa hati yang lara.

Pertemuan semula selepas dua tahun membongkar rahsia yang selama ini Daliya simpan. Rupanya, mereka ada zuriat. Heidi Isyraf bin Hazrul Izzuddin itu buktinya. Bagi Hazrul, Daliya isteri yang tidak setia. Meninggalkannya saat dia kehilangan segalanya.

"I nak jumpa anak I!" - Hazrul

"Lepas apa yang you buat, you masih nak mengaku yang Heidi tu anak you?" - Daliya

Daliya bukan lagi perempuan lemah seperti dulu. Dia tak mungkin akur pada kehendak Hazrul yang masih bergelar suaminya.

Hazrul pula, bukan lelaki yang mudah mengalah. Si anak dijadikan alasan untuk memerangkap Daliya agar kembali padanya. Dan kuasa yang dimiliki Hazrul buatkan Daliya tidak punya pilihan.

"I promise, apa yang kita buat ni adalah untuk Heidi. Only for him." - Hazrul

"Tapi tak bermakna kita akan berkongsi bilik yang sama, kan?" - Daliya

"Come on, Daliya. You kembali sebagai isteri I, bukan housemate. So, we're sharing this room." - Hazrul

Setelah apa yang terjadi, apakah tiada sisa cinta di hati mereka? Benarkah segalanya dilakukan hanya kerana si anak?
DHEA GADIS 'DREAMER'

DHEA GADIS 'DREAMER'

DHEA GADIS 'DREAMER' RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Dhea Gadis 'Dreamer'
Penulis : Liza Nur
Harga : RM20.00
ISBN : 978-967-86-0854-1

Sinopsis

Dhea, seorang gadis yang kuat berangan. Dia berkawan baik dengan Adli.

Apabila disuruh menyiasat status ‘prince charming’ Yaya, Dhea terpaksa merapati Hayden.

Dhea tersedar yang dia sebenarnya menyukai lelaki botak dan selekeh yang selalu berada di sampingnya.

Dhea tidak teragak-agak untuk memilih selepas menerima surat tawaran biasiswa. Soal jodoh dibiarkan menjadi ketentuan-NYA.

“Dalam hidup ni, tak ada prince charming yang akan selamatkan kau kalau kau tak nak selamatkan diri sendiri!”- Dhea

KEKUATAN :

Novel Dhea Gadis ‘Dreamer’ merupakan karya penulis prolifik Liza Nur yang ke-14 dengan Karangkraf setelah bercuti selama setahun.

Kali ini Liza Nur berkisah tentang impian seorang gadis bernama Dhea yang kuat berangan. Dhea Gadis ‘Dreamer’ bukan kisah cinta tengku mahkota mahupun anak dato. Dhea Gadis ‘Dreamer’ kisah realistik manusia biasa yang berani bermimpi dan berusaha mengejar cita-cita.

Kisah romantik komedi ini didukung oleh dua sahabat karib, Dhea dan Adli yang mempunyai sejarah hidup masing-masing. Keluarga yang bermasalah bukan alasan untuk mereka menjadi sampah masyarakat. Dhea dan Adli tidak taksub dengan cinta. Tetapi, tanpa disedari, mereka taksub dengan kehadiran antara satu sama lain.

Pembaca diajak ketawa dan menangis melalui karya pendek Liza Nur yang sarat dengan mesej ini. Tiap manusia berani bermimpi tetapi tidak ramai yang berani mengejar mimpi. Kisah ini memberi kekuatan kepada mereka di luar sana yang takut untuk bermimpi. Happy ending bukan hanya untuk Dhea, barangkali untuk anda juga!
MR. GREY

MR. GREY

Mr Grey RM 34

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

No Longer in stock.

Detail produk:
Tajuk : Mr. Grey
Penulis : Syamnuriezmil
Harga : RM34.00
ISBN :
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis
Setia itu mahal yang tak mampu dipertahankan oleh orang murahan.

“Malique Gregory Kamal bin Grey Muslim...”

“Saya...”

“Aku nikahkan dikau dengan anak saudara aku, Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000 ringgit tunai...”

“Aku terima nikahnya Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya RM1000 tunai.”

Keputusan mereka untuk berkahwin memecahkan dua hati. Hati Datin Musalma, mummy Mr. Grey yang menuduh Nisa menggoda anaknya demi harta dan hati Ilham Arsyad yang mencintai Nisa sejak daripada kecil lagi. Tetapi, kedua-dua hati telah membuat keputusan yang berbeza. Datin Musalma memilih untuk terus membenci. Ilham Arsyad memilih untuk terus menyayangi.

“Tak susah kan kalau saling mencintai? Tak ada risiko.” - NISA

“Hesy, siapa cakap tak ada risiko? Semua perkara ada risiko. Risiko mencintai ialah hati kita akan sakit kalau orang tu tak mencintai balik. Risiko dicintai ialah kita akan menyakiti hati orang tu kalau kita tak cintai dia balik. Risiko saling mencintai pula, kita akan saling kehilangan.” – MR. GREY

Ilham terus menyayangi Nisa walaupun gadis itu telah menjadi milik orang lain. Terus menjaga dari jauh dan sentiasa tahu kemahuan gadis itu. Dia menyayangi dengan caranya yang tersendiri hingga timbul persoalan dalam diri Nisa kenapa dia tidak memilih Ilham.

Saat diulit bahagia...

Mr. Grey membuat pilihan untuk menghilangkan diri. Dia memutuskan untuk kembali kepada Datin Musalma.

“Abang nak minta maaf. It’s not you, it’s me.” – MR. GREY

Apakah pilihan Nisa? Membuat keputusan untuk terus setia kepada Mr. Grey yang tegar meninggalkannya? Atau membuat keputusan untuk memilih Ilham Arsyad?

“Nisa maafkan abang tak sebab mencintai Nisa dan tak boleh lupakan Nisa?” - ILHAM

“Buat apalah nak maafkan abang. Bak kata abang, Nisa tak ada hak untuk halang abang sukakan Nisa.” – NISA

Ya, hidup itu memang kelabu. Tapi, kita selalu ada pilihan...



Code: 119.2122
JODOH HAK MILIK ALLAH

JODOH HAK MILIK ALLAH

Jodoh Hak Milik Allah RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Jodoh Hak Milik Allah
Penulis : Siti Khadijah
Harga : RM25.00
ISBN :

Sinopsis Apabila…Yang seakan sudah pasti menjadi ragu, yang awalnya diragukan menjadi pasti.

“Daripada kebetulan itulah akan mengalir satu ikatan yang kuat dan ia akan menghasilkan jodoh.”

Itulah prinsip dan kepercayaan yang dipegang oleh MARISSA. Bagi Marissa, kebetulan dan jodoh datang seriringan. Dengan prinsip dan kepercayaan itulah dia mencipta ‘permainan jodoh’ untuk menguji sejauh mana kekuatan jodoh antara dia dan lelaki yang cuba mendekatinya. Beberapa orang lelaki yang cuba menyahut cabaran Marissa, tetapi semuanya gagal.

Namun, pertemuan demi pertemuan secara tidak sengaja dengan lelaki di Dubai berada di luar jangkaan Marissa. Sikap lelaki itu yang menjengkelkan, memaksa Marissa untuk menjauhkan diri. Makin dia cuba menjauh, makin acap kali dia terserempak dengan lelaki itu.

“Baru saya perasan, masa dekat Burj Khalifa tadi pun awak ada sekali. Dekat mana saya pergi mesti saya terserempak dengan awak. Awak ni siapa sebenarnya?” – MARISSA

“Saya bakal imam awak…” – HANS YUSUF HANS YUSUF, lelaki yang punya segalanya kecuali jodoh. Percutian singkatnya ke Dubai menemukan dia dengan Marissa. Tanpa sedar, hatinya terpaut sejak kali pertama dia terpandang gadis itu. Namun, untuk mendapatkan sekeping hati Marissa bukan mudah. Dia perlu melepasi ujian jodoh yang telah dicipta oleh Marissa bagi menentukan kekuatan jodoh mereka. Hans terkedu!

“Kalau awak jumpa semula wang kertas yang tertulis nombor saya dan nombor awak tadi, awak boleh call saya. Begitu juga sebaliknya. Kita dah letak nombor kita dekat duit tu kan? Kalau jodoh, pasti kita bertemu.” – MARISSA

“Saya ikut apa yang awak nak ni bukan sebab saya percaya akan ujian jodoh awak tu. Semua ni saya lakukan disebabkan awak. Hanya awak.” – HANS YUSUF

Ternyata, Hans akhirnya gagal dalam ujian jodoh Marissa. Timbul rasa kecewa dalam diri Marissa kerana jauh di dasar hatinya dia turut tertarik kepada Hans walaupun pertemuan mereka hanya seketika. Hans turut kecewa. Dek hatinya yang kecewa, satu rancangan telah diatur untuk menyedarkan Marissa daripada mimpinya.

Sedangkan Marissa keliru apabila wujud lagi pertemuan antara dia dan Hans walaupun ada lelaki lain yang telah berjaya melepasi ujian jodohnya. Benarkah lelaki itu jodoh yang ditakdirkan untuknya? Mampukah dia menafikan cinta yang wujud untuk Hans demi mengejar jodoh dengan caranya yang tersendiri? Atau sememangnya cinta dan jodoh itu tidak sehaluan?
PEREMPUAN TEPI JALAN

PEREMPUAN TEPI JALAN

Perempuan Tepi Jalan RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Perempuan Tepi Jalan
Penulis : Wardina Aisyah
Harga : RM26.00
ISBN :

Sinopsis

Dia tidak mahu berpaling lagi. Walaupun dia terpaksa berdepan dengan pelbagai kemungkinan, dia nekad. Dia harus pergi dari dunia itu. Cukuplah selama ini dia menjadi hamba nafsu lelaki bernama Datuk Rizlan. Dia tidak mahu terus hidup bergelumang dosa seorang penzina.

Saat kaki berlari pergi, nyawanya hampir melayang. Di sinilah dia dipertemukan dengan seseorang yang telah menyelamatkannya. Membawa dia ke dunia baharu. Dunia yang akhirnya memerangkap seorang Maya Adriana untuk terus duduk di dalamnya.

“Marry me.” – Ferdaus

Maya terperangkap. Kisah silam yang masih memburu membuatkan dia keliru dengan kehendak hati. Dia kotor. Dia hina. Dia sudah lama hilang maruah diri. Layakkah dia untuk menerima lamaran itu? Akhirnya, dia ada jawapannya.

“Saya terima lamaran Encik Ferdaus. Tapi dengan syarat. Perkahwinan kita hanya pada nama. Tak lebih daripada itu. Saya nak Encik Ferdaus janji akan penuhi syarat-syarat saya.” – Maya Adriana.

Janji diikat. Namun bukan mudah bagi lelaki seperti Ferdaus mematuhi janji yang dipateri. Hari demi hari, janjinya hanya tinggal janji. Perlahan-lahan dia cuba menawan hati isteri yang beku.

“Hmmm… tadi kata tak suka. Sekarang ni… dia pulak yang over.” – Maya Adriana.

“Sebab tu orang tua selalu kata, tak kenal maka tak cinta. Macam hubungan kita jugaklah. Kalau awak tak cuba kenal saya, macam mana awak nak jatuh cinta dengan saya? Betul tak?” – Ferdaus

Maya cuba menjauh. Semakin dia mencuba, semakin Ferdaus mendekat. Sehingga akhirnya dia tak mampu mencuba lagi. Kenangan silam yang penuh noda dibuang jauh dari hidupnya. Namun, bukan senang perjalanan menuju bahagia. Datuk Rizlan muncul tanpa diduga. Mengundang badai lalu menggugat keharmonian dan kebahagiaan yang baru dinikmati.

“I told you, Maya Adriana. Sampai bila-bila… you tetap jadi milik I!” – Datuk Rizlan

Kini kebenaran tentang siapa dia terbentang di depan mata Ferdaus. Dia terduduk. Dia tidak mampu untuk mengubah siapa dia yang dulu. Mungkin benar, takdir seorang Maya Adriana cuma layak menjadi perempuan tepi jalan sampai ke akhir nafasnya.

Maya Adriana. Dia hanya ada Ferdaus. Cintanya pada Ferdaus dan kasihnya hanya pada lelaki itu. Layakkah dia?
7 HARI MENCINTAIKU 2

7 HARI MENCINTAIKU 2

7 Hari Mencintaiku 2 RM 39.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : 7 Hari Mencintaiku 2
Penulis : Siti Rosmizah
Harga : RM39.90
ISBN : 9789675822582

Sinopsis Mia Adriana dan Khuzairi melayari hidup bahagia berumah tangga. Ditambah pula dengan kehadiran cahaya mata kedua.

“Kebahagiaan abang bila sayang dan anak-anak ada di sisi.” Itulah kata-kata yang sering diucap Khuzairi pada isterinya. Di saat mereka diulit bahagia. Puan Hayati dan Dato’ Johari kembali dengan dendamnya. Hebat Puan Hayati mengatur rancangan. Mia Adriana termakan dengan kata-katanya. Syakila tak kurang hebatnya.

“Dosa tu bukan datang dari mama! Dosa tu datang dari suami mak! Abah yang tergilakan mama! Sampai sanggup nak buat perkara terkutuk! Dosa abah tu yang akan terpalit dalam rumah ni! Suami mak tu gatal!” Hilang hormatnya pada Pak Samad. Seorang lelaki yang dihormati selama ini. Mak Leha mula membenci Mia Adriana.

“Kau ingat! Seorang anak perlukan restu ibu! Kalau kau nak Khuzairi dapat restu aku! Kau tinggalkan dia! Selagi kau masih jadi isteri dia! Sampai bila-bila dia tak akan dapat restu aku! Tanpa restu ibu Khuzairi tak akan bahagia!” Nadia putus tunang dengan Zaidi. Helmi bercerai dengan Sofi dan Khuzairi pula bergolak rumah tangganya. Nurul Ain muncul dalam hidup mereka. Mak Leha berkenankan gadis ini. Nurul Ain begitu sempurna di matanya.

“Mi nak mak tanya Nurul. Kalau abang long tu hanya kerja jaga kambing, dia nak tak? Lepas tu mak nilai, mana permata, mana batu jalan.” Helmi cuba menyedarkan emaknya. Khuzairi rasa tercabar. Dia bagaikan melukut di tepi gantang. Khuzairi pujuk, Khuzairi rayu, Mia Adriana tetap nak pergi. Khuzairi tak mampu menggapainya lagi.

“Pergi Mia! Pergi! Saya dah tak nak tengok muka awak! Pergi sejauh mana yang awak nak! Moga hidup awak akan lebih bahagia tanpa cinta Khuzairi!” Sayu mata Mia Adriana memandang anak-anaknya.

“Maafkan ibu sayang. Ibu terpaksa pergi.” Dia merenung suaminya buat terakhir kali. Walau 7 Hari Mencintaiku, cinta Khuzairi tiada lagi. Selamat tinggal abang. Selamat tinggal sayang. Kata-kata yang diucap dalam hati bersama deraian air mata.
13 JAM A380

13 JAM A380

13 JAM A380 RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : 13 Jam A380
Penulis : Evelyn Rose
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-0246-53-6

Sinopsis 13 jam di dalam penerbangan ke London menaiki MAS A380, takdir menemukan HANA SOFEA dan Syed HAYDAR, jejaka idamannya. Mencipta kenangan terindah di langit biru.

Mereka bergelar kekasih kayangan untuk empat jam, menari tango bersama, menjelajah seluruh pesawat bersama, merasai enaknya Caramel Latte bersama... Tap i tatkala MAS A380 mencecah lantai bumi,, segalanya pergi bagai wap di udara.

"Hana, thank you for last night... but i can't have cocaine all the time."- SYED HAYDAR

Melihatkan sendiri kemesraan SYED HAYDAR dan kekasih realitinya, si model jelita membangkitkan HANA SOFEA daripada mimpi indah.

Di kota London, A380 juga akhirnya menerbangkan HANA SOFEA kepada FAWWAZ HUSSAINI, jutawan kacukan Melayu-Inggeris-Arab. Tanpa sebarang sebab, Emmel, anak angkat Fawwaz menyangkakan Hana Sofea sebagai ibunya.

"My daughter likes you. If you're willing to let her call you mommy... i will pay you fifty buck per hour..."-FAWWAZ HUSSAINI

"Dapat hadiah tak?" -HANA SOFEA

"A pink Audi TT, is that okay?"-FAWWAZ HUSSAINI

"Saya nak Audi TT yang latest version aje. yang lain saya tak nak."-HANA SOFEA

Hadirnya HANA SOFEA menghiasi kehidupan mereka sekeluarga bagaikan indahnya bunga popi mekar, munculnya sang jutawan bermata ambar yang kuat pegangan agamanya itu dalam hidup Hana Sofea pula bagai menyedarkan HANA SOFEA tentang kasih sayang Tuhan. Dan saat semuanya bagaikan baru bermula, SYED HAYDAR datang menuntut sebuah cinta...

“Saya rindu awak, Hana… Jangan cakap awak dah kahwin dan budak ni anak tiri awak, Hana.” – SYED HAYDAR

Adakah mimpi akan kekal sebagai mimpi setelah waktu berlalu dan hari berganti?
HONEY BUNNY

HONEY BUNNY

HONEY BUNNY RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Honey Bunny
Penulis : Ammara Ayyash
Harga : RM25.00
ISBN : 978-967-5289-56-9

Sinopsis
BERKAWAN pun tak sudi apatah lagi bercinta. Namun, dia tekad aku harus jadi miliknya. Usikan dan gelaran Honey Bunny untukku pun tak pernah lekang dari bibirnya.

"Keluar dari rumah ini! Mulai saat dan detik ini, Ummu Hani bukan anak aku lagi."- Abah.

MERAUNGLAH sepuasnya, kasih sayang abah sudah terputus. Yang ada cuma bisikan seorang lelaki yang ingin meraih cintaku. Namun mengapa ungkapan itu tidak pernah keluar dari mulutnya?

“Dengan melihat mata kau, aku hanyut. Dengan mendengar suara kau, aku terbuai. Dengan sentuhan kau, aku lemas dan dengan ketulusan kasih kau, aku khayal. Hanya dengan kau, jantung aku berdegup kencang tak kira masa. Bersama dengan kau, aku lupa waktu sedang beredar. Hanya kau satu-satunya, Hani.” – Reza

BAGI Reza, biarlah cintanya tak terucap asalkan segala belaian dan perhatiannya menggambarkan rasa yang menggebu di hati. Dia sanggup lakukan apa sahaja untukku tetapi bukan menyatakan perasaannya secara lisan. Ya, apa saja sehinggakan aku putus tunang dengan pemuda pilihan keluargaku.

KERANA harta, pertalian yang wujud terlerai begitu sahaja. Kerana dendam, ada nyawa yang terpaksa dipertaruhkan dan kerana cinta, ada semangat baru yang lahir kali kedua.

“Demi Tuhan, aku sanggup menjadi hamba cinta kau, Reza." - Hani

"Dan demi Tuhan, kau yang aku cinta bukan seorang hamba, tapi peneman untuk sepanjang perjalanan kita yang penuh dengan onak dan duri." – Reza
KASUT HITAM TOPI PINK

KASUT HITAM TOPI PINK

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Kasut Hitam Topi Pink
Penulis : Nuril Bahanudin
Harga : RM30.00
ISBN : 9789670870007

Sinopsis
“Manalah aku cabar kau. Kau tu yang tak berani. Mulut je cakap besar tapi pengecut. Sungguh.. Sampai sekarang aku tak faham apa motif kau serang aku dekat sini ni! Kau ingat muka kau kacak sangat ke sampai asyik nak muncul dekat depan aku ni?” ~ Chomel Mayesa

“Pengecut kau kata aku? Eh, kau ni memang nak kenalah. Jangan panggil aku Zaif, kalau aku tak buat kau melutut dengan aku!! ~ Zaif Affendy”

Menjadi tukang kasut!

Chomel Mayesa, menyambung legasi arwah ayahnya menjadi tukang kasut. Tidak pernah peduli dengan pandangan orang lain. Apatah lagi dengan lelaki bernama Zaif Affendy.

Perkenalan secara tidak sengaja dengan Zaif Affendy yang merupakan pelanggannya telah memulakan segalanya. Zaif, sombong dan bongkak. Zaif juga yang pembersih dan cerewet tahap kritikal! Zaif yang selalu menyakitkan hati.

Salah faham mula timbul bila Chomel membantu Catilya, teman wanita Zaif yang hampir terjatuh dan dalam masa yang sama Zaif telah terlihat aksi mereka. Kerana terlampau sayang pada Catilya, timbul rasa cemburu. Zaif mula curiga dan menuduh Catilya curang kerana perwatakan Chomel yang seperti lelaki tetapi suka memakai topi berwarna pink!

“Oii… Sudahlah Mat! Orang dah tak hendak, buat apa tersua-sua. Terima saja kenyataan dan tak payah jadi orang yang bebal.”~ Chomel Mayesa

“Diamlah, tomboi! Nama aku Zaif lah , bukan Mat tau!”~ Zaif Affendy

Dek kerana tak tahan dengan perangai cemburu melampau Zaif, Catilya telah mengambil keputusan memutuskan hubungan antara mereka. Pergaduhan besar mula tercetus kerana Zaif menyangka Chomel adalah punca segala-galanya.

Akan berpenghujungkah perseteruan antara mereka? Sedangkan pantai lagi berubah bila dipukul ombak, inikan manusia yang punya pelbagai rasa. Antara marah dan suka, banyak bezanya. Antara benci dan rindu, jauh maksudnya. 
SYAHADAH RINDU

SYAHADAH RINDU

RM 18

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Syahadah Rindu
Penulis : Nurin Hanna
Harga : RM18.00
ISBN : 978-983-097-283-1
Mukasurat : 300

Sinopsis Rahsia salasilahnya telah terbongkar walaupun sedaya upaya disembunyikan oleh keluarga. Kehidupan semasa kecil yang diwarnai keceriaan sebenarnya mencatatkan rentetan peristiwa penting meniti liku-liku perjalanan menuju alam kedewasaan. Tiga jejaka bersaing untuk merebut kasih daripadanya. Perebutan yang menyerlah kebaikan dan keburukan. Menyingkap kelebihan dan kekurangan tingkah laku manusia yang bergelar insan. Ujian serta dugaan yang mendatang, cuba dirungkai dengan ketabahan dan petunjuk dari Yang Maha Esa. Siapakah yang dirindui kehadirannya pada perjalanan itu? Hati manakah yang akan memenangi kemelut perasaan dan persaingan kasih-sayang?. Dalam pencarian atas nama keredhaan Ilahi, kerinduan tetap menerjah di sanubari, kekal mengisi ruangan hati, dalam menuju kehidupan yang kekal abadi.
AKU AKAN DATANG

AKU AKAN DATANG

AKU AKAN DATANG RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Aku Akan Datang
Penulis : Iman Nizrina
Harga : RM26.00
ISBN : 9789671540800
Mukasurat : 565

Sinopsis Zara Arissa hanyut dalam mencari kasih sayang dan perhatian dari orang tuanya. Sikap biadap dan kasar menutupi sekeping hati yang kosong serta dingin. Demi mengubah kehidupan anaknya, Megat Zaid sanggup mengatur perkahwinan, Zara Arissa dengan Tengku Irsyad anak sahabat baiknya sendiri.

Bagi Zara Arissa, tindakan papanya suatu arahan yang menyakitkan hati dan jiwa. Bukan kasih sayang suami yang dipinta, cuma perhatian papa dan mama yang didamba. Walau bagaimana kuat mengelak, dua jiwa selamat jua disatukan.

“Memang semua orang buat salah, tapi mama dengan papa tak pernah nak betulkan salah sendiri. Yang lebih mengjengkelkan lagi, you’ll sanggup lepaskan tanggungjawab sebagai parent kepada orang lain” – Zara Arissa

Bermacam helah dibuat supaya dia boleh pergi jauh daripada peraturan hidup yang di atur oleh papanya. Walau jauh beribu batu dia lari, bahagia tetap tidak di temui. Perkahwinan yang diatur seperti tidak mampu menghadirkan perubahan dalam diri Zara Arissa.

“Buktikan pada aku. Buktikan diri kau, perempuan bermaruah.” – Tengku Irsyad

“Untuk apa aku buktikan pada kau? Kau bukan sesiapa dalam hidup aku!”- Zara Arissa

Kehadiran Ekmal, kekasih lama mengisi semula kekosongan dihatinya. Tanpa diduga Ekmal yang di cintai rupanya milik orang. Kekecewaan menyedarkan Zara Arissa dari kealpaan dunia lantas membawanya mengenali diri yang jauh dari penciptanya. Dia mula redha dalam menerima jodohnya sendiri.

Sukar merebut hati seorang suami, kerana kesetiaan Tengku Irsyad hanya untuk Linda, kekasih awal dan akhirnya. Tambah menyesakkan dada, kehadiran Tengku Laili yang menyakitkan hati dan cuba meruntuhkan rumahtangganya membuatkan Zara Arissa bertambah kuat untuk mempertahankan mahligai yang telah terbina. Saat diri sudah berjanji setia dalam mencari bahagia, hati Zara Arissa terguris luka. Perjalanan hidup perlu diteruskan. Kerana cinta sejati, abadinya di hati.
ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE

ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE

ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Abang Gengster Falls In Love
Penulis : Cik Bawang
Harga : RM24.00
ISBN : 978-967-5289-57-6

Sinopsis INI kisah Nick Batman and the gang…Black, Mark, Zainal dan Malik. NAMA dia dalam surat beranak ialah Nik Benjamin bin Nik Borhan. Nama gengsternya pula Nick Batman. Nama kampungnya, Amin! Ada sebab Nick menjadi gangster. Ketua kumpulan yang membuat jenayah di waktu malam…

KISAHNYA bermula apabila Malik dan Zainal tersalah culik! Nak culik Bella Marmara, anak musuhnya, terculik pula Bella Qistina…Tambah masalah, dia terjatuh cinta dengan tebusannya…

“Er... saya ni bosnya Bella, pak cik,” beritahu Nick dengan gaya penuh sopan melayan orang tua. Saat ini mereka sedang duduk di ruang tamu. Bella juih bibir. Bos konon! Werkkk! Nick yang nampak reaksi Bella hanya buat tidak tahu. Biarlah Bella nak kutuk ke apa...yang penting, hati orang tua kena jaga. Takkan dia nak cakap...
“Saya Nick Batman, ketua gengster dan penjenayah. Saya culik anak pak cik. Nak paksa dia kahwin dengan saya.” Boleh ke gitu? Mahu dia kena parang kejap lagi.

BELLA yang positif... “Nick... saya rela awak samun saya,” ujar Bella malu-malu “Doa dulu,” bisik Bella meminta Nick berdoa dahulu sebelum ikatan mereka berganjak selangkah lagi.
Nick kerut dahi. Dia tergaru kepala sedikit. “Doa apa?” soalnya polos. Bella kemam bibirnya kuat. Nak saja Bella membebel kepada Nick, itulah orang suruh pergi kursus kahwin tu bersebab, supaya tak jadi macam ni lah! Hish Nick ni! Nak kahwin koboi sangat. Ni ler jadinya.

“Hish! Kalau aku tahu Bella ada kawan cun macam tu, dah lama aku suruh si babun dua orang tu culik kawan dia sekali! Boleh kita kahwin sama-sama!” - Black

“Aku mengaku aku jahat. Gengster la, mafia la, penjenayah la, penyamun la, bla..bla..bla.. Tapi, aku pun manusia biasa. Ada hati dan perasaan.” – Nick

“Saya tahu mana awak nak pergi, Nick. Please, baru tadi awak mendekatkan diri dengan Allah. Dan sekarang awak nak buat kerja tu?” - Bella
NOTA BUAT CEMPAKA

NOTA BUAT CEMPAKA

NOTA BUAT CEMPAKA RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Nota Buat Cempaka
Penulis : Sophilea
Harga : RM26.00
ISBN : 9789675289323

Sinopsis “MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?”

NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginnya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua.

“Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family doktor yang kita batalkan majlis kita. Kita berpisah.” Cempaka berterus terang.

“Perampas? Rampas dari siapa? Atau sebab Mathew?”

Cempaka menjeling. “Mathew tak ada kena mengena dengan hal saya dan doktor.”

“Bila dia ada kaitan dengan Cempaka sudah tentu dia ada kena mengena dengan saya. Cempaka isteri saya, tak ingat? Memanglah tak ingat sebab gelang nikah pun tak pernah pakai. Cincin tunang pun kejap pakai kejap tak. Takut sangat agaknya saham jatuh.”

“Di hospital, memanglah tak boleh pakai.” Cempaka menjawab.

“Luar hospital, pernah pakai?”

Cempaka gigit bibir.

“Kenapa gigit bibir? Nak saya gigitkan?”

Merah menyala wajah Cempaka apabila Luqman cakap macam itu. Ya Allah rasa nak menyorok dah ini. Luqman pula tayang muka selamba. Tersenyum gatal pula dia. Eiii… Teruknya dia.

SAAT Cempaka mengulit bahagia dengan cara tersendiri versi Doktor Luqman… Dia dikejutkan dengan bicara suaminya di malam majlis persandingan mereka…

“Kenapa? Kenapa mesti ada ikatan antara saya dan awak andai hati awak untuk yang lain, Luqman? Kenapa perlu dirantai saya kalau saya bukan sesiapa, Luqman?” – Cempaka

APABILA sudah serumah, sebilik, sekatil…

“Cempaka Elina… Tiada istilah kesilapan bila abang terima Cempaka sebagai tunang, sebagai isteri abang yang sah. Tiada ungkapan silap atau salah bila kita dijab kabulkan. Semua ini ketentuan dari Allah, Cempaka.– Luqman Harith

MENYEDARI dirinya pilihan kedua Luqman, calon kehendak keluarga… Ke mana harus dia pergi namun jiwa Cempaka terubat dengan nota-nota misteri yang sentiasa mendatanginya… Dan, siapa pula Fikri, Dyja dan Mathew yang mencelah dalam hubungan mereka?
CINTA JANGAN HILANG

CINTA JANGAN HILANG

Cinta Jangan Hilang RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Cinta Jangan Hilang
Penulis : Rina Farizq
Harga : RM27.00
ISBN : 9789671540824

Sinopsis Nur Kaisara menjangkakan yang kehidupannya akan berubah apabila dia bekerja di situ, namun apa yang berlaku makin teruk! Menyesal dia berhenti di syarikat lama. Nampaknya dia betul-betul dah salah langkah. Sudahlah dapat jawatan yang dia tak pernah jangka, malah kalau dia buat silap… gaji kena potong pulak.

Mental dan fizikal Kaisara memang terdera. Nak berhenti pun tak boleh sebab Nidham tahu titik kelemahannya. Ah, parah betul!

Namun, sikap Nidham yang annoying tapi caring itulah buat Kaisara jadi tak tentu arah. Kadang-kadang geram, kadang-kadang suka.

“Saya ada hal ni. Makan cepat sikit, berangan ke apa? Sloth makan pun entah-entah laju lagi dari awak makan.” – Naufal Nidham

Dah kenapa Nidham samakan dia dengan sloth?! – Nur Kaisara

Tetapi, bagi Naufal Nidham, ada sebab dia buat semua tu. Seseorang perlu sedarkan wanita bernama Nur Kaisara dan dia akan gunakan caranya yang tersendiri memandangkan ego wanita tu terlalu tinggi. Kesalahan Kaisara yang satu itulah buat dia nekad!
ISTERI UNTUK DIIKTIRAF

ISTERI UNTUK DIIKTIRAF

ISTERI UNTUK DIIKTIRAF RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Isteri Untuk Diiktiraf
Penulis : Nurfaza Alisya
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-365-250-1
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis “Awak ni dah gila ke apa? Saya pun tak inginlah nak kahwin dengan awak ni. Sudahlah perangai macam harimau, muka macam burung belatuk. Memang malang betul!” – Safiyya

“Eh, sekali aku petik jari, berduyun perempuan yang datang tahu. Tak adalah aku nak kahwin dengan perempuan macam kau ni.” - Tengku Wildan

Siapa sangka lelaki yang mahu dijodohkan dengannya adalah lelaki yang pernah memerangkapnya sewaktu dia bekerja di Hotel Mahkota Royal. Safiyya terpaksa menerima lamaran Tan Sri Tengku Hairie demi Tok Aki yang mahu melihatnya berkahwin sebelum datuknya menutup mata.

Di awal perkahwinan mereka, Tengku Wildan sudah menetapkan beberapa syarat kepada Safiyya untuk diikuti. Safiyya yang suka melawan kata-kata Tengku Wildan akhirnya terpaksa menurut kata-kata lelaki itu yang pandai mematahkan setiap kata-katanya. Sikap Tengku Wildan yang menjengkelkan membuatkan Safiyya benar-benar sakit hati. Tetapi, bila lelaki itu meroyan tiba-tiba, dia mula pening kepala.

“Aku baru nak tag nama kau untuk share kata-kata daripada Ustaz Nazmi Abdul Karim ni. Nabi sebut dalam hadis, makruh seorang suami tidur keseorangan tanpa isterinya. Nak pahala senang aje. Peluk bini pun satu pahala. Mulai malam ni, nak tidur malam aku nak peluk kau.”

Kemunculan Rafiq dan Tengku Wafie secara tiba-tiba membuatkan Tengku Wildan dilanda cemburu. Dalam diam dia mula jatuh sayang dengan isterinya. Mulut kata tidak, tapi hati kata mahu. Cemburu yang mengusai diri menyebabkan dia menuduh Safiyya bermacam-macam sehingga isterinya itu merajuk menjauhinya. Ketiadaan Safiyya membuatkan hatinya benar-benar sunyi rindukan kehadiran seorang isteri.

Tengku Wildan dituduh merogol Ana Julia memberi tamparan hebat buat Safiyya. Dan lebih menyakitkan hatinya apabila suaminya turut melakukan sesuatu ke atas dirinya tatkala dia tidak sedarkan diri. Dapatkah Safiyya memaafkan perbuatan suaminya itu? Adakah bahagia untuk mereka apabila Puan Sri Raja Mona tetap berkeras mahukan Bella menjadi menantu?
JANGAN BENCI CINTAKU

JANGAN BENCI CINTAKU

JANGAN BENCI CINTAKU RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Jangan Benci Cintaku
Penulis : Emy Roberto
Harga : RM26.00
ISBN : 978-967-11925- 9-7

Sinopsis
Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan.
Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan. “Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal ‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa. Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland.
Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan. Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal. Tetapi….. “Your instinct was right.
There is someone else besides you.” - Shahrizal Pengakuan Shahrizal buat hati Rafeeqa retak seribu. Dia sudah terlewat rupanya. Shahrizal sudah ada orang ketiga. Tapi, dia tidak mahu mengalah. ‘Make him fall for you!’- Damia Ya! Dia akan berusaha agar Shahrizal kembali menyintainya. Cuma, Husna itu bukan sembarangan wanita. Usaha Husna untuk merampas suaminya kadangkala buat Rafeeqa mahu menyerah kalah.
“Fika, you’ve lose weight.” – Shahrizal “Berat saya masih okey lagi, Shah.” - Rafeeqa “Mari, saya peluk.” - Shahrizal Jika dah tak cinta, kenapa masih mengambil berat? Kalau dah tak sayang, kenapa masih ingin membelai dan dibelai? Siapa sebenarnya yang Shahrizal pilih? Rafeeqa yang berusaha untuk berubah dan menjadi isteri yang baik? Atau Husna yang berusaha untuk merampas dan menguasai semuanya?
 
Created By SoraTemplates | Distributed By MyBloggerThemes