Klik BELI untuk memesan dengan selamat 100% tiada penipuan.
Anda baru? Jadi ahli kami daftar disini

Honey Bee venom BELI

RM 78

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penjual: Sahliziyan




Detail produk:

Fungsi honey bee venom
❤Melembapkan kulit
❤Menganjalkan kulit
❤Membaiki kulit nipis supaya ketahanan kulit lebih kuat.
❤Antibiotik utk kulit rosak
❤Menghaluskan kulit
❤Menghilangkan jeragat tebal
❤MenyeratAkan warna kulit
❤Mengecutkan jerawat
❤Memperbaiki pH kulit
❤Membuatkan kulit sentiasa muda
❤Antioksida tinggi
❤Menyejukkan kulit yang panas.
❤Meredakan kemerahan kulit akibat kulit nipis.

Cara pakai: pastikan kulit sentiasa bersih,kemudian sapu bee venom keseluruh kulit.
nk hasil lg meletop pkai foundation vcare😉

Sangat baik untuk kulit yang nipis,merah,kering dan kusam untuk meredakan kesakitan kulit.
Lihat Detail

Cinta Arafah BELI

RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penerbit: Ameen Books
Penulis: Isa Kamari


119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Ka'bah, Lorong wahyu dan Cinta Arafah merupakan kembara kerohanian Isa Kamari. Kehalusan tanggapan Isa Kamari terhadap realiti di tanah suci melewati dindingan alam nyata dan memasuki alam kerohanian yang penuh mistik. Bait-bait puisinya yang halus dan lembut memberi makna yang menyentuh jiwa. Tentu sekali puisi-puisi Isa Kamari ini akan memberi kesedaran yang lebih mendalam terhadap ibadah haji dan umrah.
Lihat Detail

Nasib Melayu Di Bumi Melayu BELI

RM 22.50

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penerbit: Utusan Publication
Penulis: Mohd Ridhuan Tee Abdullah


119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Buku ini adalah sebahagian daripada himpunan tulisan Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah dalam akhbar Mingguan Malaysia dan majalah Al-Islam. Persoalan utamanya banyak berkisar tentang politik silang budaya, terutama antara Melayu di bumi mereka sendiiri.

Pendedahan secara berani oleh pihak diharapkan tidak menggores hati mana-mana pihak kerana ia tidak dilakukan dengan sengaja, melainkan untuk berkata benar, walaupun kadangkala amat pahit untuk ditelan.

Buku ini sesuai untuk semua peringkat khalayak, termasuk ahli akademik, penuntut IPTA dan IPTS, pelajar sekolah, masyarakat umum dan mereka yang berfikiran terbuka.
Lihat Detail

Anak Belantara BELI

RM 19

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penerbit: Ameen Books
Penulis: Azizi Abdullah


119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Batang-batang balak yang bergelimpangan berculang-caling - dirasanya seperti satu petaka menimpa penduduk Uma Bawang - umpama mayat-mayat mereka yang bergelimpangan. Jeritan gergaji yang memotong pokok, dirasanya seperti memotong kaki penduduk Uma Bawang.

"Anak aku sudah mati. Semua orang kata dia ditimpa balak kerana tidak berhati-hati memasang jerat. Tapi adakah pokok itu yang tumbang atau ditumbangkan? Dalam sejarah Uma Bawang, tidak ada yang mati kerana ditimpa pokok!"
Lihat Detail

Signal Kiri Untuk Cinta BELI

RM 25

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penerbit: Fajar Pakeer
Penulis: Nia Qurratun'aini


119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Gara-gara terlupa bagi signal kiri punya pasal semasa mahu menukar lorong, Nila Zulqadree bertentang mata dengan Irdina Wira. Bila bertentang mata, mulut jadi bisu, jantung pula berdegup laju. Irdina Wira yang tengah berangin segera memberi ceramah penggunaan signal kereta secara percuma. Namun, bagi Zulqadree, signal lain pula yang sampai ke hati.

“Signal nak ke kiri dan kanan awak dah beritahu. Tapi, ada satu lagi signal yang perlu saya tahu.” Signal nak ke mana lagi? Signal kenderaan memang ada kiri dan kanan aje.” “Signal nak ke hati awak macam mana pula?”

Situasi jadi parah bila sudah kasi ayat pick up line, lupa pula nak minta nombor telefon. Zulqadree terus jadi bingung. Celah bangunan mana dia nak cari Cik Signal Kiri ni?

Ternyata, pertemuan tempoh hari bukanlah yang terakhir. Pertemuan seterusnya Zulqadree yang menjadi wira. Dia ikhlas membantu sehingga Irdina Wira sendiri tertanya-tanya siapakah insan misteri yang berhati tulus itu? Pertemuan demi pertemuan terus terjadi. Zulqadree bijak berbicara dalam menerbitkan rasa cinta. Lalu, Irdina Wira angguk setuju bila Zulqadree melamar agar kedengaran bunyi kompang dipalu.

Bila sudah kahwin, lain pula yang jadi. Irdina Wira berjauh hati. Bila si isteri berjauh hati, mestilah Zulqadree bijak dalam teknik mencuri hati. Ada sahaja tingkah dan ayat yang membuatkan hati Irdina Wira jadi tidak menentu. Mahu merajuk lama-lama pun tak jadi. Namun, ada peristiwa yang menyebabkan mereka bertukar peranan. Ganti Irdina Wira pula yang bagi signal untuk memujuk.

Lalu, berjayakah misi itu? Bagaimana pula dengan wira misteri yang menjadi tanda tanya di hati Irdina Wira? Signal cinta siapa yang terlebih dahulu sampai ke hati?
Lihat Detail

Alamak, Tersuka La Pulak! BELI

RM 23

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Terbitan: Kaki Novel



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Kegagalan perkahwinan Khairy dan Suraya menyebabkan Khadeeja lebih berhati-hati terhadap wanita yang mahu berdamping dengan abangnya. Mana mungkin dia melupakan tindakan Suraya meninggalkan abangnya dan anak saudaranya yang baru berusia setahun hanya kerana mereka miskin. Apatah lagi bila dia tahu Suraya telah bernikah dengan seorang Dato’. Empat tahun berlalu dan Khadeeja terserempak dengan bekas kakak iparnya membuatkan dendamnya membuak-buak. Dan kerana dendam itu, Khadeeja Safiya telah menggunakan Izham Iskandar yakni kekasih Suraya setelah kematian suaminya yang berpangkat Dato’ itu. Dia nekad supaya Izham meninggalkan Suraya dengan menarik perhatian lelaki itu sehingga cinta berputik di hati Izham dan Izham sanggup melepaskan segala-galanya demi Khadeeja. Dan bila Izham mengakui cintanya, Khadeeja menghina dan mengecewakan lelaki itu. ‘Kehilangan’ secara mengejut itu menyebabkan Khadeeja sangat menyesal atas tindakannya dan cuba untuk menebus kesilapannya dengan menidakkan rasa yang mula bersarang di hatinya pada satu masa dahulu. Dan saat bertemu kembali dengan Izham, lelaki itu sudah pun terikat dengan seseorang.

“Sampai bila nak tenung muka saya? Awak tenung macam mana pun muka saya takkan berubah jadi muka orang lain, kan?”

“Tak boleh ke? Saya akan tenung awak sampai awak suka kat saya….”
Lihat Detail

Self-Inflatable Sofa Camping Bed BELI

RM 150

Condition: Baru [New]
(Harga produk termasuk kos pos)
Penjual: Gee Mart




Detail produk:

Menyeronokkan dan sangat mudah untuk dipasang dengan hanya menggerakkan beg ringan ini supaya angin masuk bagi membentuknya menjadi sofa angin.
Bila mana anda pergi berenang, berkhelah atau menjalankan aktiviti luar, Fast Inflatable Sleeping Bag Inflatable Lounger mesti menjadi pilihan utama sebagai tempat duduk atau tilam angin.
Bukan sahaja Tilam @ Sofa Angin ini mudah dipasang tetapi tahan lama dan selesa untuk semua!



Spesifikasi:

Bahan: Nilon + PE
Saiz: 245 x 70 cm
Warna: Biru,  Hijau, Hitam dan Pink


Ciri-ciri:

Mudah dipakai dan tahan lama
Sebagai Sofa mudah alih atau Tilam Angin yang selesa dengan mengisi angin dengan tekniknya tersendiri.
Ringkas dan ringan, tetapi luas dan selasa
Mudah untuk mengempiskan semula dan disimpan dalam  beg kecil yang disediakan bagi memudahkan membawa ke mana sahaja...

Harga Untuk Semenanjung Malaysia RM150
Harga Untuk Sabah & Sarawak RM170
Lihat Detail

Pengantin Lelaki Untuk Aku BELI

RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Fajar Pakeer
Penulis:Norra Hassan



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
“Tahun ni, kalau ada lelaki masuk merisik kamu, mak nak terima.”

Kalau kena paksa kahwin, harimau pun boleh hilang semangat. Jadi, misi sebelum habis tahun ialah kena cari calon suami! Kena dapatkan cepat sebelum emak tiri carikan calon pengantin lelaki untuknya. Okey, mula-mula kena ada calon terlebih dahulu.

Jumpa. Orangnya ada di hadapan mata selama ini. Kawan baik sendiri. Jadi, kena jatuh cinta dahulu. Sudah jatuh cinta? Maka langkah seterusnya, mulakan misi memikat si dia.

Bagi Amana, misi ini macam makan kacang sambil petik jari. Mudah sangat. Ialah, Danial kan sudah lama menjadi bujang terlajak. Mesti lelaki itu ada keinginan untuk menjadi seorang suami.

Alih-alih, antara mereka ada Nazmil yang menjahanamkan segala strategi. Juga ada Nazra yang kononnya sepadan sangat dengan Danial. Danial pula blur sangat, tidak faham isyarat cintanya. Dan dia pula terlanjur berjanji hanya akan menjadi kawan baik lelaki itu sehingga ke mati.

“I love you, Danial.”

Adakah lafaz itu akan dapat diungkapkan di hadapan lelaki itu atau sekadar menjadi bicara mimpi?
Lihat Detail

Ujian/Masharakat BELI

RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Komrad Buku
Writer: Rafiuddin Rabu



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
UJIAN : Merungut Takkan buat kau kuat.
MASHARAKAT : Diaorang sibuk sebarkan aib kau di media sosial. hati-hati
Lihat Detail

Saiful Nang : Kisah Orang Menang BELI

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Puteh Press
Writer: Saiful Nang



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Jikalau anda berjaya tetapi anda diamkannya dan anda bangga orang panggil anda low profile, anda sebenarnya SELFISH. Jikalau anda berjaya, beritahulah kejayaan anda dengan baik supaya kejayaan itu menjadi inspirasi dan motivasi kepada mereka yang masih tercari-cari jalan.

Bantulah mereka untuk naik sehingga mereka lebih berjaya daripada anda sendiri walaupun anda digelar "bongkak dan berlagak."

Janganlah pula menunjukkan kejayaan anda untuk dilihat tetapi anda menjauh diri apabila ada yang bertanya kepada anda.

Allah tahu siapa anda, maka jangan sedih. Jikalau anda tidak popular dalam kalangan rakan anda kerana niat itu, Allah maha adil, boleh jadi Allah hujankan kita dengan rezeki yang melimpah ruah sebagai pengimbang kedukaan anda.
Lihat Detail

Misi Tawan Hati Ex BELI

RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Fajar Pakeer
Penulis: Emma Rusdi



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
“Tapi bos, manusia sentiasa buat silap, kan? Kesilapan tu boleh dibetulkan ke?” - Melati
“Ada kesilapan yang boleh dibetulkan. Dan, ada yang tidak.” - Arraz

Tujuh tahun berpisah dengan Arraz dan akhirnya mereka bertemu kembali. Pertemuan sekali ini sangat bererti buat Melati. Namun, sikap Arraz dan kehadiran Dayana membuatkan dia semakin menjauhkan diri.

Saat dia bertekad untuk pergi daripada hidup Arraz, suatu tragedi telah berlaku. Arraz koma dan hilang ingatan apabila dia sedar daripada koma, Arraz masih menganggap Melati adalah isterinya. Demi Dahlia, anak mereka yang Arraz tidak ketahui kewujudannya, Melati menerima permintaan Dayana dan keluarga Arraz. Dia berpura-pura masih menjadi isteri Arraz.

Namun, permintaan demi permintaan Arraz tentang haknya sebagai suami akhirnya memaksa Melati melukakan hati lelaki itu sekali lagi.

“Because your love is not for me anymore. Your love is for Dayana. She is your fiancée.”

Namun, Arraz menyedari bahawa cintanya masih utuh buat Melati. Dan, Arraz takkan lepaskan Melati untuk sekali lagi!

Lihat Detail

Kitab Lama BELI

RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Alaf21



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
"Pendatang, tetap pendatang. Mereka datang dan kemudian pergi setelah memerah segala hasil kita. Seperti penyamun. Mereka takkan sanggup bermandian darah demi tanah air dan bangsa lain."

Malim dan Martin, dua insan serupa tapi tak sama yang merentasi dimensi alam, menyusur dari Kitab Hikayat Malim Deman. Dia dikembalikan ke zaman pemerintahan Inggeris dan Jepun yang dipenuhi derita. Lalu di situ, dia mencari jati dirinya. Mengenal dan melihat kekuatan bangsa sendiri demi sebuah Daulah. Daulah itulah yang mengalir ke segenap darah-darah bangsa Tuah.

Namun jiwanya rentan, pabila tiba saatnya dia dipaksa mencabut nyawa kekasihnya
sendiri, Merah. Apatah lagi Merah lebih sanggup mati di tangan Malim, daripada hidup menjadi hamba di kem tahanan. Semua sudah maklum, tiada gadis yang berjaya keluar dari kem itu hidup-hidup. Sama ada mereka mati diseksa, atau mati terseksa.

"Secuit kau sentuh anak aku, sebakul kau kan terima daripada aku!"
Lihat Detail

Erti Cinta BELI

RM 19

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Karya Seni



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
ANIS SARINA hanya mahukan sebuah tempat tinggal yang aman. Dia bersama sahabat baiknya, Maria berpindah meninggalkan kediaman kolejnya untuk tinggal di sebuah rumah sewa di tingkat 7, sebuah flat.

Namun ketenangan yang diharapkan tidak kesampaian. Pertemuannya dengan pemuda yang bernama Danny dan Joe membuatkan hidupnya tunggang langgang. Hatinya terpaut kepada Danny pada pandangan yang pertama namun Joe terus menghantui setiap langkahnya.

"Dia handsome lah…cair hati aku."

"Handsome macam mana pun, bukan mata kau seorang aje yang nampak tau. Berduyun lagi girls dalam Kuala Lumpur ni yang nampak. Jangan hati kau cair masuk longkang, sudahlah."

"Hish! Cair masuk longkang katanya. Tak kisahlah tu. Yang pentingnya, tak pernah hati aku cair begitu cepat macam tu. Inilah first time aku rasa, aku jatuh cinta pandang pertama.” Dia menyembamkan muka ke tilam, malu pula mengaku begitu. Nasib baik dengan Maria, kalau dengan orang lain…mana nak letak muka?

"Lain kali jangan nak pakai kawan aje kalau tak pasti. Entah-entah budak datang hisap dadah kat flat ni," bebel Joe lagi. Wajahnya makin garang.

Darah Anis menyirap. "Danny lelaki baiklah, kalau kau tak kenal, janganlah kau tuduh-tuduh pulak. Macamlah kau tu baik sangat."

Joe menggeleng. "Sudahlah, dah nak senja. Naiklah cepat."

"Eh! Joe, kenapa kau suka suruh kami naik bila senja ha? Kau tak ada kerja ke selain jaga kami?" Anis makin menyinga. Maria terlopong.

Joe mengangkat bahu. "Aku tak paksa. Kalau kau nak berkhemah di tangga ni pun boleh." Joe berpaling dan melangkah balik ke kafenya dengan muka yang merah padam.

Anis tergamam, hanya matanya saja merenung setiap langkah Joe. Kalau boleh hendak ditolak-tolak biar lelaki tu jatuh tersembam. Pandai-pandai tuduh Danny budak dadah. Heee… hatinya membentak.

Namun siapakah sebenarnya Danny yang penuh misteri itu? Mampukah Anis menerima hakikat yang sebenarnya? Kenapa Joe sentiasa memerhatikan Anis? Sanggupkah Maria berkorban dan mengalah? Semuanya akan terjawab di dalam novel ini. Empat erti cinta yang mesti diselesaikan…. Siapakah yang akan bahagia?
Lihat Detail

Head With Serban BELI

RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Must Read
Penulis: Najmi Nawawi



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
JANGAN SIBUK NAK 'BERGETAR TULANG RUSUK' KALAU SUBUH PUN KENA KEJUT

SAMPAI 'BERGEGAR TIANG RUMAH'
Lihat Detail

Rebel Dengan Tuhan BELI

RM 22

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penjual: Must Read



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
KAU INGAT ALLAH TU MACAM MANUSIA?

BILA KAU REBEL, AKAN DAPAT PERHATIAN?

BILA KAU BUAT KECOH,

AKAN DAPAT APA

YANG KAU INGINKAN?



Apabila kita peroleh kejayaan, kita sangka kejayaan itu daripada hasil usaha kita. Kita begitu bangga atas kejayaan kita. Namun apabila Tuhan tarik kejayaan itu, kita marah kepada Tuhan. Begitulah manusia. Dia hanya ingat dirinya sahaja, dan begitu senang melupakan Si Pemberi Nikmat.

REBEL DENGAN TUHAN bunyinya agak canggung. Contohnya, jika dahulu dirinya selalu solat berjemaah, kini dia tidak lagi mahu ke masjid atau surau untuk solat berjemaah. Dia rebel dengan Tuhan. Dia seolah-olah ingin menunjukkan rajuknya kepada Tuhan. Dia benar-benar tenggelam dalam kefahaman dan keyakinan akidah yang tidak kena.
Lihat Detail

Mat Cleaner UK BELI

RM 20

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Must Read



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Ada orang yang jadi tukang cuci sebab pilihan sendiri. Ada orang memang tak ada pilihan, sekadar itu sahaja kebolehan mereka. Bukan semua orang boleh cuci najis dan kotoran orang lain, tapi tukang cuci dah lalui itu semua. Mereka dah mudahkan kerja kita. Mereka kotorkan tangan supaya tangan sendiri tak kotor.

Ini semua kita perlu hargai.

Kerja sebagai tukang cuci ini memang penat. Kotor. Busuk. Tapi apabila kami berjumpa dengan pelanggan dan tetamu yang melayan kami seperti manusia, penat lelah kami itu seolah-olah hilang ditiup angin.

Ya, kami tukang cuci ini juga manusia. Ada hati dan perasaan. Ada masa kami tertekan, ada masa kami sedih, ada masa kami terluka.

Sama seperti pekerja kolar putih. Kmai juga ada tugasan yang perlu disiapkan dalam masa tertentu. Jadi kami ada pelanggan yang baik hati membantu meudahkan kerja kami. Alangkah gembiranya kami.

Terima kasih pelanggan yang baik hati.

Terima kasih kerana melayan kami seperti manusia.
Lihat Detail

Impiana Tiada Jalan Keluar (Edisi Kemas Kini) BELI

RM 18

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penjual: PTS



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Selepas Shasha tercapai impiannya, Fahrin pula nekad mahu mencuba, Syarikat Impiana jadi harapannya, Moga tabiat dapat dilupa. Tabiat merokok mahu dibuang, demi untuk isteri tersayang. Impian didaftar mengundang malang, mujur nyawa tidak melayang. Linda sudah mulai bosan, berpuluh tahun hidup kemiskinan. Walaupun sudah ada kerjaya pilihan, namun hidup tiada perubahan. Linda mahu menjadi kaya, Sejuta ringgit dalam masa tiga bulan, impian didaftar harap berjaya, diabai segala bentuk amaran. Mungkin semua sudah terlupa, jerat Impiana jerat yang nyata, sekali mendaftar ada bayarannya, namun tidak ada jalan keluarnya...
Lihat Detail

Salahudin : Penakluk Jerusalem BELI

RM 26.90

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: PTS



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Novel Sejarah Islam, Salahudin-Penakluk Jerusalem adalah fakta berkenaan pahlawan Islam yang digarap dalam bentuk kreatif. Salahudin merupakan pahlawan Islam yang terbilang kerana berjaya menakluk Jerusalem dan mengikat perjanjian damai dengan tentera Salib. Novel ini menceritakan secara terperinci strategi peperangan yang digunakan oleh Salahudin dan pasukan tenteranya sehingga berjaya menawan pihak musuh dalam setiap peperangan.
Lihat Detail

Silicon Wiper Blade BELI

RM 30

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Penjual: Syahzizul



119.2122
Detail produk:

Available Size - 12" - 26"
Price - Rm30.00 / pair
Weight - 0.42kg (volumetrik)
Lihat Detail

Di Atas Sayap-Sayap Malaikat BELI

RM 24

Condition: Baru [New]
(Harga produk tidak termasuk harga pos)
Brands: Karya Seni



119.2122
Detail produk:

Sinopsis
Madrasah Darul Uloom Al-Haniffa semakin terkenal di bumi Swiss. Ustaz Naim menggalas tanggungjawab memperluaskan syiar Islam di sana. Segalanya berjalan lancar sehinggalah penemuan nota-nota di tembok batu di hadapan madrasah, menimbulkan pelbagai tanda tanya. Tanpa Ustaz Naim sedari, perkembangan Darul Uloom tidak disenangi oleh pihak tertentu. Kemunculan Miriam dan Nadine, semakin menghuru-harakan hidup Ustaz Naim.

MIRIAM, seorang remaja berbangsa Yahudi sering berkunjung ke Darul Uloom kerana ingin mengetahui tentang Islam serta mempelajari seni khat dari Ustaz Naim. Meskipun ditentang keras oleh ibunya, Darul Uloom tetap dijejaki kerana Miriam sebenarnya sudah jatuh hati terhadap tenaga pengajar itu.

“Hampir setiap hari saya meneropong ustaz dari rumah saya. Sebab itulah saya dapat lukis wajah ustaz.” - Miriam.

Namun kedatangan Miriam telah menimbulkan pelbagai spekulasi. Beberapa orang penghuni Darul Uloom tidak menyukai kedatangannya. Ustaz Naim mulai dipandang serong.

NADINE, seorang penari kelab yang begitu agresif. Kemunculannya membuatkan ketenteraman hati Ustaz Naim sering terganggu. Wanita itu bukan sekadar menggoda, malah dia turut membuat provokasi terhadap Islam.  Namun kerenah Nadine ditangani dengan penuh kesabaran meskipun adakalanya sangat menyesakkan jiwa.

Wanita yang menyembur pewangi dan menayang tubuhnya untuk memikat hati lelaki merupakan wanita yang tiada keyakinan diri. – Ustaz Naim.

Kau menghina aku? - Nadine.

Tidak. Saya sekadar mengingatkan. Sarungkan kembali jaket kamu. Kamu akan lebih dihormati jika kamu menghormati diri kamu sendiri – Ustaz Naim.

Hanya kerana sebuah lukisan wajah Ustaz Naim yang dilakar oleh Miriam ditemui pada mayat seorang remaja punk, Ustaz Naim menjadi suspek utama. Dia bukan sahaja disyaki membunuh, bahkan Darul Uloom turut dituduh sebagai markas militan Islam. Demi keselamatan Darul Uloom dan para pelajarnya, Ustaz Naim terpaksa bertindak.

“Kamu semua penuntut ilmu, jadi kenapa kamu mahu perlu berasa takut sedangkan para malaikat sentiasa bersama kamu?” – Ustaz Naim.

Mampukah Ustaz Naim membersihkan namanya sekali gus mempertahankan Darul Uloom? Siapakah sebenarnya dalang yang cuba menghancurkan Darul Uloom? Bagaimana pula dengan kedua-dua wanita ahli kitab yang muncul dalam hidup Ustaz Naim? Ikhlaskah cinta kedua-duanya atau sebenarnya mereka mempunyai agenda yang tersendiri?
Lihat Detail
 
Copyright © 2014. BukaBaju Template - Design: Gusti Adnyana