HONEY BUNNY

HONEY BUNNY

HONEY BUNNY RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Honey Bunny
Penulis : Ammara Ayyash
Harga : RM25.00
ISBN : 978-967-5289-56-9

Sinopsis
BERKAWAN pun tak sudi apatah lagi bercinta. Namun, dia tekad aku harus jadi miliknya. Usikan dan gelaran Honey Bunny untukku pun tak pernah lekang dari bibirnya.

"Keluar dari rumah ini! Mulai saat dan detik ini, Ummu Hani bukan anak aku lagi."- Abah.

MERAUNGLAH sepuasnya, kasih sayang abah sudah terputus. Yang ada cuma bisikan seorang lelaki yang ingin meraih cintaku. Namun mengapa ungkapan itu tidak pernah keluar dari mulutnya?

“Dengan melihat mata kau, aku hanyut. Dengan mendengar suara kau, aku terbuai. Dengan sentuhan kau, aku lemas dan dengan ketulusan kasih kau, aku khayal. Hanya dengan kau, jantung aku berdegup kencang tak kira masa. Bersama dengan kau, aku lupa waktu sedang beredar. Hanya kau satu-satunya, Hani.” – Reza

BAGI Reza, biarlah cintanya tak terucap asalkan segala belaian dan perhatiannya menggambarkan rasa yang menggebu di hati. Dia sanggup lakukan apa sahaja untukku tetapi bukan menyatakan perasaannya secara lisan. Ya, apa saja sehinggakan aku putus tunang dengan pemuda pilihan keluargaku.

KERANA harta, pertalian yang wujud terlerai begitu sahaja. Kerana dendam, ada nyawa yang terpaksa dipertaruhkan dan kerana cinta, ada semangat baru yang lahir kali kedua.

“Demi Tuhan, aku sanggup menjadi hamba cinta kau, Reza." - Hani

"Dan demi Tuhan, kau yang aku cinta bukan seorang hamba, tapi peneman untuk sepanjang perjalanan kita yang penuh dengan onak dan duri." – Reza
KASUT HITAM TOPI PINK

KASUT HITAM TOPI PINK

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Kasut Hitam Topi Pink
Penulis : Nuril Bahanudin
Harga : RM30.00
ISBN : 9789670870007

Sinopsis
“Manalah aku cabar kau. Kau tu yang tak berani. Mulut je cakap besar tapi pengecut. Sungguh.. Sampai sekarang aku tak faham apa motif kau serang aku dekat sini ni! Kau ingat muka kau kacak sangat ke sampai asyik nak muncul dekat depan aku ni?” ~ Chomel Mayesa

“Pengecut kau kata aku? Eh, kau ni memang nak kenalah. Jangan panggil aku Zaif, kalau aku tak buat kau melutut dengan aku!! ~ Zaif Affendy”

Menjadi tukang kasut!

Chomel Mayesa, menyambung legasi arwah ayahnya menjadi tukang kasut. Tidak pernah peduli dengan pandangan orang lain. Apatah lagi dengan lelaki bernama Zaif Affendy.

Perkenalan secara tidak sengaja dengan Zaif Affendy yang merupakan pelanggannya telah memulakan segalanya. Zaif, sombong dan bongkak. Zaif juga yang pembersih dan cerewet tahap kritikal! Zaif yang selalu menyakitkan hati.

Salah faham mula timbul bila Chomel membantu Catilya, teman wanita Zaif yang hampir terjatuh dan dalam masa yang sama Zaif telah terlihat aksi mereka. Kerana terlampau sayang pada Catilya, timbul rasa cemburu. Zaif mula curiga dan menuduh Catilya curang kerana perwatakan Chomel yang seperti lelaki tetapi suka memakai topi berwarna pink!

“Oii… Sudahlah Mat! Orang dah tak hendak, buat apa tersua-sua. Terima saja kenyataan dan tak payah jadi orang yang bebal.”~ Chomel Mayesa

“Diamlah, tomboi! Nama aku Zaif lah , bukan Mat tau!”~ Zaif Affendy

Dek kerana tak tahan dengan perangai cemburu melampau Zaif, Catilya telah mengambil keputusan memutuskan hubungan antara mereka. Pergaduhan besar mula tercetus kerana Zaif menyangka Chomel adalah punca segala-galanya.

Akan berpenghujungkah perseteruan antara mereka? Sedangkan pantai lagi berubah bila dipukul ombak, inikan manusia yang punya pelbagai rasa. Antara marah dan suka, banyak bezanya. Antara benci dan rindu, jauh maksudnya. 
SYAHADAH RINDU

SYAHADAH RINDU

RM 18

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Syahadah Rindu
Penulis : Nurin Hanna
Harga : RM18.00
ISBN : 978-983-097-283-1
Mukasurat : 300

Sinopsis Rahsia salasilahnya telah terbongkar walaupun sedaya upaya disembunyikan oleh keluarga. Kehidupan semasa kecil yang diwarnai keceriaan sebenarnya mencatatkan rentetan peristiwa penting meniti liku-liku perjalanan menuju alam kedewasaan. Tiga jejaka bersaing untuk merebut kasih daripadanya. Perebutan yang menyerlah kebaikan dan keburukan. Menyingkap kelebihan dan kekurangan tingkah laku manusia yang bergelar insan. Ujian serta dugaan yang mendatang, cuba dirungkai dengan ketabahan dan petunjuk dari Yang Maha Esa. Siapakah yang dirindui kehadirannya pada perjalanan itu? Hati manakah yang akan memenangi kemelut perasaan dan persaingan kasih-sayang?. Dalam pencarian atas nama keredhaan Ilahi, kerinduan tetap menerjah di sanubari, kekal mengisi ruangan hati, dalam menuju kehidupan yang kekal abadi.
AKU AKAN DATANG

AKU AKAN DATANG

AKU AKAN DATANG RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Aku Akan Datang
Penulis : Iman Nizrina
Harga : RM26.00
ISBN : 9789671540800
Mukasurat : 565

Sinopsis Zara Arissa hanyut dalam mencari kasih sayang dan perhatian dari orang tuanya. Sikap biadap dan kasar menutupi sekeping hati yang kosong serta dingin. Demi mengubah kehidupan anaknya, Megat Zaid sanggup mengatur perkahwinan, Zara Arissa dengan Tengku Irsyad anak sahabat baiknya sendiri.

Bagi Zara Arissa, tindakan papanya suatu arahan yang menyakitkan hati dan jiwa. Bukan kasih sayang suami yang dipinta, cuma perhatian papa dan mama yang didamba. Walau bagaimana kuat mengelak, dua jiwa selamat jua disatukan.

“Memang semua orang buat salah, tapi mama dengan papa tak pernah nak betulkan salah sendiri. Yang lebih mengjengkelkan lagi, you’ll sanggup lepaskan tanggungjawab sebagai parent kepada orang lain” – Zara Arissa

Bermacam helah dibuat supaya dia boleh pergi jauh daripada peraturan hidup yang di atur oleh papanya. Walau jauh beribu batu dia lari, bahagia tetap tidak di temui. Perkahwinan yang diatur seperti tidak mampu menghadirkan perubahan dalam diri Zara Arissa.

“Buktikan pada aku. Buktikan diri kau, perempuan bermaruah.” – Tengku Irsyad

“Untuk apa aku buktikan pada kau? Kau bukan sesiapa dalam hidup aku!”- Zara Arissa

Kehadiran Ekmal, kekasih lama mengisi semula kekosongan dihatinya. Tanpa diduga Ekmal yang di cintai rupanya milik orang. Kekecewaan menyedarkan Zara Arissa dari kealpaan dunia lantas membawanya mengenali diri yang jauh dari penciptanya. Dia mula redha dalam menerima jodohnya sendiri.

Sukar merebut hati seorang suami, kerana kesetiaan Tengku Irsyad hanya untuk Linda, kekasih awal dan akhirnya. Tambah menyesakkan dada, kehadiran Tengku Laili yang menyakitkan hati dan cuba meruntuhkan rumahtangganya membuatkan Zara Arissa bertambah kuat untuk mempertahankan mahligai yang telah terbina. Saat diri sudah berjanji setia dalam mencari bahagia, hati Zara Arissa terguris luka. Perjalanan hidup perlu diteruskan. Kerana cinta sejati, abadinya di hati.
ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE

ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE

ABANG GENGSTER FALLS IN LOVE RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Abang Gengster Falls In Love
Penulis : Cik Bawang
Harga : RM24.00
ISBN : 978-967-5289-57-6

Sinopsis INI kisah Nick Batman and the gang…Black, Mark, Zainal dan Malik. NAMA dia dalam surat beranak ialah Nik Benjamin bin Nik Borhan. Nama gengsternya pula Nick Batman. Nama kampungnya, Amin! Ada sebab Nick menjadi gangster. Ketua kumpulan yang membuat jenayah di waktu malam…

KISAHNYA bermula apabila Malik dan Zainal tersalah culik! Nak culik Bella Marmara, anak musuhnya, terculik pula Bella Qistina…Tambah masalah, dia terjatuh cinta dengan tebusannya…

“Er... saya ni bosnya Bella, pak cik,” beritahu Nick dengan gaya penuh sopan melayan orang tua. Saat ini mereka sedang duduk di ruang tamu. Bella juih bibir. Bos konon! Werkkk! Nick yang nampak reaksi Bella hanya buat tidak tahu. Biarlah Bella nak kutuk ke apa...yang penting, hati orang tua kena jaga. Takkan dia nak cakap...
“Saya Nick Batman, ketua gengster dan penjenayah. Saya culik anak pak cik. Nak paksa dia kahwin dengan saya.” Boleh ke gitu? Mahu dia kena parang kejap lagi.

BELLA yang positif... “Nick... saya rela awak samun saya,” ujar Bella malu-malu “Doa dulu,” bisik Bella meminta Nick berdoa dahulu sebelum ikatan mereka berganjak selangkah lagi.
Nick kerut dahi. Dia tergaru kepala sedikit. “Doa apa?” soalnya polos. Bella kemam bibirnya kuat. Nak saja Bella membebel kepada Nick, itulah orang suruh pergi kursus kahwin tu bersebab, supaya tak jadi macam ni lah! Hish Nick ni! Nak kahwin koboi sangat. Ni ler jadinya.

“Hish! Kalau aku tahu Bella ada kawan cun macam tu, dah lama aku suruh si babun dua orang tu culik kawan dia sekali! Boleh kita kahwin sama-sama!” - Black

“Aku mengaku aku jahat. Gengster la, mafia la, penjenayah la, penyamun la, bla..bla..bla.. Tapi, aku pun manusia biasa. Ada hati dan perasaan.” – Nick

“Saya tahu mana awak nak pergi, Nick. Please, baru tadi awak mendekatkan diri dengan Allah. Dan sekarang awak nak buat kerja tu?” - Bella
NOTA BUAT CEMPAKA

NOTA BUAT CEMPAKA

NOTA BUAT CEMPAKA RM 26

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Nota Buat Cempaka
Penulis : Sophilea
Harga : RM26.00
ISBN : 9789675289323

Sinopsis “MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?”

NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginnya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua.

“Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family doktor yang kita batalkan majlis kita. Kita berpisah.” Cempaka berterus terang.

“Perampas? Rampas dari siapa? Atau sebab Mathew?”

Cempaka menjeling. “Mathew tak ada kena mengena dengan hal saya dan doktor.”

“Bila dia ada kaitan dengan Cempaka sudah tentu dia ada kena mengena dengan saya. Cempaka isteri saya, tak ingat? Memanglah tak ingat sebab gelang nikah pun tak pernah pakai. Cincin tunang pun kejap pakai kejap tak. Takut sangat agaknya saham jatuh.”

“Di hospital, memanglah tak boleh pakai.” Cempaka menjawab.

“Luar hospital, pernah pakai?”

Cempaka gigit bibir.

“Kenapa gigit bibir? Nak saya gigitkan?”

Merah menyala wajah Cempaka apabila Luqman cakap macam itu. Ya Allah rasa nak menyorok dah ini. Luqman pula tayang muka selamba. Tersenyum gatal pula dia. Eiii… Teruknya dia.

SAAT Cempaka mengulit bahagia dengan cara tersendiri versi Doktor Luqman… Dia dikejutkan dengan bicara suaminya di malam majlis persandingan mereka…

“Kenapa? Kenapa mesti ada ikatan antara saya dan awak andai hati awak untuk yang lain, Luqman? Kenapa perlu dirantai saya kalau saya bukan sesiapa, Luqman?” – Cempaka

APABILA sudah serumah, sebilik, sekatil…

“Cempaka Elina… Tiada istilah kesilapan bila abang terima Cempaka sebagai tunang, sebagai isteri abang yang sah. Tiada ungkapan silap atau salah bila kita dijab kabulkan. Semua ini ketentuan dari Allah, Cempaka.– Luqman Harith

MENYEDARI dirinya pilihan kedua Luqman, calon kehendak keluarga… Ke mana harus dia pergi namun jiwa Cempaka terubat dengan nota-nota misteri yang sentiasa mendatanginya… Dan, siapa pula Fikri, Dyja dan Mathew yang mencelah dalam hubungan mereka?
CINTA JANGAN HILANG

CINTA JANGAN HILANG

Cinta Jangan Hilang RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Cinta Jangan Hilang
Penulis : Rina Farizq
Harga : RM27.00
ISBN : 9789671540824

Sinopsis Nur Kaisara menjangkakan yang kehidupannya akan berubah apabila dia bekerja di situ, namun apa yang berlaku makin teruk! Menyesal dia berhenti di syarikat lama. Nampaknya dia betul-betul dah salah langkah. Sudahlah dapat jawatan yang dia tak pernah jangka, malah kalau dia buat silap… gaji kena potong pulak.

Mental dan fizikal Kaisara memang terdera. Nak berhenti pun tak boleh sebab Nidham tahu titik kelemahannya. Ah, parah betul!

Namun, sikap Nidham yang annoying tapi caring itulah buat Kaisara jadi tak tentu arah. Kadang-kadang geram, kadang-kadang suka.

“Saya ada hal ni. Makan cepat sikit, berangan ke apa? Sloth makan pun entah-entah laju lagi dari awak makan.” – Naufal Nidham

Dah kenapa Nidham samakan dia dengan sloth?! – Nur Kaisara

Tetapi, bagi Naufal Nidham, ada sebab dia buat semua tu. Seseorang perlu sedarkan wanita bernama Nur Kaisara dan dia akan gunakan caranya yang tersendiri memandangkan ego wanita tu terlalu tinggi. Kesalahan Kaisara yang satu itulah buat dia nekad!
ISTERI UNTUK DIIKTIRAF

ISTERI UNTUK DIIKTIRAF

ISTERI UNTUK DIIKTIRAF RM 28

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Isteri Untuk Diiktiraf
Penulis : Nurfaza Alisya
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-365-250-1
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis “Awak ni dah gila ke apa? Saya pun tak inginlah nak kahwin dengan awak ni. Sudahlah perangai macam harimau, muka macam burung belatuk. Memang malang betul!” – Safiyya

“Eh, sekali aku petik jari, berduyun perempuan yang datang tahu. Tak adalah aku nak kahwin dengan perempuan macam kau ni.” - Tengku Wildan

Siapa sangka lelaki yang mahu dijodohkan dengannya adalah lelaki yang pernah memerangkapnya sewaktu dia bekerja di Hotel Mahkota Royal. Safiyya terpaksa menerima lamaran Tan Sri Tengku Hairie demi Tok Aki yang mahu melihatnya berkahwin sebelum datuknya menutup mata.

Di awal perkahwinan mereka, Tengku Wildan sudah menetapkan beberapa syarat kepada Safiyya untuk diikuti. Safiyya yang suka melawan kata-kata Tengku Wildan akhirnya terpaksa menurut kata-kata lelaki itu yang pandai mematahkan setiap kata-katanya. Sikap Tengku Wildan yang menjengkelkan membuatkan Safiyya benar-benar sakit hati. Tetapi, bila lelaki itu meroyan tiba-tiba, dia mula pening kepala.

“Aku baru nak tag nama kau untuk share kata-kata daripada Ustaz Nazmi Abdul Karim ni. Nabi sebut dalam hadis, makruh seorang suami tidur keseorangan tanpa isterinya. Nak pahala senang aje. Peluk bini pun satu pahala. Mulai malam ni, nak tidur malam aku nak peluk kau.”

Kemunculan Rafiq dan Tengku Wafie secara tiba-tiba membuatkan Tengku Wildan dilanda cemburu. Dalam diam dia mula jatuh sayang dengan isterinya. Mulut kata tidak, tapi hati kata mahu. Cemburu yang mengusai diri menyebabkan dia menuduh Safiyya bermacam-macam sehingga isterinya itu merajuk menjauhinya. Ketiadaan Safiyya membuatkan hatinya benar-benar sunyi rindukan kehadiran seorang isteri.

Tengku Wildan dituduh merogol Ana Julia memberi tamparan hebat buat Safiyya. Dan lebih menyakitkan hatinya apabila suaminya turut melakukan sesuatu ke atas dirinya tatkala dia tidak sedarkan diri. Dapatkah Safiyya memaafkan perbuatan suaminya itu? Adakah bahagia untuk mereka apabila Puan Sri Raja Mona tetap berkeras mahukan Bella menjadi menantu?
JANGAN BENCI CINTAKU

JANGAN BENCI CINTAKU

JANGAN BENCI CINTAKU RM 23

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Jangan Benci Cintaku
Penulis : Emy Roberto
Harga : RM23.00
ISBN : 978-967-11925- 9-7

Sinopsis
Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan.
Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan. “Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal ‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa. Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland.
Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan. Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal. Tetapi….. “Your instinct was right.
There is someone else besides you.” - Shahrizal Pengakuan Shahrizal buat hati Rafeeqa retak seribu. Dia sudah terlewat rupanya. Shahrizal sudah ada orang ketiga. Tapi, dia tidak mahu mengalah. ‘Make him fall for you!’- Damia Ya! Dia akan berusaha agar Shahrizal kembali menyintainya. Cuma, Husna itu bukan sembarangan wanita. Usaha Husna untuk merampas suaminya kadangkala buat Rafeeqa mahu menyerah kalah.
“Fika, you’ve lose weight.” – Shahrizal “Berat saya masih okey lagi, Shah.” - Rafeeqa “Mari, saya peluk.” - Shahrizal Jika dah tak cinta, kenapa masih mengambil berat? Kalau dah tak sayang, kenapa masih ingin membelai dan dibelai? Siapa sebenarnya yang Shahrizal pilih? Rafeeqa yang berusaha untuk berubah dan menjadi isteri yang baik? Atau Husna yang berusaha untuk merampas dan menguasai semuanya?
CINTA HIGH CLASS & CINTAKU KERANA AGAMAMU (EDISI KEMASKINI)

CINTA HIGH CLASS & CINTAKU KERANA AGAMAMU (EDISI KEMASKINI)

CINTA HIGH CLASS & CINTAKU KERANA AGAMAMU (EDISI KEMASKINI) RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Cinta High Class & Cintaku Kerana Agamamu (Edisi Kemaskini)
Penulis : Fatimah Syarha, Dr. Farhan Hadi
Harga : RM30.00
ISBN : 978-967-14861-7-7

Sinopsis Buku ini adalah sebuah novel 2 dalam 1, iaitu Cinta High Class & Cintaku Kerana Agamamu. Buku ini sebuah buku yang Best Seller pada tahun 2012 & 2013, sehingga tajuknya sering dijadikan pilihan untuk forum remasa di IPT hingga kini.

Novel ini juga mendapat anugerah novel popular RTM pada thun 2013 dan juga pernah dilakonkan dalam pementesan teater.

Kini ia tampil dengan wajah baru, cover yang lebih menarik dan diselitkan banyak gambar penulis di dalamnya dengan gaya reka letak teks yang lebih menarik.

Ia merupakan sebuah novel mengenai panduan dan bimbingan cinta para remaja agar mengikut syariat juga sebuah buku motivasi yang hebat untuk para remaja agar mengejar impian kejayaan

Cinta High Class versi kemaskini.

Keistimewaaan Edisi kemas kini:

1. Editing syariah lebih baik

2. Cover lebih segar, sesuai jadi hadiah istimewa

3. Added value, gambar penulis dari belajar sampai kahwin

4. Pruf read lebih baik

5. Design lebih merehatkan mata membacanya

” Cinta High Class bukan eksklusif milik sesiapa. Cinta High Class berhak di miliki oleh kita semua. Jangan tunggu esok. Hari ini juga kita dan si dia mesti mencintai secara ‘high class‘. Jangan lupa, bantu si dia agar mampu mencintai secara ‘high class‘ juga. ”

Bagaimana?

Bila Cintamu kenal Illahi, Jadilah cintamu berstatus tinggi.
TIADA ARAH JODOH KITA

TIADA ARAH JODOH KITA

TIADA ARAH JODOH KITA RM 22.95

Condition: Baru [New] RM27 Only RM22.95
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk :Tiada Arah Jodoh Kita
Penulis : Ezza Mysara
Harga : RM27.00
ISBN : 978-967-0992-46-4
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis Bila ‘orang tersayang’ belajar overseas lepas tu curang. Itu klise sangat. Tapi bila ‘orang tersayang’ balik dari overseas lepas tu tiba-tiba pinangkan kita untuk orang lain, itu kategori apa ya?

“Pia... Kalau betul kau sayangkan aku dan percayakan aku, tolong terima untuk jadi isteri Wakeel. I’m begging you.” Fayyad Syakir.

“Lulz… Kau ingat hati ni macam duit dalam bank boleh buat transaksi ikut suka hati kau?” Afia Awliya

“Dia sakit. Hidup dia tak lama...” Fayyad Syakir

“Kenapa? Bila lelaki tu kahwin dengan aku, dia akan hidup selamanya ke?” Afia Awliya

Namun bila mengenali Wakeel sendiri, prinsip Afia berubah. Marahnya lentur. Entah apa yang membuatkan dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Tapi kena berhadapan pula dengan abang Wakeel yang dingin, beku, laser lagi menyakitkan hati.

“Awak tahu dia sakit? Awak tetap nak kahwin dengan dia? Ke awak rancang nak bolot semua harta dia selepas awak bergelar ‘janda’ nanti?” Megat Aathif.

“Hah, baguslah kalau awak dah tahu. So, jagalah harta tu elok-elok sebab nanti kurang pula duit nak beli tiket ke syurga, kan?” Afia Awliya

Mengahwini Wakeel tak termasuk dalam list acuan hidupnya. Tapi jodoh, maut, ketentuan sungguh di tangan Tuhan. Selama bergelar isteri Wakeel, tak pernah sehari pun dia tak dihujani bahagia. Tapi takdir yang menyatukan mereka dan takdir jugalah yang memisahkan mereka.

“Janji dengan saya, Liya. Walau apa pun yang jadi, jangan pernah berhenti cari bahagia awak. Jangan.Berhenti.” Megat Wakeel

Tatkala jiwa itu sarat dibanjiri rindu pada yang telah pergi, dia dihujani dengan dua lamaran. Fayyad kembali menagih janji lama. Aathif pula... Kenapa tiba-tiba dia boleh ada dalam kisah hidup Afia?

“I’m back! Saya akan gantikan bahagia awak yang hilang, Pia.” Fayyad Syakir.

“Saya akui saya tak pandai jaga hati orang. Tapi... saya nak jaga hati awak!” Megat Aathif.

Masih adakah bahagia setelah bahagia yang dahulu telah berlalu pergi? Mampukah Afia untuk memilih jika hatinya telah kosong?
Dia Pengantinku

Dia Pengantinku

DIA PENGANTINKU RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Dia Pengantinku
Penulis : Nurfaza Alisya
Harga : RM27.00
ISBN : 978-967-365-329-4

Sinopsis Aimi Najwa seorang gadis cantik keturunan Belanda, namun amat payah untuk mencari jodoh. Baginya, kerjayanya lebih penting daripada memikir soal jodoh. Apatah lagi dia bukannya gadis yang pandai memasak!

“Awak ni buta ke?! Tak nampak ke saya tengah jalan ni?”

Jiwa Aimi Najwa bergolak tidak tentu arah. Mengapa lelaki yang pernah menjadi mangsa tengkingannya adalah anak majikannya sendiri? Dan dia juga lelaki yang menyambutnya ketika mahu jatuh pada karnival pengantin, yang dimarahinya kerana melanggarnya ketika keluar dari lif?

Entah di mana harus disorok wajahny. Namun, Aimi Najwa harus bersabar menghadapinya. Yang penting rahsianya tidak diketahui teman sepejabatnya. Namun telinganya berdesing sebaik terdengar suara gemeresik Syed Ashraf memanggilnya ‘Cik Pengantin'. Gelaran yang paling benci didengarnya.

Rombongan merisik akan datang! Penolakan Aimi Najwa dikenakan syarat oleh abah dan uminya untuk mengenali semula lelaki yang pernah menjadi teman zaman kanak-kanaknya. Cinta monyet yang pernah terjadi antara mereka dahulu. Siapa lagi kalau bukan si chubby Bobo atau nama penuhnya Shahabudin!

Cinta itu hadirnya tanpa diundang. Datangnya tanpa diduga. Itulah yang terjadi kepada Aimi Najwa. Dia senang dengan sikap penyayang yang ditonjolkan Shahabudin. Tanpa sedar ada perasaan yang ‘bertamu' di hatinya untuk Syed Ashraf. Dua lelaki yang berlainan watak. Namun sikap kedua-dua lelaki ini yang sama membuatkan dia keliru. Kedua-duanya berjiwa lembut dan penyayang.
MAKMUM YANG PALING AKU CINTA

MAKMUM YANG PALING AKU CINTA

MAKMUM YANG PALING AKU CINTA RM 27

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Makmum Yang Paling Aku Cinta
Penulis : Aii Fariza
Harga : RM27.00
ISBN : 978-967-0907-45-1
Mukasurat :

Sinopsis Dalam Tahajud Nailufar merintih hiba. Sesungguhnya dia keliru menghadapi lamaran Dato’ Syed Qassim. Seorang lelaki yang telah beristeri lebih daripada seorang. Malah lelaki berumur itu sudi melunaskan hutang keluarganya dengan syarat dia menerima pinangan tersebut.

Nailufar tersepit. Bibirnya berat mengungkap persetujuan tetapi ringan untuk berdoa. Lantas sekudus doa bergema pada sepertiga malam. Memohon Tuhan Yang Esa melorongkan sebatang jalan agar dia mampu berlari ke arah itu.

Kerana manusia bernafsu binatang, satu tragedi berlaku. Mujur tindakan pantas seorang pemuda misteri berjaya menyelamatkannya. Hanya sekejap rasa syukur dirasakan sebelum Nailufar terpalit fitnah lebih dahsyat.

Sekali lagi pemuda misteri itu menyelamatkan keadaan. Melamar demi memayungi maruahnya. Begitu mudah lelaki bernama Syed Amru menyatakan hasrat, apatah lagi menerima dirinya yang banyak kekurangan.

Nailufar panar. Namun dia melihat lamaran itu sebagai jalan keluar. Tepatkah tindakannya berlari ke sisi Syed Amru? Adakah itu jawapan Tuhan dalam tahajudnya? Jika menolak bermakna dia harus mendepani lamaran Dato’ Syed Qassim!

“Voiceless or not, it doesn’t matter. My feelings for you won’t ever change. Please have faith in me, little one.” ~ Kata salah seorang Syed!
ONE DAY YOU'LL BE MINE

ONE DAY YOU'LL BE MINE

ONE DAY YOU'LL BE MINE RM 33

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : One Day You'll Be Mine
Penulis : Inawza Yusof
Harga : RM33.00
ISBN : 978-967-0246-40-6

Sinopsis Dia seorang gadis yang hidup bukan hanya memikirkan tentang dirinya sendiri. Atas kesilapan masa lampau, dia mengambil keputusan untuk menjadikan dirinya sebagai seorang pesalah dan menghukum dirinya agar tidak berasa bahagia. Baginya, hilangnya kasih sayang daripada seorang lelaki bernama Nik Afezal, bererti hidupnya sudah tidak bermakna!

Bagi Anith Fitriah, keluarganya bersalah kerana merahsiakan hal besar itu daripada pengetahuannya. Dengan alasan, ia dapat mengurangkan kesakitan yang dialaminya. Tetapi hakikatnya, tindakan mereka telah menyebabkan Anith Fitriah berasa menyesal atas keputusan yang dibuatnya. Kalaulah dia tahu yang selama ini dia melakukan sesuatu yang sia-sia, pasti dia takkan meninggalkan Dzul Ehsan kemudian meneruskan kehidupan yang telah diaturkan oleh kedua-dua belah keluarga mereka.

“Kau pekak ek?”

“Aku boleh dengar kau bercakap. So, no, I’m not deaf. Thank you for asking.”

“Jadi boleh tolong jelaskan kat aku kenapa kau kuatkan volume TV ni sampai orang kat Afrika sana pun boleh dengar?”

“Okay, but stay away from my stuff and get your own TV.”

Dzul Ehsan dan Nik Afezal. Bagi perspektif Anith Fitriah, kedua-dua lelaki itu memiliki perangai yang sangat berbeza. Sejak dulu lagi, lelaki yang paling indah di matanya hanyalah Nik Afezal. Dan lelaki yang paling tidak bertanggungjawab dan suka membuat muka selambanya… ialah Dzul Ehsan. Uh, sangat menyakitkan hati bila bercerita tentang lelaki itu!

“Jangan cari pasal dengan aku awal pagi macam ni, boleh tak?”

“Jadi aku patut tunggu tengah hari atau malam sebelum cari pasal dengan kau? Is that what you’re suggesting?”

“Pergi mampus.”

“Terima kasih, I love you too.”

Arghhh!!! Dia memang sengaja mahu menyakitkan hati aku.

Tapi kenapa banyak perkara yang berlaku dalam hidup Anith Fitriah, nama lelaki itu juga yang meniti di bibirnya. Dzul Ehsan juga yang pasti akan hadir melindunginya.

Adakah itu tandanya… Dzul Ehsan yang berjaya menarik perhatiannya sekali gus berjaya memiliki hatinya? Tapi bagaimana nekadnya untuk hidup bersama dengan lelaki yang pernah disayanginya, iaitu Nik Afezal?

Oh, sesungguhnya dia harus bijak memilih! Dan pilihannya pada kali ini tentulah pilihan yang terakhir.

“Kenapa kau nak kahwin dengan orang yang menyusahkan?”

“Mudah… sebab aku sayang kau.”
1 PENGAKUAN 9 LUAHAN

1 PENGAKUAN 9 LUAHAN

1 PENGAKUAN 9 LUAHAN RM 32

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : 1 Pengakuan 9 Luahan
Penulis : Azura Rasiddin
Harga : RM32.00
ISBN : 978-967-0992-29-7
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis LELAKI itu merupakan orang terakhir yang ingin dia jumpa sebaik sahaja pulang ke Malaysia tetapi kenapa lelaki itu yang ditemuinya pada hari pertama dia di sini? Adakah itu satu suratan ataupun kebetulan?

Pertemuan dengan bekas suaminya itu membuatkan dia terkenang kembali tragedi yang berlaku enam tahun lepas. Tragedi yang telah merubah kehidupannya 360 darjah.

“Aku benci kau, pembunuh!” – DHIRA

Tempikan, herdikan dan kata-kata hinaan pada enam tahun lepas masih tersemat rapi di kotak fikiran Zafran, masih menghantui dirinya. Sementara Dhira pula dihimpit rasa bersalah kerana kata-katanya itu, menyesali keterlanjuran bicaranya.

Pertemuan demi pertemuan membuatkan hubungan yang pada mulanya janggal bertukar mesra. Gelak tawa dan senda gurau menghiasi hari mereka.

“Awak nak kahwin dengan saya semula tak?” - DHIRA

“Maaf. Saya terpaksa tolak lamaran awak. Saya tak nak ulang kesilapan saya.” - ZAFRAN

Itu jawapan Zafran tetapi tiba-tiba dia menghantar rombongan meminang.

“Sebelum kita bernikah, awak boleh tarik diri. Tapi lepas kita bernikah, saya tak akan lepaskan awak lagi.” - ZAFRAN

Mana mungkin Dhira tarik diri sedangkan dia ingin memiliki Zafran. Namun, rumah tangga mereka tidak seperti orang lain. Zafran seolah-olah membina tembok antara mereka. Dhira tahu kenapa tembok itu wujud dan dia nekad untuk runtuhkan tembok itu dengan 1 Pengakuan 9 Luahannya.

Ikuti Dhira dalam misi menambat hati si suami yang masih ditenggelami dengan kenangan lalu. Berjayakah Dhira menamatkan 1 Pengakuan 9 Luahannya? Atau masih ada luahan yang tidak terungkap?
HALALKAN HATI YANG KUCURI

HALALKAN HATI YANG KUCURI

HALALKAN HATI YANG KUCURI RM 29

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Halalkan Hati Yang Kucuri
Penulis : Mia Kiff
Harga : RM29.00
ISBN :

Sinopsis Faiq dan Delisha, pasangan suami isteri yang satu kepala sukakan kebebasan, kemewahan, dan berseronok tanpa batas. Segala nasihat yang diberi bagai mencurah air ke daun keladi. Merajuk ditegur keluarga, natijahnya mereka lari meninggalkan rumah.

Setelah sebulan, mereka pulang tetapi terkejut apabila keluarga mereka menghilang secara tiba-tiba! Banglo dijual dan syarikat keluarga bertukar hak milik kepada orang lain. Puas mereka mencari penyebabnya, namun tiada apa yang diperoleh. Keluarga tak ditemui, duit pula kian habis. Akhirnya, hendak atau tidak mereka terpaksa memulakan kehidupan dari bawah kerana tiada apa lagi yang mampu digadai.

Apa sahaja kerja termasuk kerja yang mereka pandang hina suatu ketika dulu rela dilakukan demi sesuap nasi. Tak kesahlah tukang cuci ke, buruh kontrak ke, pekerja kafe hatta pengawal keselamatan sekalipun mereka sanggup.

“You tahu tak, kata Kak Joyah, I cuci tandas berganda bersih daripada cleaner sebelum ni. Bayangkan habis sebotol besar sabun dia I guna, sampai dia kata ni bukan tandas tapi kedai jual perfume.” – Delisha.

Bumi mana yang tidak ditimpa hujan, sama juga dengan hidup Faiq dan Delisha. Ujian itu pasti singgah dalam apa jua keadaan, namun mampukah mereka menempuhi ujian-ujian yang mendatang bersama? Masih ada atau tidak peluang untuk bertemu keluarga mereka yang hilang, dan apa reaksi mereka apabila melihat keadaan Faiq dan Delisha ketika itu?

“Abang tak mahu janjikan sayang bulan dan bintang, cukuplah kita sentiasa bersama di bawah cahayanya. Kalau abang tak mampu jadi pelita atau lampu yang menerangi hidup sayang sekalipun, cukuplah abang menjadi kunang-kunang yang menemani sayang dalam kegelapan…”- Faiq.

“Jika tepat pada masa, ketika, keadaan dan siapa, cinta akan menjadi kuasa luar biasa yang tiada tandingannya… Dan Isha bersyukur sangat, abang adalah orangnya…”- Delisha.
TI AMO, SWEETHEART 100 HARI

TI AMO, SWEETHEART 100 HARI

TI AMO, SWEETHEART 100 HARI RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Penerangan produk:
Tajuk : Ti Amo, Sweetheart 100 Hari
Penulis : Suri Ryana
Harga : RM24.00
ISBN : 978-967-0874-52-4
Mukasurat : 624

Sinopsis Satu penipuan… satu fitnah. Malissa ditinggalkan oleh suaminya (Iskandar) setelah setahun mereka mendirikan rumah tangga. Dina, permata hati Malissa dibawa pergi bersama Iskandar. Dua tahun Malissa cuba menjejaki Iskandar sehinggalah seorang lelaki misteri membekalkannya maklumat terkini keberadaan Iskandar. Demi sebuah penjelasan, Malissa nekad ke Itali untuk bersemuka dengan Iskandar. Satu insiden di apartmen Iskandar menemukan Malissa dan Dina semula. Tidak mahu Dina kemurungan akibat berpisah sekali lagi dengan Malissa, Iskandar membuat satu tawaran. Malissa menjadi babysitter Dina hinggalah khidmatnya tidak diperlukan lagi.

Apabila kebenaran telah terbongkar, Iskandar cuba mendapatkan semula cinta dan kepercayaan Malissa namun, sukar bagi Malissa memberikan peluang kedua buat Iskandar. Hatinya sudah hancur lumat! Sekali lagi Iskandar membuat tawaran kepada Malissa. Tinggal bersamanya selama seratus hari. Dan dalam tempoh itu dia akan cuba mendapatkan semula cinta Malissa.

Berjayakah Iskandar mendapatkan semula cinta Malissa dalam tempoh seratus hari itu?

Siapakah dalang di sebalik fitnah yang dilemparkan kepada Malissa itu?

“Masihkah ada cinta di pertemuan kedua?”
MR. GREY

MR. GREY

Mr Grey RM 34

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Mr. Grey
Penulis : Syamnuriezmil
Harga : RM34.00
ISBN :
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis
Setia itu mahal yang tak mampu dipertahankan oleh orang murahan.

“Malique Gregory Kamal bin Grey Muslim...”

“Saya...”

“Aku nikahkan dikau dengan anak saudara aku, Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000 ringgit tunai...”

“Aku terima nikahnya Nisa Ardina binti Nizar dengan mas kahwinnya RM1000 tunai.”

Keputusan mereka untuk berkahwin memecahkan dua hati. Hati Datin Musalma, mummy Mr. Grey yang menuduh Nisa menggoda anaknya demi harta dan hati Ilham Arsyad yang mencintai Nisa sejak daripada kecil lagi. Tetapi, kedua-dua hati telah membuat keputusan yang berbeza. Datin Musalma memilih untuk terus membenci. Ilham Arsyad memilih untuk terus menyayangi.

“Tak susah kan kalau saling mencintai? Tak ada risiko.” - NISA

“Hesy, siapa cakap tak ada risiko? Semua perkara ada risiko. Risiko mencintai ialah hati kita akan sakit kalau orang tu tak mencintai balik. Risiko dicintai ialah kita akan menyakiti hati orang tu kalau kita tak cintai dia balik. Risiko saling mencintai pula, kita akan saling kehilangan.” – MR. GREY

Ilham terus menyayangi Nisa walaupun gadis itu telah menjadi milik orang lain. Terus menjaga dari jauh dan sentiasa tahu kemahuan gadis itu. Dia menyayangi dengan caranya yang tersendiri hingga timbul persoalan dalam diri Nisa kenapa dia tidak memilih Ilham.

Saat diulit bahagia...

Mr. Grey membuat pilihan untuk menghilangkan diri. Dia memutuskan untuk kembali kepada Datin Musalma.

“Abang nak minta maaf. It’s not you, it’s me.” – MR. GREY

Apakah pilihan Nisa? Membuat keputusan untuk terus setia kepada Mr. Grey yang tegar meninggalkannya? Atau membuat keputusan untuk memilih Ilham Arsyad?

“Nisa maafkan abang tak sebab mencintai Nisa dan tak boleh lupakan Nisa?” - ILHAM

“Buat apalah nak maafkan abang. Bak kata abang, Nisa tak ada hak untuk halang abang sukakan Nisa.” – NISA

Ya, hidup itu memang kelabu. Tapi, kita selalu ada pilihan...



Code: 119.2122
HIDANGAN RAJA SEHARI

HIDANGAN RAJA SEHARI

RM 14.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Hidangan Raja Sehari
Penulis : Chef Masnah
Harga : RM14.90
ISBN : 978-967-5564-68-0
Mukasurat : 96

Sinopsis
6 Set Hidangan Raja Sehari Buat Pengantin Baru di Hari Bahagia.

1) Set Hidangan Bisikan Asyik
7 resipi asyik memadu cinta hakiki.

2) Set Hidangan Sutera Kasih
7 resipi istimewa pengikat kasih abadi.

3) Set Hidangan Sentuhan Kasih
6 resipi sentuhan kasih buat raja sehari.

4) Set Hidangan Siti Zulaikha
8 resipi bukti cinta si puteri pujaan hati.

5) Set Hidangan Kasih Berpadu
8 resipi kasih berpadu dalam hati yang satu.

6) Set Hidangan Mahligai Rindu
8 resipi mengekalkan mahligai rindu idaman kalbu.
SENANGNYA MEMASAK… MAKANAN BARAT

SENANGNYA MEMASAK… MAKANAN BARAT

RM 5.50

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Senangnya Memasak… Makanan Barat
Penulis : Chef Hanieliza
Harga : RM5.50
ISBN : 978-967-5564-06-2
Mukasurat : 48

Sinopsis
Buku resepi senangnya memasak..makanan barat menghidangkan 23 resipi makanan barat yang menjadi pilihan seisi keluarga. Ia disertakan dengan gambar langkah demi langkah yang mudah dan praktkal. Resipi-resipi ini disediakan oleh Chef Hanieliza yang berpengalaman luas dalam bidang masakan. Hidangan yang disajikan bukan sahaja lazat, malah mudah dan cepat disediakan.

1. Coleslaw
2. Garden Salad
3. Kentang Wedges
4. Kentang Oregano
5. Salad Kentang
6. Salad Makaroni dan Ayam
7. Coney Dog
8. Pai Sherperd
9. Pai Crustless
10. Fish & Chip
11. Makaroni Bakar
12. Spageti Bolognese
13. Spageti Bebola Daging
14. Penne Goreng
15. Fettucinni Carbonara
16. Ayam Panggang Sumbat Lemon
17. Ayam Panggang Oregano
18.Ayam Goreng Ala KFC
19. Chicken Chop Lada Hitam
20. Stik Daging Lembu
21. Lamb Chop BAwang Putiih
22. Sosej Kacang Panggang
23. Salmon Panggang dengan Sos Oren
ROH RAMADAN & AIDILFITRI

ROH RAMADAN & AIDILFITRI

RM 5

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Roh Ramadan & Aidilfitri
Penulis : Musyarawahah
Harga : RM5.00
ISBN :
Mukasurat : 88
PUASA ORANG-ORANG YANG SHAALIH

PUASA ORANG-ORANG YANG SHAALIH

RM 10

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Puasa Orang-Orang Yang Shaalih
Penyusun : Abdullah Al-Qari B.Hj.Salleh
Harga : RM10.00
ISBN :
Mukasurat : 116
MUKJIZAT DAN HIKMAH PUASA : ISNIN - KHAMIS

MUKJIZAT DAN HIKMAH PUASA : ISNIN - KHAMIS

RM 6

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Mukjizat Dan Hikmah Puasa : Isnin - Khamis
Penyusun : Nurul Izzah Mukhtar
Harga : RM6.00
ISBN :
Mukasurat : 119
KELEBIHAN & RAHSIA PUASA-PUASA SUNAT

KELEBIHAN & RAHSIA PUASA-PUASA SUNAT

RM 7.50

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Kelebihan & Rahsia Puasa-Puasa Sunat
Penulis : Abdullah Al-Qari B. Hj. Salleh (A.Q.HA.S.)
Harga : RM7.50
ISBN :
Mukasurat : 116
KEISTIMEWAAN MALAM LAILATUL QADAR

KEISTIMEWAAN MALAM LAILATUL QADAR

RM 6

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)

Jika berminat sila sms atau whatsapp 0175182078

Detail produk:
Tajuk : Keistimewaan Malam Lailatul Qadar
Penulis : Drs. Hanafi Mohamed M.A
Harga : RM6.00
ISBN : 978-967-511-537-0
Mukasurat : 85
 
Created By SoraTemplates | Distributed By MyBloggerThemes